Transvesubienne

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
dominique1
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 06 mei 2009 11:22
Rijdt met: Scott Spark

Transvesubienne

Bericht door dominique1 »

Beste voor ons is het de eerste deelname aan deze wedstrijd kan er iemand meer uitleg overgeven het parcours enz.

BV waar je het beste slaapt in Nice of kort bij het startpunt in colomaine en of iemand er een goede slaapplaats weet schappelijk in prijs

Gaan er nog mensen van hier op het forum en wanneer vertrekken ze en of er een mogelijkheid voor carpoolen is met ons of met U

Groeten laat maar iets weten
Gebruikersavatar
Vino
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 04 okt 2006 07:32
Rijdt met: Tomac Cortez
Contacteer:

Bericht door Vino »

Wat is de ideale veerweg voor deze wedstrijd?

Ik hoor verhalen over 110mm... Er rijden hardtails mee... Maar het meeste lees ik over 140mm veerweg.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Merci 8)
Gebruikersavatar
Barny
Mountainbiker
Berichten: 506
Lid geworden op: do 27 jan 2005 20:11
Rijdt met: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916

Bericht door Barny »

Een ideale veerweg bestaat niet, zeker niet voor de Transvesubienne.
de rijkunst is hier de bepalende factor.
Er moet behoorlijk wat geklommen en gedragen worden dus de fiets moet licht zijn. De afdalingen zijn buiten categorie dus alle extra veerweg is welkom maar niet doorslag gevend.
En ja een licht fietske met een AM geometrie met 140mm is idd niet slecht als hij het uithoud want het parcours is echt grof voor bike en biker.
Naar Belgische norm ben ik toch een redelijke daler maar vergeleken met die Fransen ben ik echt een sukkel.
Ik heb de TV half gereden in 2011 met een Lapierre Spicy (160mm)
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

hy

Bericht door need for speed »

een ook gene te stijve schoenen me carbon onder want
want op die rotskes lopen is dan nie pretig
is een mooie streek daar om rond te touren
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Bericht door Mister A »

Deze rit zou ik graag doen. Het ruige terrein en vele afdalen spreken me aan.
Ik mtb wel maar nog 2 jaar. Ik train wekelijks 1 of 2 maal in de vl-ardennen en heb er maar nog 8 ardennenritten opzitten. Is dit voor mij te hoog gegrepen volgens jullie? Mijn conditie is nu al redelijk goed. Ik ben op zoek naar een mikpunt om voor te trainen. :)
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

Mister A schreef:Deze rit zou ik graag doen. Het ruige terrein en vele afdalen spreken me aan.
Ik mtb wel maar nog 2 jaar. Ik train wekelijks 1 of 2 maal in de vl-ardennen en heb er maar nog 8 ardennenritten opzitten. Is dit voor mij te hoog gegrepen volgens jullie? Mijn conditie is nu al redelijk goed. Ik ben op zoek naar een mikpunt om voor te trainen. :)
daar waar ik soms zit is nie de conditie maar tecniek veel meer van belang
Gebruikersavatar
Barny
Mountainbiker
Berichten: 506
Lid geworden op: do 27 jan 2005 20:11
Rijdt met: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916

Bericht door Barny »

Mister A schreef:Deze rit zou ik graag doen. Het ruige terrein en vele afdalen spreken me aan.
Ik mtb wel maar nog 2 jaar. Ik train wekelijks 1 of 2 maal in de vl-ardennen en heb er maar nog 8 ardennenritten opzitten. Is dit voor mij te hoog gegrepen volgens jullie? Mijn conditie is nu al redelijk goed. Ik ben op zoek naar een mikpunt om voor te trainen. :)
Een beetje meer ruig-terrein-ervaring zou wel wenselijk zijn maar ik weet natuurlijk niet wat je in je mars hebt.
Bij de 2011 edite heeft mtbdriver (een jonge nederlander van hier op het forum) wel de eindmeet gehaald en dit zonder echte hooggebergte ervaring en een kapotte rem 8)
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Barny schreef:
Mister A schreef:Deze rit zou ik graag doen. Het ruige terrein en vele afdalen spreken me aan.
Ik mtb wel maar nog 2 jaar. Ik train wekelijks 1 of 2 maal in de vl-ardennen en heb er maar nog 8 ardennenritten opzitten. Is dit voor mij te hoog gegrepen volgens jullie? Mijn conditie is nu al redelijk goed. Ik ben op zoek naar een mikpunt om voor te trainen. :)
Een beetje meer ruig-terrein-ervaring zou wel wenselijk zijn maar ik weet natuurlijk niet wat je in je mars hebt.
Bij de 2011 edite heeft mtbdriver (een jonge nederlander van hier op het forum) wel de eindmeet gehaald en dit zonder echte hooggebergte ervaring en een kapotte rem 8)
Barny , ge kent mij hé .
Al redelijk wat jaartjes Ardennen-Alpen-Dolomieten ervaring .
Wel ik ben dit jaar serieus op mijnen donder gegaan tijdens de afdaling van Brec-D'Utelles .
Resultaat : 2 gebroken ribben - klaplong - klein barstje neusbeen .
Mijne bike was nog heel ( had het liever anders gehad ) en het betreft een fully 100/100mm veerweg .
Naar mijn gedacht , toch een beteke te weinig veerweg voor zo'n raids .
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

Supernaut schreef:
Barny schreef:
Mister A schreef:Deze rit zou ik graag doen. Het ruige terrein en vele afdalen spreken me aan.
Ik mtb wel maar nog 2 jaar. Ik train wekelijks 1 of 2 maal in de vl-ardennen en heb er maar nog 8 ardennenritten opzitten. Is dit voor mij te hoog gegrepen volgens jullie? Mijn conditie is nu al redelijk goed. Ik ben op zoek naar een mikpunt om voor te trainen. :)
Een beetje meer ruig-terrein-ervaring zou wel wenselijk zijn maar ik weet natuurlijk niet wat je in je mars hebt.
Bij de 2011 edite heeft mtbdriver (een jonge nederlander van hier op het forum) wel de eindmeet gehaald en dit zonder echte hooggebergte ervaring en een kapotte rem 8)
Barny , ge kent mij hé .
Al redelijk wat jaartjes Ardennen-Alpen-Dolomieten ervaring .
Wel ik ben dit jaar serieus op mijnen donder gegaan tijdens de afdaling van Brec-D'Utelles .
Resultaat : 2 gebroken ribben - klaplong - klein barstje neusbeen .
Mijne bike was nog heel ( had het liever anders gehad ) en het betreft een fully 100/100mm veerweg .
Naar mijn gedacht , toch een beteke te weinig veerweg voor zo'n raids .
vallen kan overal < daar is niks mis mee
als alles heel blijft is da nog goed
maar wa gij schrijft is nie plezant
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Samen met Luc heb ik 2 weken geleden delen van de Transvesubienne gefietst (even vóór Luc's valpartij trouwens ook de tanden van mijn voorblad diep in mijn been gekregen, en ik zit er ook nog wat mee te sukkelen).
Ben ook al gewend van zware trails te rijden (als normale mtb-er dan toch).
En ik kan zeggen : dit is niet meer normaal ! Hou rekening met vele draag-hoogtemeters en ook vele draag-daalmeters, tenzij je een goede DH-bagage bezit of Kamikaze Bart heet :-D .
Ik snap trouwens niet hoe je met de Vlaamse Ardennen en 8 Ardennen-ritten bij deze kanjer terecht komt ? #-o
Plaats reactie