gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

gardameer

Bericht door jakke-pompier »

Deze zomer ben ik vanplan om met het vrouwke en zoontje naar het gardameer te trekken. Nu zou ik graag men mtb meenemen, maar welke streek is het interessantste voor mtb'ers aan het gardameer?
En waar zijn de meeste routes voor te vinden?
Wie heeft er gps tracks voor deze streek
Gebruikersavatar
msxx
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 21:12
Rijdt met: Titus Motolite II

Bericht door msxx »

De noordkant is het leukste voor mtb .. (Torbole, Riva en Malcesine) de zuidkant is het leukste voor familie .. (Bardolino, Sirmione, Desenzano)

Zelf heb ik alleen in Malcesine gefietst vanaf de Monte Baldo, gewoon op de bonnefooi.. lift omhoog en naar beneden een route gevonden die me wel aanstond

Dilemma dus :)
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

Logeer in garda, kort bij de meest toeristische plaatsen zoals lazise, garda e.d. en je zit ook kort bij malcecine 20min met de wagen, van daaruit kan je de monte baldo oprijden of je neemt er de lift naar boven (fiets kan mee).
Leuk verblijf voor jou en de familie vind je in hotel poiano. Je kan er logeren in bungalow of in het hotel zelf met ontbijt en avondeten.

Hotel residentie poiano bevindt zich op 5 minuten van garda met de wagen.
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Bericht door Corleone »

Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

Use the search Luke!

btw: het gardameer moet je in het noorden doen... Anders kan je beter naar benidorm tussen de dikke duitsers gaan liggen!

greetz
bettes
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

bettes schreef:Use the search Luke!

btw: het gardameer moet je in het noorden doen... Anders kan je beter naar benidorm tussen de dikke duitsers gaan liggen!

greetz
bettes
Niet mee eens, aan het gardameer vind je altijd wel iets leuks, al is het wel zo dat het in het zuiden drukker is dan de noordkant van het meer. Dit heeft enkel te maken omdat er leukere dorpjes zijn met veel winkels en uiteraard trekt dit meer toeristen aan. Maar om het te gaan vergelijken met Benidorm [-X .
Trouwens duitsers en hollanders vind ge overal en het zijn niet de meest leuke mensen om naast je te hebben als je op reis bent.

By the way ik kan het weten want ben er in totaal al zo'n 25x geweest. En ik krijg er nog niet genoeg van :lol:
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Voor mij toch ook liever het noorden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

Het staat vast, in samenspraak met het vrouwke gekozen voor hotel oasi in Garda zelf. Het Noordelijke deel van garda gaat mss een beetje te zwaar zijn voor mij en men fiets. Heb een cannondaele scalpel dus niet echt gericht op het zwaardere freeride/downhill werk.
Nu maar hopen dat dit een goed vertrekpunt is voor de mtb en dat het een beetje meevalt voor het vrouwke (mag ik mss nog eens terug komen)

Iemand info liggen van routes vanuit Garda of gps tracks?
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

jakke-pompier schreef:Het staat vast, in samenspraak met het vrouwke gekozen voor hotel oasi in Garda zelf. Het Noordelijke deel van garda gaat mss een beetje te zwaar zijn voor mij en men fiets. Heb een cannondaele scalpel dus niet echt gericht op het zwaardere freeride/downhill werk.
Nu maar hopen dat dit een goed vertrekpunt is voor de mtb en dat het een beetje meevalt voor het vrouwke (mag ik mss nog eens terug komen)

Iemand info liggen van routes vanuit Garda of gps tracks?
Goede keuze gemaakt, garda s'avonds heel gezellig om er te winkelen en terrasje te doen. Prima uitvalsbasis om de rest van het meer te verkennen.
Tip : neem zo vaak je kan de overzet, want in de zomer kan je door de drukt e aan de zuidkant in de file komen te staan.
Gebruikersavatar
moorfretter
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: do 23 aug 2007 19:11
Rijdt met: Trek top fuel 8 / mudbike: Minerva

Bericht door moorfretter »

Heb in '09 in totaal 3 weken in Garda gezeten. Zeker de moeite! Vanaf daar begint het Monte Baldo gebergte. Zie kort reisverslag in ander topic van garda:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... c&start=75

+ nog enkele foto's op
http://moorfretter.pinkbike.com/album/GARDA/?page=2

Waarschijnlijk trekken we dit jaar nogmaals naar daar, maar misschien iets meer naar het Noorden :-)

Veel plezier alvast.

grtz
Plaats reactie