Vakantiebestemming : Gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
dflament
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 10 jun 2008 22:30
Rijdt met: Trek Fuel EX9, Cube Reaction

Vakantiebestemming : Gardameer

Bericht door dflament »

dag allemaal,

mijn eerste post hier maar ben toch al een tijdje een stille aanwezige op het forum hier.

Ik vertrek, zoals de titel al deed vermoeden, binnenkort voor de 22ste keer (of 23, ben de tel kwijt) ongeveer naar het Gardameer in Italie. Dit zal wel het eerste jaar zijn dat ik mijn MTB meeneem, ben sinds vorig jaar 'begonnen' met MTB'en.

Na veel gebruik van de zoekfunctie heb ik een beetje bang gekregen dat het daar allemaal voor gevorderden is; ik lees veel over snelle afdalingen en heel steile hellingen, gevaarlijke richels en pijnlijke valpartijen. Ikzelf rij met een vrij deftige fully terwijl mijn vriendin het moet hebben van een gewone Specialized crosstrail, niet echt het zware MTB-geweld dus.

Mijn vraagjes nu; is er daar iets voor beginnende MTB'ers, iets zonder de levensbedreigende afdalingen en verticale hellingen?
Zijn die Moser boekjes outdated (ze zijn van 2001 dacht ik) en zoniet, bevatten ze ook wat simpele ritten?
Is die Bikeline Gardasee guide de moeite moest iemand die hebben?

bedankt alvast voor de respons...
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

al vaak aan het gardameer geweest maar nog niet met de mtb, dit jaar toscane met de bike, weet jij iets over de reglementering betreffende de fietsdrager ? Naar het schijnt moet er achteraan een vierkant wit bord met rode schuine strepen aanhangen, ander fikse boete.
dflament
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 10 jun 2008 22:30
Rijdt met: Trek Fuel EX9, Cube Reaction

Bericht door dflament »

Google is uw vriend ;)

ik vond dit;

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,3027161

misschien voor alle zekerheid toch maar zo'n bordje kopen, zal wel niet veel kosten, en anders neem je een A4 en kleur je het zelf in met een paar dikke viltstiften en laten plastificeren natuurljk :-)
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ja hoor,
je vind daar zeker ook makkelijkere paden
bvb vanuit arco noordwaarts langs de sarca rivier liggen makkelijke trails
die moser guide boeken zijn best OK
koop ter plaatse zo een mtb kaart van de streek (zijn nog maar max 2 jaar uit)
de routes zijn ingekleurd volgens moeilijkheid

wat betreft dat rood wit bord
zag een hele hoop duitsers op weg naar de marathon in riva met zo een bord achterop hunne fietsenrek
heb dan zelf maar in oostenrijk aan een benzinestation mezelf ook zo eentje aangeschaft (kartonnen versies met gaten, vast te maken met bvb zelf meegebrachte rekkers of ty-raps)
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Wie zit nog aan de bovenkant van 't gardameer (Riva, Torbole, Arco,...)de laatste week van juli?
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

Wij zitten in hotel Mirage vanaf 09/08/08 tot 15/08/08....
Zijn er nog mensen die deze periode in het noorden zitten (Riva, Torbole,....)
Ik kan beschikken over ene Garmin bikeGPS van iemand die al enkele jaren naar Riva gaat en zou dus enkele leuke (wat anders) ritten doen daar. Als ik eventueel met iemand kan rijden daar zou dit natuurlijk nog stukken aangenamer zijn.
Je laat maar iets weten :wink:
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

Tiles02 schreef:Wij zitten in hotel Mirage vanaf 09/08/08 tot 15/08/08....
Zijn er nog mensen die deze periode in het noorden zitten (Riva, Torbole,....)
Ik kan beschikken over ene Garmin bikeGPS van iemand die al enkele jaren naar Riva gaat en zou dus enkele leuke (wat anders) ritten doen daar. Als ik eventueel met iemand kan rijden daar zou dit natuurlijk nog stukken aangenamer zijn.
Je laat maar iets weten :wink:
sjansjaard 8)
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

flupke73 schreef:
Tiles02 schreef:Wij zitten in hotel Mirage vanaf 09/08/08 tot 15/08/08....
Zijn er nog mensen die deze periode in het noorden zitten (Riva, Torbole,....)
Ik kan beschikken over ene Garmin bikeGPS van iemand die al enkele jaren naar Riva gaat en zou dus enkele leuke (wat anders) ritten doen daar. Als ik eventueel met iemand kan rijden daar zou dit natuurlijk nog stukken aangenamer zijn.
Je laat maar iets weten :wink:
sjansjaard 8)
Ik weet het :lol: , maar ben dus nog op zoek naar chansaars die dezelfde periode chansaren :wink:
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

Tiles02 schreef:
Ik weet het :lol: , maar ben dus nog op zoek naar chansaars die dezelfde periode chansaren :wink:
wij volgend jaar pas... :(
Gebruikersavatar
Longobardi
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 08 jun 2008 12:16
Rijdt met: Titanium Chinees 29er

Bericht door Longobardi »

Beny schreef:ja hoor,
je vind daar zeker ook makkelijkere paden
bvb vanuit arco noordwaarts langs de sarca rivier liggen makkelijke trails
die moser guide boeken zijn best OK
koop ter plaatse zo een mtb kaart van de streek (zijn nog maar max 2 jaar uit)
de routes zijn ingekleurd volgens moeilijkheid

wat betreft dat rood wit bord
zag een hele hoop duitsers op weg naar de marathon in riva met zo een bord achterop hunne fietsenrek
heb dan zelf maar in oostenrijk aan een benzinestation mezelf ook zo eentje aangeschaft (kartonnen versies met gaten, vast te maken met bvb zelf meegebrachte rekkers of ty-raps)
Hallo,
Een 4 a 5 jaar geleden steeds 1 week in het jaar (7 Jaar achtereen) naar garda gegaan om daar te mountainbiken.
Dit destijds steeds met de Moser Guide en altijd goed uitgekomen.
Ik raad het zeker aan (alhoewel jaren veranderingen brengen voor routes, mogelijkheid bestaat).
Er zitten variaties in die dus iedereen van pas komen.
Zelf enkele routes gedaan(Monte Velo , Tremalzo verschillende variaties,Monte baldo idem variatie -via straat en schotter , Pasubio maar ligt verder weg bij dolomieten ,en verschillende via vertrek Arco wat goed doenbaar is voor jullie(enkel geen namen meer die ik ken).
Zoals mijn beschrijving aangeeft zal ik dus terug beginnen met mountainbiken (Fiets zal ik pas eind dit jaar klaar hebben) dit even ter zijde.
Garda staat dan weer in mijn lijstje en een transalp (zelf georganiseerd en reeds gedaan ,gewoon af :P ).
Oh Ja zoals eerder gezegd door Beny zou ik ook zeker een kaart erbij nemen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Plaats reactie