Alpentour-Styria 2-6 juli 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Alpentour-Styria 2-6 juli 2003

Bericht door Zandbijterke »

Zoals sommigen al wel weten heb ik dit jaar deelgenomen aan de Grand Raid Cristalp. En zoals zovelen voor mij ben ik nu ook geïnfecteerd door het marathonvirus. Op mijn verlanglijstje staan verschillende raids. Sommige zal ik nooit kunnen rijden door werkomstandigheden, anderen zijn haalbaar. De Transalp bijvoorbeeld komt te laat in het seizoen voor mij (horeca aan de kust). Vorig jaar heb ik als voorbereiding op de Cristalp de 2 marathons van België gereden, nl. Theux en Vielsalm. Dit zijn allebei twee toffe raids maar kun je onmogelijk vergelijken met een raid in de Alpen. Daarom had ik het graag dit jaar anders aan gepakt.

Van 2 tot 6 juli is er de Alpentour-Styria. Dit is een 5 daagse etappewedstrijd voor zowel recreanten als profs. De eerste dag is er een proloog (tijdrit) over 2 à 3 km. De volgende dagen zijn het afstanden van 55 tot 85km. Er worden in totaal 8500 hoogtemeters en 291km overwonnen op deze vier dagen.
De deelnemers slapen ofwel in een sporthal ofwel op een camping, ontbijten samen en krijgen ook ’s avonds gezamenlijk eten. De bagage wordt door de organisatie van startplaats naar aankomstplaats vervoerd zodat je daar geen rekening mee moet houden. De deelnemers moeten zelf voor een tentje zorgen en het ook zelf opstellen. Men kan ook telkens boeken in pensionnekes of hotels. Men kan ook een busticket boeken voor de laatste dag om terug in Graz te geraken.

Voor meer info kijk op de officiële site : http://www.alpentour-styria.com/

Ik zou zeer graag mee doen aan deze etappewedstrijd maar dan wel niet alleen. Ik bedoel als we met enkelen kunnen vertrekken vanuit België kunnen we samen een busje of iets dergelijks huren en ook ginder samen een appartementje betrekken.
Het inschrijvingsgeld bedraagt 253euro. Hierin is ontbijt, avondmaal van alle dagen inbegrepen. Ook de campingplaatsen, overnachtingen in de sporthal en het vervoer van de bagage zijn inbegrepen.
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Heb ik wel zin in!! Zo weten naar wat te pieken in het eerste deel van het seizoen. Wanneer is de uiterste datum van inschrijving?
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

Mijn Duits is dus geen kloten waard, maar ik denk dat ik op de site heb ontcijferd dat dit 1 juni 2003 moet zijn. In ieder geval is het deelnemersveld gelimiteerd op 300! Dus ik ga niet te lang wachten om mij in te schrijven.
Gebruikersavatar
flupke
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 05 apr 2002 02:00
Rijdt met: Trek 6500 upgraded + cannondale

Bericht door flupke »

deze marathon staat ook op mijn verlanglijstje ... had eerder aan volgend jaar gedacht (2004)... dit jaar dolomiti, cristalp, willingen en vulkanbike .... maar als er nog Mountainbike.be-ers gaan wil ik eventueel wel mee (ni om jullie valiezen te dragen hé!!) ... misschien is dit wel iets voor shorty?....
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

die steria toer interesseert mij wel, ofwel zal het terug de Transalp worden volgend jaar, ofwel enkele "kleinere" ritten en daarmee bedoel ik korten qua aantal dagen, zoals die steria toer, willingen, cristalp, hoewel ik serieus zeker ben dat ge daar evenveel voor moet trainen, we'll see
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

Awel, Gobelijn, Flupke, Guntherds en alle anderen die zich interesseren hiervoor, ik denk dus dat we best niet te lang wachten om eens iets concreets af te spreken. Zoals ik reeds schreef kan er overnacht worden in tentjes of wel zorgen we zelf voor accomodatie (pensionneke). Ik weet niet wat dat allemaal juist precies inhoudt dat camperen ter plekke. We moeten dan zelf onze tenten opslaan en afbreken. Wat denken jullie ? Is dit te doen of heb je daar na de race geen zin meer in? Guntherds, jij hebt reeds de Trans Alp gereden, hoe was dat daar? Is dat te doen of is de luxe van een hotelkamer toch te prefereren?
Gast

Bericht door Gast »

Srry jongens ik heb dan examens en ik neem al deel aan de TAC dus srry anders was ik zeker meegeweest...
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Mij is dat om het even waar we slapen... al kan ik me wel inbeelden, dat het iets comfortabeler slapen is in hotelleke of appartement dan in de tent en dat je na een rit nie veel zin meer hebt om tentje op te slaan.
We zullen idd best niet te lang meer wachten om in te schrijven als er maar 300 deelnemers mogen starten. Ik ben er dus zeker voor te vinden!
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

Heb ondertussen eens deftig gekeken op die site en heb iets ontdekt wat niet er niet erg gunstig uitziet voor ons. Bij "Algemeine Bestimmungen" moet je eens kijken bij Anmeldung. Als ik het goed begrijp, is de inschrijvingsdatum vanaf 1 tot en met 15 juni 2002 ! ! ? ? !! Ofwel betreft het hier voor de editie van 2002 ofwel is er sprake van een typefout ofte wel zijn we al hopeloos te laat. Misschien dat één van jullie eens een mail in het Duits naar die gasten kan sturen, ik kan dat niet schrijven in die shittaal. Ik zal alvast één schrijven in het Engels en het Frans, dat is geen probleem.
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

Ik ben er ook zeker voor te vinden,als er nog plaats is mag je mij ook boeken zanne :lol:
Plaats reactie