Transalp Challenge 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Transalp Challenge 2004

Bericht door guntherds »

voor de liefhebbers :-)

http://transalp.upsolutmv.com/en/partner/ort04/

Parcours is redelijk gelijklopend met die van 2002, westelijke kant van de alpen.
Toen waren de etappes korter dan langs de oostelijke kant (Dolomieten) maar technischer.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Laten we hopen dat we die aan den lijve kunnen ondervinden!
Aragon
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 08 nov 2003 00:48
Rijdt met: Cube LTD3

Bericht door Aragon »

Moet je echt supergetraind zijn om den Transalp te kunnen overleven of is een goede conditie door hier bij ons regelmatig te trainen voldoende ?

Hoeveel kilometer wordt er per dag ongeveer gereden ?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Beter genoeg trainen dan ter plekke tot de conclusie komen dat je de tocht fysiek totaal niet aan kan?

http://users.skynet.be/Belgian-TransAlp/
Aragon
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 08 nov 2003 00:48
Rijdt met: Cube LTD3

Bericht door Aragon »

Ben er serieus over aan het nadenken om deze zomer eens een poging te wagen voor de transalp.
Enkel nog antwoord krijgen van m'n bikepartner.

Heeft iemand soms enige trainingstips of een trainingsschema om goed voorbereid naar de Transalp te vertrekken ?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

@Philip012: je zal dan wel zeer snel te werk moeten gaan wil je ook maar een kans maken om deel te nemen. De inschrijvingspapieren moeten al weg binnen een kleine 2 weken.
Wat training betreft moet je in feite al bezig zijn, ik ben bvb begonnen half oktober: minstens 10u/week...
Trainingsschema: probeer nu een enorme basis op te bouwen vooraleer je intensief gaat werken, dus duurtrainingen en nog eens duurtrainingen (lage intensiteit). We hebben hier al dikwijls over gediscussieerd dus even zoeken op het forum :)

Moeten we nu eigenlijk één cheque hebben van 1140€ of mogen 2 aparte cheques (ene lijkt me voor ons nogal onpraktisch)? Ik heb ergens eens gelezen dat bepaalde mensen ter plaatse geweest zijn om in te schrijven (met de papieren), mijn teammaat wil er graag naartoe rijden, dus weet iemand hier iets meer over? Ik vind dat artikel niet meer terug.
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Ook ik veronderstel dat je meer kans maakt indien je je ter plaatse zal inschrijven + de cheque overhandigen (veiliger).
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Is het ook niet beter om eerst enkele eendaagse marathons te rijden in het hooggebergte ? Qua inspanning zie ik de TAC wel zitten (al de Marmotte gereden op de koersfiets enz), maar biken op zulk een terrein is voor mij (nu nog) onbekend en lijkt mij, afgaande op de verhalen, ook technisch niet te onderschatten...

Ik heb dan ook wat tijd om een (sterke) bikemaat te vinden voor TAC 2005 :bounce:
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

@polarbear: ik heb vandaag naar hen gebeld en ze wisten me te vertellen dat het kan maar niet echt nuttig is om ter plaatse te gaan. Het is belangrijker om alles klaar te hebben en direct op te sturen, de kans dat je er dan bij bent is erg groot (volgens hen toch).

@cannonneke: je traint toch ook erg veel dus waarom niet proberen? Ik heb weinig ervaring maar mijn teammaat is veel ouder en "wijzer". Hij heeft de Cristalp relatief makkelijk uitgereden en deze zomer dagenlang in Schotland 90km's afgehaspeld. Natuurlijk gaan we een paar extra marathons rijden (Riva, Kitzalp). Het enige dat soms wat vreet is het pijnlijke trainingsschema, maar ja... Ik had het graag met Jawa geprobeerd, maar ja :wink:
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Cannonneke schreef:Is het ook niet beter om eerst enkele eendaagse marathons te rijden in het hooggebergte ? Qua inspanning zie ik de TAC wel zitten (al de Marmotte gereden op de koersfiets enz), maar biken op zulk een terrein is voor mij (nu nog) onbekend en lijkt mij, afgaande op de verhalen, ook technisch niet te onderschatten...
-Je zal sowieso meer op je gemak naar het evenement toeleven indien je al eendagse marathon(s) in het hooggebergte gereden hebt. Kwestie van te weten: aan wat kan men zich verwachten?

-Naast het verschil in hoogtemeters (en ondergrond) in vgl. met bvb. de ardense marathons, moet men ook een onderscheid maken tussen eendagsritten en meerdaagsen. Net zoals in het pro-wielrennen heb je eendagsrijders en anderen die vooral op meerdaagsen tot hun recht komen. En qua techniek hebben wij als belgen een goede scholing door de mighty' belgische ardennen en moeten we op de meeste stukken zeker niet onderdoen.
Cannonneke schreef:Ik heb dan ook wat tijd om een (sterke) bikemaat te vinden voor TAC 2005 :bounce:
Ook ik ben kandidaat voor de Tac editie 2005, Cannonneke, dus wie weet...
Plaats reactie