gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

gilbo schreef: Ahum, wij rijden ieder jaar als we daar in Mei zijn een keertje rond het meer.
wat heel plezant is als ge in het noorden verblijft; 's morgens komt de wind uit de bergen door het Sarcadal en rond de middag draait de wind om, bijgevolg rij je de hele dag wind af :-D
Ik wou dit eerst niet geloven maar het is echt waar, zelf al een keer of vier mogen ondervinden.
...en in 2010 stond er precies veel wind 8) http://connect.garmin.com/activity/34622861
Als ik de old-skool surfers moet geloven (20+ ervaring aan het gardameer) was het vroeger zeer uitgesproken zo, maar is het de laatste jaren serieus aan het stilvallen met die zekerheid in de wind.
Vorige jaren zijn er maar enkele dagen geweest dat de wind echt draaide en vollebak blies... Mijn schoonpa stond jarenlang iedere dag op de plank maar sinds het zo onvoorspelbaar is zit hij meer op de fiets (of is dat nu mijn schuld?!)

Greetz
bettes
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

bettes schreef:Mijn schoonpa stond jarenlang iedere dag op de plank maar sinds het zo onvoorspelbaar is zit hij meer op de fiets (of is dat nu mijn schuld?!)
Uw schuld :wink: :-D
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bericht door Offshore »

Wie betrouwbare info wil over het Gardameer, luistert best met open oren naar Beny !
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

Offshore schreef:Wie betrouwbare info wil over het Gardameer, luistert best met open oren naar Beny !
he's specialized in garda?
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

bettes schreef:
gilbo schreef: Ahum, wij rijden ieder jaar als we daar in Mei zijn een keertje rond het meer.
wat heel plezant is als ge in het noorden verblijft; 's morgens komt de wind uit de bergen door het Sarcadal en rond de middag draait de wind om, bijgevolg rij je de hele dag wind af :-D
Ik wou dit eerst niet geloven maar het is echt waar, zelf al een keer of vier mogen ondervinden.
...en in 2010 stond er precies veel wind 8) http://connect.garmin.com/activity/34622861
Als ik de old-skool surfers moet geloven (20+ ervaring aan het gardameer) was het vroeger zeer uitgesproken zo, maar is het de laatste jaren serieus aan het stilvallen met die zekerheid in de wind.
Vorige jaren zijn er maar enkele dagen geweest dat de wind echt draaide en vollebak blies... Mijn schoonpa stond jarenlang iedere dag op de plank maar sinds het zo onvoorspelbaar is zit hij meer op de fiets (of is dat nu mijn schuld?!)

Greetz
bettes
En die heeft het dan nog lang vol gehouden, wij zijn al veel vroeger overgestapt op de MTB :-)
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Bericht door dannyvk »

We gaan in de paasvakantie voor enkele dagen met de mobilhome naar het Gardameer, wat is de beste plaats voor te biken ( evt aangeduide route's) we gaan of naar Garda of Lazise alle raad welkom ( heb gps met topo van italie bij)

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Jeroen_VDB
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 dec 2010 17:32
Rijdt met: Stumpjumper 29"

Bericht door Jeroen_VDB »

dannyvk schreef:We gaan in de paasvakantie voor enkele dagen met de mobilhome naar het Gardameer, wat is de beste plaats voor te biken ( evt aangeduide route's) we gaan of naar Garda of Lazise alle raad welkom ( heb gps met topo van italie bij)

Alvast bedankt.
Riva/Torbole aan de noordkant biedt wat mogelijkheden. De andere streken ken ik (nog) niet! :)

Aangeduide routes zijn er maar zijn heel beperkt herinner ik me. Je probeert beter vooraf een gps-track af te halen (desnoods een gps huren, kost niet zo heel veel).
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Bericht door Bulls69 »

In Lazise ben ook wel geïnteresseerd aangezien wij van de zomer hier 2 weekjes vertoeven. :wink:
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

Zonder gps ben je daar zo goed als verloren, 't is te zeggen, de schoon plekskes ga je zonder nooit vinden.
Gebruikersavatar
xuomi
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 21:31
Rijdt met: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch
Contacteer:

Bericht door xuomi »

gilbo schreef:Zonder gps ben je daar zo goed als verloren, 't is te zeggen, de schoon plekskes ga je zonder nooit vinden.
Ik ben het volledig eens met Gilbo, ge kunt daar wel eens verloren rijden zonder GPS :-?
Plaats reactie