Ischgl Ironbike 2008

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Ischgl Ironbike 2008

Bericht door stivo »

Nog mensen die op 2 Augustus gaan deelnemen?

http://www.ischgl.com/en-ironbike.htm
Gebruikersavatar
Sjtom Zoëg
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 18:00
Rijdt met: Levrier S1 Custom 2010
Contacteer:

Bericht door Sjtom Zoëg »

ik zal de kleine ronde rijden. ben op vakantie met mijn ouders in galtur(naast ischgl), dus deze sla ik niet over. mag echter alleen maar de kleine ronde rijden omdat ik pas 17 jaar ben. Maar ik ga zeker een aantal dagen van tevoren op eigen houtje de middelste ronde proberen te rijden en misschien zelf wel de grote
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

mijn moeder wordt dan 60 =D>
zal dus voor volgend jaar zijn :cry:
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

flupke73 schreef:mijn moeder wordt dan 60 =D>
Er staat niks in het reglement dat ge dan niet moogt meedoen :lol:
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

stivo schreef:
flupke73 schreef:mijn moeder wordt dan 60 =D>
Er staat niks in het reglement dat ge dan niet moogt meedoen :lol:
wel in dat van mijn moeder... :roll:
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Ik ga er ook naartoe, voor de 2e keer.
Vorige keer kleine ronde gedaan, wegens kou en slechte benen.
Deze keer opnieuw de volledige proberen, maar dit jaar bijna noppes getraind, het zal dus zwaar worden.
Wij blijven nog een paar dagen na de marathon om dan met de lift naar boven te gaan en ... tchaka =P~
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Bericht door SteveHillen »

Ik zit de week van de Ironbike in Galtuer maar moet zaterdag terug naar belgie komen. Als ik dan nog eerst de ironbike ga doen zal dat niet goed komen vrees ik. Maar de route Ironbike 2 gaan we dan proberen op voorhand te rijden.

Als het dan goed lukt (wat ik ten zeerste betwijfel) zal ik volgend jaar wel willen meedoen.

mvg,

Steve
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Ischgl Ironbike 2008

Bericht door Den jjag »

stivo schreef:Nog mensen die op 2 Augustus gaan deelnemen?

http://www.ischgl.com/en-ironbike.htm
Dit jaar deze eens meedoen, ziet er nogal vrij zwaar uit (volgens het hoogteprofiel).
Mijn vrouwke zal de korte of de middelste afstand kiezen.
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Ironbike overleefd,het was de moeite,prachtig weer op Zaterdag en dus het volledige parcours inclusief single trails op 2800m hoogte.Enkele toppers aan de start zoals Bart Brentjes,Frederik Kessiakof en onze eigen Roel Paulissen.Vrijdagavond gietende regen,zaterdagochtend miezerig en koud,maar rond 8u20 aan de start begon de lucht open te trekken en het werd een mooie dag met op de slotklim zelfs een temperatuur van 27°...Mijn plan was om niet te snel te starten om dan na 27km op de klim naar Idalp/Greitspitze (1500hm op 12km) nog volk te kunnen inhalen,dit lukte aardig en zorgde voor een goede moraal.Na 3u40 stond ik op de Greitspitze en ging het verder over een zeer mooie singletrail met links Zwitserland en rechts Oostenrijk,daarna werd er afgedaald richting Laret en Samnaun,waar ik aan de bevoorrading mijn camelbak heb gevuld en genoeg gegeten om de slotklim Zeblasjoch/Palinkopf aan te vatten.Deze klim gaat volledig over schotterweg (1000hm op 8km) .Halverwege kom je dan op een soort middendal en zie je de minuscule bikers richting palinkopf #-o niet goed voor de moraal,fysiek zat het nog goed,maar ik ben toch een paar keer van de fiets gemoeten,veel verschil gaf het niet,biken tegen 3.9km/h of stappen tegen 3.5km/h...
Op palinkopf stond de laatste bevoorrading en dan een stukje single trail over grote stenen om dan over schotterpaden af te dalen richting Hohe Zirbe,het laatste korte klimmetje van zo'n 100 hoogtemeters.De laatste 7km was enkel afdalen,eerst over asfalt haarspeldwegen,waar het nog bijna misging,een bocht fout ingeschat en tegen 55km/h bijna het decor in,gelukkig was het aan de kant van de bergwand en heb ik door in de goot te rijden mijn fiets nog net kunnen rechthouden :oops:
Het laatste stuk ging over schotterpaden en een tunnel richting Ischgl centrum en Finisch.De vrienden stonden aan de meet te wachten en met een zalig gevoel reed ik over de streep.

79km 3800hm in 7u34min

Dikke proficiat ook voor Valerie,Chris en Wimme =D> =D>
Dikke proficiat aan Roel Paulissen met zijn 3e plaats =D> =D>
Dikke proficiat aan mijn bike en de Hope remmen =D> =D>

Fotootjes op deze link


http://www.flickr.com/photos/29221546@N ... 559137588/
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Bericht door SteveHillen »

Hey Stivo,

nen dikke proficiat. Ik heb het stuk gedaan naar de greitspitze en dan verder naar de palinkopf en zo verder afgedaald langs de Ironbike route n vond het laatse stuk van de klim naar idalp wel heel zwaar. Net zoals u heb ik ook 1x de goot moeten gebruiken tijdens de afdaling :-D . In ieder geval, ooit kom ik terug om hem helemaal te rijden.


mvg,

Steve
Plaats reactie