Dolomiti Superbike questions !!!

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

Superdolomiti werd blijkbaar stilgelegd.
...te koud (vriestemperaturen) en teveel sneeuw om op een verantwoorde manier te kunnen verder rijden...

Op http://www.dolomitisuperbike.com:
Dolomiti Superbike 2004 suspended, because of the bad weather (snow fall on Prato Piazza). Inofficial only the short distance is will be rated.

Zie http://www.southparkbikers.be voor "live-flashes"...
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

denk dak mij van datum vergist heb, ik zit daar van 1 augustus to 8
Gebruikersavatar
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 22:46
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door TEAM SAFETY JOGGER »

de rillaarse bikers waren eveneens aanwezig op dit evenement en we hebben maar een deel van het parcours kunnen afleggen wegens de slechte weersomstandigheden. Na afkoelingsverschijnselen zijn we teruggekeerd. Op dat ogenblik lag Roel Paulissen op kop samen met Bettin.
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

amai wat is me dat allemaal, heb dit jaar de marathon in Garmisch-Partenkirchen al in de sneeuw afgelegd en was eerst van plan om ook deel te nemen aan deze marathon, gelukkig heb ik dat niet gedaan, als je daarvoor zover moet rijden, ik voel mee met de vele Belgen die naar ginder zijn afgereisd.
Gebruikersavatar
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 22:46
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door TEAM SAFETY JOGGER »

Ze hebben iedereen van de berg komen plukken, mijzelf incluis. De brandweer, leger, den 100 iedereen reed daar op en af, niet te doen. Ikzelf mocht ook niet verder naar beneden moeten lopen, ik was al onderkoeld, en van lopen kregen we toch een beetje warm. Slechte organisatie, ze hadden gewoonweg ons niet mogen laten starten. Al een geluk dat ik samen met een Hollander ergens bij mensen op onze positieven zijn kunnen komen, volgend jaar hopelijk beter. GREETINGS FROM ITALY.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Het moest er eens van komen om in barre omstandigheden een marathon te rijden.Doderdag aangekomen,vrijdag een kleine verkenning van het parcours,zaterdag nummer gaan afhalen en nog een klein toertje gedaan om de motor op zen toeren te laten.Zondagmorgen aan de start met Odlo onderlijfje en koerstruitje,zo weinig mogelijk gewicht meegenomen enkel
het windvestje voor de afdalingen en dit zou wel genoeg zijn.In de eerste klim ging alles vlotjes ,niet boven de 150 slagen geweest stilaan begon het te regen nog steeds reed ik in men korte mouwtjes want ik wilde niet verstikken onder al dat Gore Tex gedoe.Steeds begon het maar harder te regenen en maar kouder,dan toch men vestje aangetrokken en dan verder tot aan de splitsing van 59KM.Daar even gewacht op men maat en dan toch beslist om verder te gaan voor de 111km.De regen begon te veranderen in sneeuwregen en Christean besliste om terug te keren.Meer en meer bikers zag ik omkeren.Ik dacht bij mezelf als ik nu doorbijt en misschien schijnt straks de zon dan kan ik misschien een goed klassement rijden in men kategorie van boven de 50.Verkleumd zat ik op de fiets ,2cm sneeuw lag op men fiets, voeten en handen gevoelloos maar ik vertikte het van te stoppen .In de afdalingen niet teveel snelheid genomen om de gevoelstemperatuur niet te laten zakken.Meer en meer bikers gingen te voet verder daardoor kreeg ik meer moed om steeds maar door te gaan tot op zeker moment een pompier mij tegenhield en zei dat de wedstrijd is stop gezet.Dan maar verder afgedaald richting Innichem.Verkleumd en bibberend ben ik een benzinestation binnen gegaan en daar een Cappuciono gekregen van de eigenaar,ik kreeg zelfs de suiker niet in men tas zo stond ik te bibberen.Na 15min.ben ik dan verder gereden naar Niederdorf alsof ik een tijdrit reed, want ik wilde het warm krijgen ,laverend tussen de vele wagens en sirenes van ambulances en pompiers ben ik veilig in het hotel gearriveerd waar een lekker douchke mij weer op temp.bracht.Uit veiligheidsredenen begrijp ik heel goed dat de organisator de koers heeft stilgelegd maar langs de andere kant blijft de marathon een uitdaging en is het aan ons om zich zich te voorzien voor alle weersomstandigheden.Daarom dat "die"renners die zich wel voorzien hadden van reserve en warme kleding en de moed hebben van een rugzak mee te nemen van 5kg het verdiende van de wedstrijd uit te rijden,zelfs als er maar 20 aan de aankomst zijn en dat zijn voor mij de echte mountainbikers en winners.Alle respect voor de profbikers maar zij moeten ook maar eens leren van wat kg mee te sleuren .Zelf probeer ik ook zo licht mogelijk te rijden maar dit zal me in de toekomst niet meer overkomen wanneer ik nog in het hooggebergte een marathon ga fietsen.Zelf 3x de Elfstedentocht geschaatst en die leggen ze ook niet stil indien de weersomstandigheden omslagen. In 1963 waren 9294 deelnemers en 69 hebben de wedstrijd uitgereden.Laat dit een les zijn voor alle mountainbikers die een marathon wagen in het hooggebergte.
Gebruikersavatar
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 22:46
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door TEAM SAFETY JOGGER »

Ik heb nog nooit zo'n belachelijke uitleg gehoord. Roger, mijn beste vriend ik heb daar mensen zien reanimeren. Uw verstand stond blijkbaar ook al op nul "iedereen geeft op, joepie ik ga hier een goed klassement rijden". Het is net voor zulke mensen tegen zichzelf te beschermen dat de wedstrijd werd stilgelegd, ze had zelfs niet mogen vertrekken. En ik was ook voorzien van de nodige kledij en camelbak, regenvest, windstopper, speciaal Odlo onderhemdje noem maar op. Geen mouwtjes voor gewicht te besparen, ...... en dat voor een goed klassement? Hoe ouder hoe zotter zeker. Ik ben naar beneden moeten lopen om warm te krijgen, en ik had al veer te ver gereden, bergop had ik het nog niet zo'n koud, maar bergaf, mijn verstand was blijkbaar ook al bevroren.
Ik zie mij nog niet op een fiets kruipen met een skipak of een vetvest en wat moeten we dan aan ons voeten doen. Bergschoenen met klikpedalen.
De winnaar van de 59km heeft de wedstrijd uitgereden ook in korte mouwtjes en korte broek. Maar daar zijn heel weinig sterke beren.
Volgend jaar hopelijk beter weer, en zo niet, ik draai zeker vlugger omwaarts richting sauna en warme douche.
De dag nadien was het weer veel beter, we hebben er nog een geslaagd fietsweekend van gemaakt met een renner die de streek heel goed kende.
Ga binnenkort maar eens kijken op onze website www.rillaarsebikers.be mischien ken je hem. Het zal nog even duren eer de foto's zijn ontwikkeld.
Ieder zijn mening, maar uw kleden tegen zulks weer .....
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Filiep schreef: Slechte organisatie, ze hadden gewoonweg ons niet mogen laten starten.
De organisatie valt niks te verwijten.
Bij de start was het op wat fieselregen na droog. Het weer in de bergen is zo onvoorspelbaar, voor het zelfde geld blijft het de ganse dag droog. Kijk maar naar de namiddag ; de ganse namiddag heeft de zon volop geschenen !
Zij hebben de juiste beslissing genomen om snel in te grijpen en in een mum van tijd was iedereen (dus 3000 bikers) van het parkoers geplukt.
Ik doe mijn pet af voor die organisatie !
En voor die honderden vrijwilligers, leger, brandweer, hulpzame toeschouwers ...
Ik had spijtig genoeg niet het geluk om met een bus of wagen terug naar de start te taxi-en. Ben na die 2e bevoorrading zelf moeten terugrijden over de grote baan ... of was dat de grote rivier ??
In Dobiacco lag een gast midden op de weg in de plensende regen ... hulpdiensten waren hem aan het re-annimeren ... zo een beeld vergeet ge nie rap.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ik ga volledig akkoord met uw uitleg dat de organisator deze wedstrijd
moest annulerens en dat heb ik ook aangehaald in men commentaar .Je
weet op voorhand dat je dit kan verwachten in de bergen en het is aan ons om zich daar op te voorzien.Blijkbaar heb jij dat wel gedaan ,proficiat,dan vind ik het toch verbazend dat je moest wandelen om niet te verkleunen.Zelf heb ik mij ook laten vangen door zo licht mogelijk te vetrekken en wanneer de omstandigheden zo bleven dan was ik zeker gestopt maar ik hoopte dat de zon er zou doorkomen en dit was wel het geval vanaf 13u.Het is niet in mijn aard om snel op te geven maar ik kan je verzekeren dat ik ergere dingen heb meegaakt als dit week-end.Door jaren ervaring weet ik toch ongeveer waar men limieten liggen en deze wat verleggen is ook een uitdaging.Betreft dat klassement daar heb je misschien wel wat gelijk in,nadien vond ik het ook maar kinderachtig dat dit bij mij opkwam, maar op men ouderdom is het niet meer zo eenvoudig om nog eens iets te presteren en bij zulke wedstrijden is de kans natuurlijk groter dank zij ervaring en doorzettingsvermogen.
Al bij al een ervaring rijker en eens wat afzien kan ons alleen maar sterker maken.
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Ja wa wast me da zeg , koud koud en nog eens koud .
Ben tot aan de 2de bevoorrading geraakt , daar hebben ze mij gezegt dat het werdt stilgelegt .
Wij waren bij de eerste die moesten stoppen en het is daarom dat wij zelf moesten terug rijden , iets later werdt het hele redingsoperatie gestart , want ik allemaal gehoord heb was super goed gedaan . ( vrijwillingers die ze bij hun thuis mochten douchen kleren gewassen , laten drogen , andre kleren gegoven en terug naar de start brengen , eten gegoven enz. )
Iedereen werdt in sneltempo van de bergen gehaalt , enkel de fietsen bleven daar en werden later opgehaalt en kon men die laten afhalen op een groot veld .
Beter kon nie hoor .
Mij zien ze volgend jaar zeker terug .
Plaats reactie