Dolomiti Superbike 2009

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
pvandebe
Mountainbiker
Rijdt met: Vanalles

Dolomiti Superbike 2009

Bericht door pvandebe »

Wie gaat er nog ?

Kom 'k daar toe met XTR remmen 160 voor en achter als niet-liefhebber van snelle afdalingen ?
d@Mit
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Waarom zou je daar niet mee toekomen? De afdalingen zijn niet recht naar beneden hé, het is marathon geen downhill. Enkele jaren terug deze marathon gereden met 160mm schijven en nergens in de problemen gekomen, integendeel het waren die gasten van ginder die in hun broek deden. De afdalingen zijn nochtans heel proper in vergelijking met bijv La Traversée de l'Oisans.
Organisatie is trouwens tip top, ik heb het parcours dit jaar nog niet bekeken maar het is enorm mooi. Vooral het stuk door het natuurpark in Sexten.
pvandebe
Mountainbiker

Bericht door pvandebe »

Thx !
Robert Brand
Mountainbiker
Rijdt met: Cannondale Flash Himod1 29er 2011
Contacteer:

Bericht door Robert Brand »

Het is wel afhankelijk van het merk remmen denk ik. Zelf slechte ervaring met XTR (van voor 2007). Remmen liepen constant warm.

Rij nu met Avid Ultimate Juicy. Wel een 180 schijf voor (alleen in de Alpen) en dat gaat perfect.

Anderzijds. waarom niet voor save gaan. Een 180mm schijf en adaptertje kost hooguit 40 euris. en zit er met een kwartiertje op.

De afdalingen zijn er lang dus kans op warmlopen is aanwezig.
pvandebe
Mountainbiker

Bericht door pvandebe »

Robert Brand schreef:Het is wel afhankelijk van het merk remmen denk ik. Zelf slechte ervaring met XTR (van voor 2007). Remmen liepen constant warm.

Rij nu met Avid Ultimate Juicy. Wel een 180 schijf voor (alleen in de Alpen) en dat gaat perfect.

Anderzijds. waarom niet voor save gaan. Een 180mm schijf en adaptertje kost hooguit 40 euris. en zit er met een kwartiertje op.

De afdalingen zijn er lang dus kans op warmlopen is aanwezig.
Verdikke, heb XTR's van 2007.....Met 40 Euro zal 'k er wel niet geraken....

Ikke confused nu.
Robert Brand
Mountainbiker
Rijdt met: Cannondale Flash Himod1 29er 2011
Contacteer:

Bericht door Robert Brand »

Jawel hoor, schijfje kost iets van 30 euro en adapter 12 euro dacht ik
jacla
Mountainbiker
Rijdt met: Kona - Hey Hey

Bericht door jacla »

dit jaar 2de deelname, vorige keer was 2007. Toen met Juicy7 remmen.
Dit jaar met XTR. Heb heel het seizoen (marathons) met XTR gereden en ben redelijk content. Minder instelmogelijkheden als Avid maar uiteindelijk genoeg rempower.
Voor in dolomiti soms wel lange afdalingen waar je soms blij bent dat je je armen kan laten rusten maar voor de rest inderdaad niet super technisch.
XTRs met Tit. remblokjes zouden ook beter geschikt zijn voor warmte af te leiden.

Kortom, mij ziet ge rondbollen in de Dolomieten met mijn XTRs zonder zorgen.

TIP: schrik niet van het "platte" stuk (zie profiel op website) tussen 2de en 3de bergtop. Op het profiel ziet het er vrij plat uit, maar in werkelijkheid is het een zeer lang stuk vals plat waar je je tanden op kunt stuk bijten en dan volgt nog een lekker lange klim.

Succes!
pvandebe
Mountainbiker

Bericht door pvandebe »

'k Zal hier morgen 'ns een dealer proberen vinden, ofwel anders ter plaatse....

Geen bang van vals plat, en zéker niet van klimmen 8)
viperke
Mountainbiker
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Dolomiti superbike is een héél mooie marathon met enkele mooie vergezichten (tre cime de lavaredo, of hoe t ook schrijft..). Ik reed hem in 2007 met xtr 160mm, geen enkel probleem hoor. De afdalingen zijn vaak snel, breed en niet zoveel trage bochten. Dus je kan laat in de remmen gaan en daarna aan hoge snelheid koelt alles meteen terug af ;) Tip is gewoon om af en toe hard te remmen ipv blijvend lichtjes te remmen :wink:
aj kwak
Mountainbiker
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

Ook aan de start voor de 4e maal en dit maal ga ik ECHT voor de 111km.

In 2004 moeten stoppen wegens sneeuw (111km).
In 2003 moeten opgeven (111km).
In 2002 moeten starten op de 28,5km(omdat ik junior was). (Wel 9e geworden...)
Plaats reactie