zwarte woud ?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
witn
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 19:27
Rijdt met: Specialized s-works custom

Bericht door witn »

Hallo,

ben ook van plan om binnen een paar weken naar het Zwarte Woud te trekken om er een viertal dagen te biken.

Nu lees ik hier dat jullie een gps huren, via welke instantie kan dat precies? een gps zou wreed interessant zijn maar zie het gelijk niet zitten om er een te kopen...

greetz
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Bericht door Jeec426 »

Hey,

Wij zijn sinds zondag terug van het zwarte woud en hebben in Feldberg gezeten. 1 woord, fenomenaal. Op 3 dagen 130km gereden en 4000 hoogtemeters.

Wij hebben ook een gps gehuurd voor 27 euro voor een week bij http://www.point2leuven.be/

Je hebt in de buurt van Feldberg wel bepijlde routes, maar die lopen via brede wandelpaden. Als je de gpx tracks volgt van deze site heb je heel veel plezier, daar ben ik zeker van.

de laatste route die we gedaan hebben had soms meer van bergbeklimmen met 1 max stuk van 34% kruipen met de fiets naast ons :)

http://www.gps-tour.info/nl/92/107.html ... ton=zoeken
witn
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 19:27
Rijdt met: Specialized s-works custom

Bericht door witn »

@ Jeec426

Lijkt me wel interessant om daar een gps te huren.

Ben nogal een leek in het gebruik van zo'n gps; kun je daar verschillende gps-tracks in opslaan of neem je dan best een laptop mee om telkens een nieuwe track te laden?

Werken de gps-systemen die je daar huurt enkel met waypoints of kun je er werkelijk een kaart in opladen?

grts
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Bericht door Jeec426 »

Hey,

Wij hadden een laptop mee, maar ge kunt ze er allemaal opladen denk ik. Je moet gpx bestanden op de gps opladen.

Ik ben er ook geen expert in. Op het scherm van de gps moest ik gewoon de route volgen en in bergaf altijd snel op en neer kijken.

Wel niet het type batterijen vergeten veranderen want als je de verkeerde selecteerd kan het snel gaan #-o #-o
QUICK
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 27 sep 2007 20:26
Rijdt met: cannondale

zwarte woud

Bericht door QUICK »

Hela!

Mijn fietspartner en ik zouden deze zomer ook graag naar Feldberg gaan fietsen. Verbleven jullie in Feldberg zelf? Of in de nabije omgeving? Kun je mij misschien een adres doofgeven van die verblijfplaats? Bij voorkeur een camping.

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Bericht door Jeec426 »

Hey,

Wij gaan altijd hier.

http://www.wiesengrund-fahl.de/

1 maar per jaar gaan we ook snowboarden en dan verblijven we ook altijd hier. Superproper, groot genoeg en als je het grootste appartement pakt komt het op 65 euro per nacht. Wij waren met 4 dus 17 euro de man. Dan moet je niet beginnen over een camping bij ons.

De fietsen iedere avond achter slot en grendel. Mogelijkheid tot ontbijt of gewoon broodjes bestellen.

Ze hebben ook studio's voor 2 man aan 35 euro per nacht. Ge moet maar is gaan kijken.

Gewoon zalig.
Plaats reactie