Dolomiti Superbike 2009
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Waarom zou je daar niet mee toekomen? De afdalingen zijn niet recht naar beneden hé, het is marathon geen downhill. Enkele jaren terug deze marathon gereden met 160mm schijven en nergens in de problemen gekomen, integendeel het waren die gasten van ginder die in hun broek deden. De afdalingen zijn nochtans heel proper in vergelijking met bijv La Traversée de l'Oisans.
Organisatie is trouwens tip top, ik heb het parcours dit jaar nog niet bekeken maar het is enorm mooi. Vooral het stuk door het natuurpark in Sexten.
Organisatie is trouwens tip top, ik heb het parcours dit jaar nog niet bekeken maar het is enorm mooi. Vooral het stuk door het natuurpark in Sexten.
- Robert Brand
- Mountainbiker
- Rijdt met: Cannondale Flash Himod1 29er 2011
- Contacteer:
Bericht door Robert Brand »
Het is wel afhankelijk van het merk remmen denk ik. Zelf slechte ervaring met XTR (van voor 2007). Remmen liepen constant warm.
Rij nu met Avid Ultimate Juicy. Wel een 180 schijf voor (alleen in de Alpen) en dat gaat perfect.
Anderzijds. waarom niet voor save gaan. Een 180mm schijf en adaptertje kost hooguit 40 euris. en zit er met een kwartiertje op.
De afdalingen zijn er lang dus kans op warmlopen is aanwezig.
Rij nu met Avid Ultimate Juicy. Wel een 180 schijf voor (alleen in de Alpen) en dat gaat perfect.
Anderzijds. waarom niet voor save gaan. Een 180mm schijf en adaptertje kost hooguit 40 euris. en zit er met een kwartiertje op.
Verdikke, heb XTR's van 2007.....Met 40 Euro zal 'k er wel niet geraken....Robert Brand schreef:Het is wel afhankelijk van het merk remmen denk ik. Zelf slechte ervaring met XTR (van voor 2007). Remmen liepen constant warm.
Ikke confused nu.
- Robert Brand
- Mountainbiker
- Rijdt met: Cannondale Flash Himod1 29er 2011
- Contacteer:
dit jaar 2de deelname, vorige keer was 2007. Toen met Juicy7 remmen.
Dit jaar met XTR. Heb heel het seizoen (marathons) met XTR gereden en ben redelijk content. Minder instelmogelijkheden als Avid maar uiteindelijk genoeg rempower.
Voor in dolomiti soms wel lange afdalingen waar je soms blij bent dat je je armen kan laten rusten maar voor de rest inderdaad niet super technisch.
XTRs met Tit. remblokjes zouden ook beter geschikt zijn voor warmte af te leiden.
Kortom, mij ziet ge rondbollen in de Dolomieten met mijn XTRs zonder zorgen.
TIP: schrik niet van het "platte" stuk (zie profiel op website) tussen 2de en 3de bergtop. Op het profiel ziet het er vrij plat uit, maar in werkelijkheid is het een zeer lang stuk vals plat waar je je tanden op kunt stuk bijten en dan volgt nog een lekker lange klim.
Succes!
Dit jaar met XTR. Heb heel het seizoen (marathons) met XTR gereden en ben redelijk content. Minder instelmogelijkheden als Avid maar uiteindelijk genoeg rempower.
Voor in dolomiti soms wel lange afdalingen waar je soms blij bent dat je je armen kan laten rusten maar voor de rest inderdaad niet super technisch.
XTRs met Tit. remblokjes zouden ook beter geschikt zijn voor warmte af te leiden.
Kortom, mij ziet ge rondbollen in de Dolomieten met mijn XTRs zonder zorgen.
TIP: schrik niet van het "platte" stuk (zie profiel op website) tussen 2de en 3de bergtop. Op het profiel ziet het er vrij plat uit, maar in werkelijkheid is het een zeer lang stuk vals plat waar je je tanden op kunt stuk bijten en dan volgt nog een lekker lange klim.
Succes!
- viperke
- Mountainbiker
- Rijdt met: Merida flx 5000
- Contacteer:
Dolomiti superbike is een héél mooie marathon met enkele mooie vergezichten (tre cime de lavaredo, of hoe t ook schrijft..). Ik reed hem in 2007 met xtr 160mm, geen enkel probleem hoor. De afdalingen zijn vaak snel, breed en niet zoveel trage bochten. Dus je kan laat in de remmen gaan en daarna aan hoge snelheid koelt alles meteen terug af Tip is gewoon om af en toe hard te remmen ipv blijvend lichtjes te remmen