Opaalkust Noord Frankrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Opaalkust Noord Frankrijk

Bericht door flipp »

Hoikes,

Wij zitten deze zomer een paar daagjes in Hardelot-Place aan de opaalkust in noord-frankrijk.
Uiteraard gaan de bikes mee.

Kennen jullie er mss leuke bikeroutes in de buurt ?

Er is al een daguitstap gepland naar Wissant omdat ik daar veel goeds over lees. Maar zijn er nog andere leuke plaatsen die de moeite zijn ?

Grtz
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

Op een mooie warme zomerdag (weekdag) de kuststrook affietsen op het lange afstands wandelpad, er staan wel bordjes dat je er niet mag fietsen, maar daar moet je maar niet op letten.
Prachtig gewoon langs de kustlijn soms op zeeniveau, soms op +-100m boven zeeniveau. Kies een dag als er nuet te veel wind is! 8)
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Thnx for the reply

Zelf heb ik deze info nog gevonden --> http://www.nordvtt.perso.cegetel.net/

Maar de meeste routes zijn wat te makkelijk denk ik. Ik ga zeker die wandelroutes ook eens uitchecken.

Of heeft mss iemand al wat van die routes gereden ?

Grtz
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Ik heb er nog nooit gefietst maar de omgeving is er wel mooi. Niet zoals onze Belgische kust volledig volgebouwd met aartslelijke blokken maar vaak enkele straten die loodrecht op de zee uitkomen en verder wat lage bebouwing en strand en duinen.
Deze kusten worden vooral door Parijsenaars bezocht tijdens weekends en dergelijke ... hebben ze me ooit eens wijsgemaakt.

D'er bestaat volgens mij ook een topic ivm een beachrace in Le Touquet of zoiets, ik dacht dat het toen ging om de bekende motocrosswedstrijd maar blijkbaar doen ze dit ook per fiets. Ik peins wel dat dit iets later op 't jaar is.
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

flipp schreef:Thnx for the reply

Zelf heb ik deze info nog gevonden --> http://www.nordvtt.perso.cegetel.net/

Maar de meeste routes zijn wat te makkelijk denk ik. Ik ga zeker die wandelroutes ook eens uitchecken.

Of heeft mss iemand al wat van die routes gereden ?

Grtz
Let toch een beetje op met die wandelroutes. Vooral langs de krijtrotsen staan er dikwijls verbodsborden voor fietsers. Omdat op die wandelpaden soms meer volk loopt dan er auto's rijden op een zondagmorgen op de E40 naar de kust ...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

Herder Alex² schreef:
flipp schreef:Thnx for the reply

Zelf heb ik deze info nog gevonden --> http://www.nordvtt.perso.cegetel.net/

Maar de meeste routes zijn wat te makkelijk denk ik. Ik ga zeker die wandelroutes ook eens uitchecken.

Of heeft mss iemand al wat van die routes gereden ?

Grtz
Let toch een beetje op met die wandelroutes. Vooral langs de krijtrotsen staan er dikwijls verbodsborden voor fietsers. Omdat op die wandelpaden soms meer volk loopt dan er auto's rijden op een zondagmorgen op de E40 naar de kust ...
Klopt,, daarom best rustige mooie windvrije weekdag kiezen, starten in Sanggatte, naar Boulogne Sur Mer en terug. Je zal een prachtrit hebben!
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Ok Thnx,

Nu had ik nog een vraagje...

Ik heb een Trek fuel ex7 en een Cube ltd comp met magura hs33

Ik kan maar 1 fiets meenemen en rijd liever op de Trek omdat het een fully is, maar nu lees ik veel dat je in de streek rond Wissant bijna elke rit nieuwe remblokken nodig hebt voor schijfremmen ? Isdat zo ? Meestal rijd ik in Limburg en de ardennen en heb dus geen ervaring met dat strandzand in Wissant.
Of zou ik dan toch maar beter de Cube met hs33 meenemen ?

Grtz
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

De routes te wissant gaan zeker niet over het strand en het zou me verbazen moest je op 1 rit je remblokken al op zijn :-)
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

Ge moet fietsen he, niet remmen, dat gaat niet vooruit :lol:
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Wil je mechanische problemen vermijden, dan rij je best niet in natte omstandigheden. Ivm die remblokjes : als het parcours nat ligt dan heb je veel kans dat niet goed ingereden blokjes inderdaad snel zullen verslijten. Het is niet het zand, maar het zijn daar scherpe silexsteentjes die voor de nodige slijtage zullen zorgen. Verleden jaar op de toertocht van Wissant stonden er 4 te voet vanwege afgebroken pat... De steentjes kruipen overal tussen de ketting en tandwielen met als gevolg extra slijtage. Als het droog ligt : prachtig parcours ! Maar knap lastig als je niet getraind zit :wink:
Plaats reactie