Belgen tijdens IronBike Italië 2010??

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
spuit7
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 29 apr 2010 10:16
Rijdt met: cube reaction

Belgen tijdens IronBike Italië 2010??

Bericht door spuit7 »

Wie rijdt er de Ironbike Italië van 24 tot 31 juli??

En wie heeft er zin om te carpoolen?

groetjes
V
Gebruikersavatar
Stivie
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: do 03 mar 2005 22:25

Bericht door Stivie »

Pb'ke
bergrat
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 08 mar 2008 09:53
Rijdt met: Specialized

Bericht door bergrat »

Wat is uw ervaring daar.
Ik zit met de gedachten om volgend jaar eens deel te nemen.
Wat moet ik me ginder van voorstellen, Zwaarder dan bv LCMT (+- 4 dagen 90 km 7500hm) Salzkammer (119km 4000hm) , ROC Azur (78km 2800hm).
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

bergrat schreef:Wat is uw ervaring daar.
Ik zit met de gedachten om volgend jaar eens deel te nemen.
Wat moet ik me ginder van voorstellen, Zwaarder dan bv LCMT (+- 4 dagen 90 km 7500hm) Salzkammer (119km 4000hm) , ROC Azur (78km 2800hm).
zwaarder is het minste wat ge kunt zeggen :-D
ne keer de zoek functie gebruiken op de vorige edities...
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

bergrat schreef:Wat is uw ervaring daar.
Ik zit met de gedachten om volgend jaar eens deel te nemen.
Wat moet ik me ginder van voorstellen, Zwaarder dan bv LCMT (+- 4 dagen 90 km 7500hm) Salzkammer (119km 4000hm) , ROC Azur (78km 2800hm).
Dit jaar was een mooie. Dagelijks > 4.000 hm.
Verschiet niet van 2.000 hm per 25 km.
Etappes van > 120 km waar je na 50 km al 3.000 door de cranks hebt gejaagd zijn normaal en moet je vlot verteren om de volgende dag terug zulke monsteretappes aan te kunnen.

Zorg voor een deftige conditie en constant niveau; eendagsmarathons zeggen niks. Doe 3 dagen achteraan Malmédy 115K op water en brood (= standaard bevoorrading; weinig mogelijkheid tot andere opties en/of begeleiding), slaap tussenin in een tent (verplicht) en cumuleer dit naar IB-etappes (= dagelijks veel zwaarder) en beoordeel dan of je er klaar voor bent.
Zorg dat je minstens 2 uur per dag kan stappen met fiets in de nek en draag aangepast schoeisel. Train vooraf meerdere draagtechnieken die je lang kan volhouden. Wil je een deftige tijd neerzetten, moet je lopen (vooral bergaf met de fiets in uwe nek is moeilijk); die snelle gasten hangen loopsloefen aan hun bike, ik was content van m'n MT-90 botinnen.
Technische én lange GR'en zijn de gedroomde trainingen.
Neem een fiets die deftig is (geen lightweight; "IB will test your bike", menig carbon frames zien breken).
Weet dat alles op z'n Italiaans is; de organisatie speelt met uw voeten.
Dit jaar 19 deelnemers van de 120 man aangekomen; tekeningeske maken ?


Bij deftige conditie is de IB een SCHITTERENDE ervaring, dit jaar kwamen we meermaals met de fiets hoger dan 3.000 meter. De uitzichten zijn fantastisch, de parcourskeuze is prachtig.
't Is een liefde-haat verhouding. Ofwel wil je zeker terug, ofwel vind je er niks aan. Ik ga zeker terug; is het niet volgend jaar, dan zeker later.

En oh ja, je kan dit ook negeren; maar dan zie je de gevolgen volgend jaar wel :lol: .
Gebruikersavatar
FuriousFonck
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 13:32
Rijdt met: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900
Contacteer:

Bericht door FuriousFonck »

bergrat schreef:Wat is uw ervaring daar.
Ik zit met de gedachten om volgend jaar eens deel te nemen.
Wat moet ik me ginder van voorstellen, Zwaarder dan bv LCMT (+- 4 dagen 90 km 7500hm) Salzkammer (119km 4000hm) , ROC Azur (78km 2800hm).
In 2008 deed ik over de Salzkammer extreme (207k, 7000hm) iets van een 14u.
In 2009 IronBike: 2e etappe: 105k en 4800hm deed ik 11u...

Reken op elke dag een 9 a 10 u op de bike zitten, in combinatie met een zeer spartaanse organisatie....zoals Elias aangeeft: soms op water en brood

Niet te vergelijken met LCMT en Salzkammer, alleen al de hoogte: (geregeld over de 2500m hoogte, chaberton tot 3100m - salzkammer max 1400 dacht ik) qua aanwezige zuurstof scheelt dat wel een beetje

Salzkammer bolt bv ook zeer goed, meeste stukken goed berijdbaar, terwijl je sommige stukken in de IB echt moet zitten sleuren en sturen om toch nog even op je bike naar boven te kunnen rijden.

Dit jaar 19 finishers op 120 deelnemers... pain has a name :D
Proficiat aan onze Belgen!

Qua uitzichten enzo is het echt wel de max!
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Hier het verslag van Bjorn Rondelez die een zeer knappe 6de plaats heeft behaald.

http://bjornrondelez.homestead.com/file ... nBike.html

=D> =D>
witn
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 19:27
Rijdt met: Specialized s-works custom

Bericht door witn »

Jo de mannen,

ook terug van den Ironbike:

heel zware meerdaagse, zotte beklimmingen, extreme afdalingen, soms 3u wandelen (klauteren), weinig slaap (soms om 4u30 opstaan), maw een fysieke en mentale beproeving

heb op dag 5 een rustdag ingelast door overbelaste knie door het vele wandelen, maar één ding weet ik zeker: ik ga zeker nog terug!

zeker de moeite waard om te proberen, maar weet waar je aan begint :-)
van dijk
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 09 jun 2010 21:15
Rijdt met: Lapierre

Bericht door van dijk »

Schone Foto's.

Iron bike was wederom weer de max!!!
Perfecte afdalingen/klimmen/single tracks.
Alleen het lopen moet je wel liggen.
We komen nog een keer terug.
Plaats reactie