La Marmotte

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: La Marmotte

Bericht door TaurineR »

[quote=En? Heb je hem ook zoals ik gereden men ne mtb met brede noppenbanden?
[/img][/quote]
Ja, ik heb hem ook gereden met de MTB.
In totaal heb ik 3 MTB's gezien op de +7000 deelnemers.
Ik voelde me wel een buitenbeentje, maar vind het zalig om met de MTB sommige carbon baanfietsjes voorbij te gaan.
Ik had zilver gehoopt, en heb dit gehaald, dus ben wel teverden.
Gebruikersavatar
gd31201
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 16:43
Rijdt met: Trek
Contacteer:

Bericht door gd31201 »

Heb deze inderdaad ook met den MTB gereden maar niet op noppenbanden, maar slickx. Dit was mijn eerste deelname en heb 9:05 gereden, waar ik dik tevreden mee was.

@Fons : heb nog eventjes bij jou gestaan voor de start en ik sta ook op het eerste filmke

@Biestie1 : is inderdaad asfaltjeanetten tocht, maar ik kan je verzekeren dat dit mij evengrote voldoening heeft gegeven als een MTB marathon.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

Biestie1 schreef:Marmotte ... is da geen asfaltjeanette-tocht ??
:wink:
is op asfalt maar zeker NIET voor jeanetten zulle!
je moet goed getraind zijn om dit waardig uit te rijden
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

Biestie1 schreef:Marmotte ... is da geen asfaltjeanette-tocht ??
:wink:
hmmm........ als je hem nog niet hebt gereden, ben ik benieuwd als je hem ooit (uit)rijd of je het dan ook nog een jeanettentochtje vind? :wink:
Waarschijnlijk [-X

Ik heb hem al 4x gereden en als je ziet dat de echt zeer goed getrainden (toeristen) er 7u30 a 8u op rijden en 2/3 langer rijd als 8u30 dan noem ik dat als mtber/wegtoerist geen jeanettentochtje hoor!
Gebruikersavatar
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Berichten: 594
Lid geworden op: do 05 okt 2006 12:56
Rijdt met: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Contacteer:

Bericht door Knurrebikers lady »

We gaan in september ook naar ginder en proberen de Marmotte uit te rijden met mijn koersfiets, weliswaar op mijn eigen tragere tempo.

We'll see.
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Bericht door Jannemanneke »

tyro13 schreef:
Biestie1 schreef:Marmotte ... is da geen asfaltjeanette-tocht ??
:wink:
hmmm........ als je hem nog niet hebt gereden, ben ik benieuwd als je hem ooit (uit)rijd of je het dan ook nog een jeanettentochtje vind? :wink:
Waarschijnlijk [-X

Ik heb hem al 4x gereden en als je ziet dat de echt zeer goed getrainden (toeristen) er 7u30 a 8u op rijden en 2/3 langer rijd als 8u30 dan noem ik dat als mtber/wegtoerist geen jeanettentochtje hoor!
Ze zullen wel anders praten als ze zich er ooit eens aan wagen. Menig MTB'er gaat daar wat beleven hoor. Ik heb 'm ook gereden, 't was m'n eerste keer dat ik 'm reed. Ik heb er 8u en een half over gedaan, goed voor goud in mijn categorie (D). Niet echt voor getraind dus ik ben echt wel tevreden. De rit op zich is eigenlijk vrij goed meegevallen, alleen op de Galibier heb ik sterren gezien, door de ijle lucht denk ik.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Er zijn blijkbaar gevoelige teentjes :lol:
Ik heb het nie over een jeannettetocht, maar wel over een ASFALTjeannettetocht, da's een groot verschil he !
Voor wie het nog nie doorhad #-o ik wou enkel aanhalen wat dat topic hier komt doen op een MTB-forum.

En for what it's worth ; ik schat 5 cristalps, 3 swiss bike masters, 2 salzkammers en een 20-tal andere MTB-marathons toch nog steeds ietske hoger in dan een asfaltrit hoor 8)
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Bericht door Jannemanneke »

Biestie1 schreef:Er zijn blijkbaar gevoelige teentjes :lol:
Ik heb het nie over een jeannettetocht, maar wel over een ASFALTjeannettetocht, da's een groot verschil he !
Voor wie het nog nie doorhad #-o ik wou enkel aanhalen wat dat topic hier komt doen op een MTB-forum.
Weet je wat?
Ik stoor mij aan de mentaliteit van vele MTB'ers. Waarom worden wielertoeristen door MTB'ers maar al te vaak 'asfaltjeanetten' genoemd? Wielertoeristen hebben zo toch geen 'koosnaampje' voor hun MTB vrienden? Je hoeft als MTB'er heus niet neer te kijken op de wielertoeristen. De gemiddelde wielertoerist rijdt de gemiddelde MTB'er naar huis op een doordeweekse TT, dus dat denigrerende gedoe kan je beter achterwege laten hoor. :wink:

En waarom mag een 'asfaltjeanetten-evenment' als de Marmotte hier niet vermeld worden? Er zijn genoeg mensen die in beide disciplines actief zijn, die dus zowel MTB'er als wielertoerist zijn... ik onder andere. Dan mag zo'n evenemnet toch eens vermeld worden, niet? Het is tenslotte dé cyclosportieve van het jaar voor velen.



Biestie1 schreef:En for what it's worth ; ik schat 5 cristalps, 3 swiss bike masters, 2 salzkammers en een 20-tal andere MTB-marathons toch nog steeds ietske hoger in dan een asfaltrit hoor 8)
Heb je al ooit de Marmotte gereden? Indien je met 'neen' moet antwoorden dan kan je beter je mond houden want dan weet je niet waarover je praat. :wink:

Mvg
Gebruikersavatar
gd31201
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 16:43
Rijdt met: Trek
Contacteer:

Bericht door gd31201 »

De discussie of dit onderwerp thuishoort op dit forum moet maar beslist worden door de moderators.

Ik heb dit hier enkel opgestart omdat ik de marmotte wou rijden met een MTB fiets en wou weten of hier nog mensen waren die dit gedaan hadden.

En Biestie1, ik heb alle respect voor uw palmares, maar mochten alle asfaltjeanetten hun koersfiets wegdoen en beginnen MTB'en, dan zou er nog weinig plaats zijn om uw sport deftig te beoefenen.

Ik ga ook nog steeds veel liever mountainbiken dan op de weg te fietsen maar soms ga je een uitdaging aan en dan probeer ik deze ook te volbrengen op mijn eigen manier.

Groeten,
tv
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 30 jul 2008 17:36
Rijdt met: flanders basic

Bericht door tv »

mijn tweede postje al op mijn eerste dag op dit forum..

een ASFALTjeanet hier :-)

ik rijongeveer 8 maand koersfiets en 4 maand MTB per jaar.de sporten zijn zo verschillend (ik doe ze ook beiden graag) qua inspanningsniveaus dat je moeilijk kan vergelijken. Wegfietsen is (zeker in het hooggebergte) bijna 100 % uithouding, terwijl MTB'en veel intensievere inspanningen inhoudt. Daar train je ook anders voor.

Iemand die super is op MTB die even tussendoor een zware bergrit op de koersfiets doet, gaat zichzelf tegenkomen als die fietst zoals hij dat doet op een MTB. Zo weet ik nu al dat bij mijn eerste deftige toertocht op MTB ik ga sterren zien als ik de echte MTB'ers ga volgen. Het klimgevoel is trouwens heel anders. heb jaren met een MTB(en slicks) cols opgereden oa. Mortirolo, Izoard,Agnel, Parpaillon en nadien met een koersfiets.. dat is een wereld van verschil

de switch is dus, zeker bij zware bergritten, denk ik niet zo evident

nu ik toch in buitenlandtopic ben: vorige week met de racer enkele cols gedaan in Valle Maira (Piemonte), het moet daar heel mooi mountainbiken zijn, net zoals daar veel moois aan het mountainbiken was 8)
Plaats reactie