Gran Canaria

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Gran Canaria

Bericht door ka.dee »

Iemand die meer infomatie heeft over MTB mogelijkheden hier?
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Best geschikt van alle Canarische eilanden samen met La Palma.
Jammer genoeg verdwijnen er elk jaar kilometers pistes onder asfalt door het subsidie manna van de EG.
Als je een goede kaart heb wil ik eventuele routes wel inkleuren.
Het probleem is dat de mooiste stukken niet op kaarten staan.
Het voordeel boven Tenerife is dat je met de fiets kan vertrekken van aan je hotel in Maspalomas.
Er lopen vandaar zowat 10 pistes, asfaltwegen en single tracks naar de ringweg op 1200m hoogte. Daar vertrekken nieuwe pistes. Je kunt dus enorm veel lussen maken, maar onder de 2000hm en 60 km is er niet veel.
Gebruikersavatar
Fox.006
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 jan 2003 21:23
Rijdt met: Ridley Tiger
Contacteer:

Gran Canaria

Bericht door Fox.006 »

Ik ben 1 jaar geleden naar Gran Canaria op verlof geweest en ben daar gaan mtb-en. :D Dit was in Playa Del Ingles, Een ritje van ong. 50km.
Eerst een klim gedaan van ong. 10km over asfalt en dan off-road, dit begon redelijk maar uiteindelijk ging het stijgingspercentage wel fors de hoogte in, als ge nie getraind zijt is dit eigenlijk nie aan te raden!!! :drunk:
Het off-road gedeelte is super leuk! 8) Stevige klimmen en lange afdalingen, mijn vingers gingen op de duur zeer doen vant remmen! De ondergrond is niks anders dan stenen en een beetje zand. Wel gevaarlijk voor lekke banden. De mountainbikes vielen ook heel goed mee (specialiced) keuze uit hard tail of full suspension, afgemonteerd met deore. Dit kan natuurlijk al wel wa veranderd zijn.

Via de animators in het hotel waar wij verbleven (Riu Papayas) had ik deze rit geboekt, ge kon toen kiezen tussen verschillende moeilijkheidsgraden (hoogtemeters, asfalt, off-road). Ge kunt misschien best een rit nemen met begeleiding, in de bergop moogde uw gangen gaan zo hard ge wilt (ge moet wel boven wachten dan) en in de afdaling rijdt dieje gast voorop, maar ik verzeker u, dieje kunde nie volgen!!! :D Dieje zit 7/7 op zijne mtb, soms kwamen dieje daar s'nachts nog tegen.

Dit is echt wel een aanrader! Als ge daar heen gaat, zeker doen!! :wink:

Deze site kan u misschien een beetje verder helpen, hier heb ik de fiets gehuurd.

www.happy-biking.com
Plaats reactie