Roc d'Azur 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

etienne schreef:
Iegienie schreef:mijn verslagske is in de maak, binnenkort op de www.forestbiker.be...

maar twas prachtig en machtig. Zoals de lieven zei op zondag tijdens dat onweer om een uur of 8 : "vandaag ist niet om ter rapst, maar om ter verst..."
een vraagje aan een kenner ..... zijn er eigenlijk nog mooiere tochten/wedstrijden/marathons dan de roc ???? (buiten die chrono in het hageland dan)
gij zijt nen ECHTEN kenner. Inderdaad enkel onze Hagelandse Chrono kan tippen aan dit parkoers. WHOEOEOEOEOEAAAAAAAAAAA.... De affiche van vorig jaar "Roc You" stond dan ook aan het idee van de affiche van de Hagelandse he : "Hageland You"

Tis in de Roc d'Azur dat ik het woord "opdaling" uitgevonden heb he. Ge zult wel weten wat er juist mee bedoeld wordt als ge daar ewa naar beneden getotst zijt.

Elke rit in de Ironbike is van dit nivo, maar daar zit wel nog wat meer stapstukken in, en die zijn nog wat langer, en wat warmer, en tis er niet eentje, maar zeven, de achtste vergeet ik dan nog even, want dat is alleen maar klimmen en over de trappen naar beneden denderen.

De laatste afdaling van de cristalp mag er ook wezen, een aantal opdalingen in de Swiss Bike Masters ook. Ikzelf ken niks anders van dit nivo in dalpen, ah ja, de "transvesubie", heb ik nooit gereden, wel veel over gelezen. Dat is eigenlijk dezelfde streek, en zelfs eerder een freeride dan een chronoride.

Nivo van die UCI rit in alpe d'huez ken ik niet, al reed poelvoordie die met ene vaste vork naar het schijnt, ook de eiger bike marathon is me niet gekend, maar dat zijn misschien ook wel twee kandidaten.

Malmedy, Raid des hautes fagnes, Waimes, en misschien nog het meest het middenstuk van de bataille des ardennes in de streek van de ninlinspo. Staat zaterdag trouwens op mijn programma, we zijn daar iet aan het ineensteken.
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

ook terug van de roc . Twas weer super biken . Het weer was goe , parkours waren goe , expo was goe , ale alles was goe .
Ik heb de marathon ( vrijdag )en de roc classic (zondag) gereden .
marathon heb ik uitgereden in 5h30 op een 132ste plaats van de 800 starters en zondag heb ik er 3h34 overgadaan , maar daar had ik pech ( +-20min mee verloren denk ik , zal nog eens op mijn polar kijken )
dus na 16km stond ik al stil , had 2 vijzen verloren van mijn groot en midde blad veloren en de 2 andere stonden los , en kon dus niet meer rijden . heb dan ogegeven en ben dan op mijn gemak terug gewandeld naarde eerste bevoorrading , op dat moment kwam juist Kona Boy aan en die had een inbussleutel bij om alles terug vastzetten . Ben dan terug vertrokken maar zat totaal niet op mijn plaats , heb iedereen moeten passeert op misschien 10 man na die mij voorbij reden , twas spijtig van diene pech want het ging super goe .

volgend jaar zeker terug voor de 4de keer
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

zo, het verslagske staat op de http://www.forestbikers.be

Site zal langzaam maar zeker terug alive and kicking worden. Vroegere artikels komen ook wel terug, maar tzal nog wel wat duren.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

't is skune =D>
Gebruikersavatar
Leffen
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 20 apr 2003 23:47
Rijdt met: Giant XtC Team

Bericht door Leffen »

Iegienie schreef:mijn verslagske is in de maak, binnenkort op de www.forestbiker.be...

maar twas prachtig en machtig. Zoals de lieven zei op zondag tijdens dat onweer om een uur of 8 : "vandaag ist niet om ter rapst, maar om ter verst..."
Tja, de Lieven en zijn uitspraken.... maar zo zag het er op het ogenblik naar uit.

Jaja, de Roc, het was voor de tweede keer op rij weer dik in orde, dit is en blijft ( voorlopig voor mij ) het summum op mountainbike gebied.
De parcours, de beurs, de rand evenementen, de omgeving, de ligging, de sfeer, het weer, de massa, ... dit alles maken de Roc wat de Roc is : een mountainbike paradijs, de verslagen van Peter en Pieter geven reeds een mooi sfeerbeeld, goed geschreven mannen.

Roc d'Azur tot volgend jaar.
Laatst gewijzigd door Leffen op ma 18 okt 2004 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
goldfinger
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: di 02 dec 2003 21:00
Rijdt met: Specialized M5

Bericht door goldfinger »

Ga volgend jaar mijn 5 jarig jubileum vieren op de Roc.
Ieder jaar weer ongelooflijk mooi! Ieder jaar weer koning fiets in Frejus.
Wie mee wil volgend jaar zal moeten vlug zijn! Niet te evenaren belevenissen ieder jaar terug! Alleen jammer dat de demo's in de arena er niet meer zijn, dat was ook nog een kers op de taart.....de zoveelste dan, want op de Roc-taart ligt het vol met kersen!!!
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Deze link op 't Nederlandse forum heeft een paar knappe foto's alsook een aantal scoops van nieuwe modellen...

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=14232
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

Foto's van Southparkbikers Terrabyte! en Knockie staan ook online... =P~
-->naar de pics
vliegmachine
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 12:51
Rijdt met: scott

Bericht door vliegmachine »

x-treme bikers Begijnendijk eveneens voor de derde keer erbij in de ' ROC' , het is als ge zelf x- treem bent dat ge dit zeker meepakt
zie de andere' Belgen ' volgend jaar terug op de camping LE PONT D'ARGENS in SAINT-AYGULF
wel oppasen voor de fietsjes , weeral een deel gerat op de camping , echte plaag op de grote evenenmenten !!!!!!!!!!!!!!!!!!(en op de kleine ! )
Plaats reactie