Alanya - Turkije

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
hoegaarden_bier
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 mar 2011 20:22
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Alanya - Turkije

Bericht door hoegaarden_bier »

Tijdens de paasvakantie ben ik twee weken naar Alanya.
Ik heb het geluk van een mountainbike ginder te hebben staan waar ik gretig gebruik van ga maken...
Heeft er iemand reeds een leuke tocht gedaan in die buurt of weet er iemand een goede website om trails te bekijken???


wim
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

Op GPSies staan er een paar leuke. Verwacht niets technisch, meestal grint/steenpaden. Hoogtemeters genoeg, je zit vlak aan het taurusgebergte. Ik heb ook altijd een GPS mee, je weet maar nooit.

Neem ook voor de zekerheid maar enkele binnenbanden mee. Ben eens door een citrusplantage gereden, en op 1 km drie binnenbanden erdoor gejaagd :-D
thiery
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: Duffel
Contacteer:

Bericht door thiery »

en heb je ginder wat deftig kunnen fietsen?
leuke tracks gevonden via gpssies?
is fietsen op de hoofdbaan daar niet als 'zelfmoord'? of valt dat nog mee?
paul and the sharks
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 feb 2011 17:36
Rijdt met: haibike

Bericht door paul and the sharks »

als er mensen zijn die tussen 1 en 24 juli in alanya(mahmutlar)verblijven en een rit willen gaan doen in het taurusgebergte mogen altijd reageren.
heb eigen mtb bij en ken de streek goed 8)
Gebruikersavatar
Margriet
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 21:45
Rijdt met: Trek Fuel
Contacteer:

Bericht door Margriet »

is fietsen op de hoofdbaan daar niet als 'zelfmoord'? of valt dat nog mee?
Heb daar in de buurt ooit in het voorjaar met de racefiets getraind. Fietsen op de hoofdbaan ging prima. Mede door de brede vluchtstrook.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

paul and the sharks schreef:als er mensen zijn die tussen 1 en 24 juli in alanya(mahmutlar)verblijven en een rit willen gaan doen in het taurusgebergte mogen altijd reageren.
heb eigen mtb bij en ken de streek goed 8)
Rond die tijd ben ik er ook, weet wel nog niet of ik mijn fiets ga meesleuren, huurauto heeft geen fietsrek...
Waar ga je dan? Groene Vallei?
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

in ben daar een aantal jaren geleden met de rugzak door het taurusgebergte getrokken. Er zijn indd zeer veel kiezelwegen, maar als je die verlaat vindt je vaak prachtige wandel- en trekroutes die tot ver boven de 2000 meter grens gaan. !!! wel zeer indachtig zijn dat het een heel onherbergzaam gebied is (taurusgebergte), toen wij er gingen wandelen hebben we meermaals op een tentenkamp gestoten van rondtrekkende nomaden (in de winter gaan ze wel terug naar de vallei). Ook opletten, in sommige delen van het taurusgebergte leven nog wolven en beren ...

Op je eentje het taurusgebergte diep intrekken zou ik niet doen en altijd goed melden welke richting je uitgaat, want toeristen ga je er echt wel niet vinden (het is een 7-tal jaar geleden dat ik er geweest was en dan schatten ze het aantal toeristen dat min of meer diep het gebergte ingetrokken was op minder dan 1000 per jaar).

Het moet wel gezegd worden, het zijn echt prachtige bergen.

Ook een regio waar je prachtige ritten kan maken (en dan wel op singletracks) is cappadocië, wel meer toeristen, maar vooral kilometerslange wandelpaden die mits wat techniek te bereiden zijn.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Denk dat de "groene vallei"die jervanheg bedoeld,dichter bij Antalya ligt,boven Side en Manavgat?
Heb er ooit nog gefietst in de bergen en ook met de auto een uitstap gedaan,in 1 woord ..."prachtig"...!!
In de groene vallei zijn we ontvangen bij een turk die gehuwd was met een Belgische en Nederlands geleerd had dankzij DVD's v.d. kampioenen!
Inderdaad wel opletten verder in de bergen daar,ze zijn bijna geen toeristen gewoon en zouden u wel willen pluimen!
de hin
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 17 jun 2011 18:14
Rijdt met: scott scale 40 2009, scott purgatory (beachbike), bianchi c2c via nirone

Bericht door de hin »

ben er vorig jaar richting de dim caye (de stuwdam) en de dimgrotten, is er schoon om te rijden met een aantal mooie beklimmingen, dit voorjaar weinig niet veel op pad geweest daar omdat het weer wat tegenzat
thiery
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: Duffel
Contacteer:

Re: Alanya - Turkije

Bericht door thiery »

hoi iedereen, wij hebben sinds 2 jaar een appartement ter beschikking en zijn daar nu ook zo'n 2 maal per jaar te vinden.
dit jaar een meerdaagse mountainbike trektocht gehouden inclusief wildkamperen
vertrokken vanuit Alanya (oba, deelgemeente) het taurusgebergte in. leuke week gehad
verder nog vele dagtochten gedaan varierend tussen de 50 en 100 km...
wel rekening houden dat je bijna altijd minstens 1200 hoogtemeters moet doen om de eerste "heuvel" over te geraken :-)

hier compilatiefilmpje van onze fietstrektocht van voorbije september 2013: http://vimeo.com/78354283

heel mooie buurt, ik verkies dan ook veel liever het niet toeristische, ECHTE turkije boven het stadsgedeelte waar men de toerist toch maar probeert te pluimen.
leer wat basis turkse woordenschat en er gaan letterlijk deuren voor je open bij dit heel gastvrije volk!
Plaats reactie