Shortbike (max 4 dagen)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Bikeman
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 17 okt 2002 18:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2 '97 / S-WORKS 2006
Contacteer:

Bericht door Bikeman »

Ik ben ondertussen ook terug van Pfalzerwald (Duitsland) en ik moet zeggen... het was SUPER!
Er waren 5 routes en voor een goeie 90% was de bepijling perfect. =D>
Soms moesten we de kaart er even bij halen of gewoon een paar weggeskes proberen, maar al snel vonden we dan de juiste weg.

Het is niet ver van hier en je kan nog spreken van een echt woud. Ok, er lopen een paar wegen door en een paar (gezellige) dorpjes, maar wij hebben bijna geen asfalt gezien tijdens onze tochten.

Op de site staan de toeren die er afgepijld zijn.
http://www.mountainbikepark-pfaelzerwald.de/
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Mirlong1 »

gerardo 68 schreef:Ik ben vorige week ook 4 dagen in de Vogezen gaan rijden (Do. tot Zon.), in de streek tussen Gerardmer, La Bresse, en Xonrupt. Wij waren met 4.
Op zondag zijn we een groep uit Vlaanderen tegen gekomen (op rode route 2), misschien waren jullie het wel.
Wij hebben er ook van genoten, en komen hier zeker nog terug.
De eerste dag als opwarmer de rode routes 10 en 9 gedaan in Gerardmer.
Dag 2 een gps-track nagereden die naar de top van de Hohneck ging. Hier zaten schitterende singletracks tussen, maar afdaling van de Hohneck was een tegenvaller. Bijna alles te voet moeten doen wegens niet te berijden.
Dag 3 de zwarte route 15 gedaan, met op einde fantastische afdaling naar La Bresse.
De 4e dag nog rustig de rode routes 2 en 22 gedaan.
Wij logeerden in een hotel in La Bresse, in een hotel dat gerund wordt door 2 Vlamingen. Zeer tevreden van de logies en de maaltijden.
Hé hé, dan werden wij aanzien voor jullie. De dag dat jullie aankwamen serieus op mijnen tetter gegaan op een afdaling naar La Bresse toe. Om wat te bekomen gestopt bij Marc in 'Lac des Corbeaux'. Daar Lekker Duveltje gedronken en mij toch maar laten ophalen met de wagen. Prachtige streek daar.
Plaats reactie