La Clusaz,Franse Alpen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

La Clusaz,Franse Alpen

Bericht door jinba ittai »

Ik zit van 02/07 tot 09/07 in La Clusaz, Frankrijk.
Iemand tips wat ik daar met de bike kan gaan verkennen ?
Gebruikersavatar
Margriet
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 21:45
Rijdt met: Trek Fuel
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik ken het gebied niet persoonlijk maar misschien dat http://www.utagawavtt.com/ je op ideeën kan brengen.
Hopper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 25 feb 2003 14:01
Rijdt met: Specialized Rockhopper Comp

Bericht door Hopper »

Vorig jaar ook in La Clusaz geweest. Prachtige streek. Mogelijkheden zat om daar rond te toeren. Best gewoon ter plaatse een kaart van de streek kopen en daar staan alle toeren mooi op aangeduid. In La Clusaz is ook een tof downhillparcours. Daar gaat ge U niet vervelen. Een week is daar veel te kort! Wij zaten in Hotel Beauregard. De TDF passeert daar trouwens ook dit jaar. Ik geloof op dinsdag 13 juli.
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Bericht door jinba ittai »

Hopper schreef:Vorig jaar ook in La Clusaz geweest. Prachtige streek. Mogelijkheden zat om daar rond te toeren. Best gewoon ter plaatse een kaart van de streek kopen en daar staan alle toeren mooi op aangeduid. In La Clusaz is ook een tof downhillparcours. Daar gaat ge U niet vervelen. Een week is daar veel te kort! Wij zaten in Hotel Beauregard. De TDF passeert daar trouwens ook dit jaar. Ik geloof op dinsdag 13 juli.
Wij zitten ook in Beauregard. Tegen dat de Tour daar passeert ben ik al andere oorden aan het verkennen (Ardeche)
biker tino
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: do 19 apr 2007 22:54
Rijdt met: balance 450 a

Bericht door biker tino »

wij gaan daar dit jaar naartoe
iemand nog meerinlichtingen daarover

totton
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Bericht door jinba ittai »

Dit jaar voor de derde keer naar La Clusaz.
Koop bij de office de tourisme het VTT-kaartje Massif des Aravis en een liftpas voor een week (pasfoto nodig) en je kunt u een heel verlof amuseren.
Altijd rustig daar, niet te veel bikers, alleen in het weekend wel wat volk op de DH-pistes, maar nog nooit moeten aanschuiven aan de liften.
biker tino
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: do 19 apr 2007 22:54
Rijdt met: balance 450 a

Bericht door biker tino »

nog een paar vraagjes :

heb je die kaart echt nodig , ik wil zeggen staat er niets uitgepijld?
en kan men vanuit het dorp niet naar de routes fietsen zonder de liften

totton
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Bericht door jinba ittai »

biker tino schreef:nog een paar vraagjes :

heb je die kaart echt nodig , ik wil zeggen staat er niets uitgepijld?
en kan men vanuit het dorp niet naar de routes fietsen zonder de liften

totton
Nee, die kaart is niet noodzakelijk, de vaste routes zijn vrij goed bewegwijzerd. Het is alleen iets handiger om onderweg even te checken, of via een doorsteek routes te combineren.

Je kunt uiteraard ook overal naar boven rijden, maar dat kost krachten en vooral veel tijd :wink:
Als je bvb. op de Mont Lachat de Chatillon (2050m) wil geraken, dat is het vertrekpunt van routes 1,2,3 en 4, ben je toch al snel 2,5 uur kwijt, dan verkies ik de lift, en blijf ik liever 2 uur langer daarboven 'spelen' tussen 1500 en 2000m. Geen probleem om daar uw energie kwijt te geraken, voorzie u wel nu en dan op een stuk 'portage'.

Hier een paar filmkes van de routes daar:




Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: La Clusaz,Franse Alpen

Bericht door Bunga »

Effe deze topic van onder het stof halen... Ik ga deze zomer ook naar La Clusaz. Bedankt voor de filmpjes, dat geeft al iets om naar uit te kijken! We zullen ook in Hotel Beauregard zitten. Is dat een beetje voorzien op bikers?
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Re: La Clusaz,Franse Alpen

Bericht door jinba ittai »

Bunga schreef:Effe deze topic van onder het stof halen... Ik ga deze zomer ook naar La Clusaz. Bedankt voor de filmpjes, dat geeft al iets om naar uit te kijken! We zullen ook in Hotel Beauregard zitten. Is dat een beetje voorzien op bikers?
Het hotel heeft geen specifieke voorzieningen voor bikers. Is gewoon familiehotel met naar mijn mening een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Deze zomer voor het vierde jaar op rij terug.
Bikes kunnen gestald worden in de afgesloten berging waar in de winter de ski's staan.
Fietsen afspuiten kan beneden aan de liften.

Buiten enkele skiliften die kunnen gebruikt worden (betalend, zowel La Clusaz als Le grand Bornand met het Forfait des Aravis) kan je ook het (gratis voor hotelgasten) busvervoer gebruiken om met bike naar boven te geraken.

In juni organiseren ze daar ook de Roc des Alpes, kan zijn dat ik dan ook nog een paar dagen naar daar rijd, zal er vanaf hangen of ik hiervoor ne compagnon heb...
Plaats reactie