La Forestière

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

La Forestière

Bericht door joeke »

Hallo,

Zijn er buiten Kona Boy en den deze nog personen die volgend weekend de Forestière gaan afhaspelen?
Volgens berichten zou dit de mooiste tocht van Frankrijk moeten zijn.
Dus een volwaardig alternatief voor de grand raid godefroy.

Groetjes,

Joeke
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Hallo,

Terug van de La Forestière.

Op zijn minst gezegd een prachtige omgeving, zeer hobbelig terrein, een marteling voor mens en bike, maar wat 'n sfeer, organisatie, en ga zo maar door.
Bepijling was er niet, maar verkeerd kon je gewoon niet rijden met 160km linten en 700 begeleiders.
Op de bevoorradingen valt ook al niets op te merken. 7 ton voedsel voor +/- 4000 deelnemers.

Laat Bouillon zijn wat het is, maar mijn voorkeur gaat naar de Forestière.

Een tocht om niet te vergeten.

Groetjes,

Joeke
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

ben ook terug van de forestière, samen met joeke de 100km gereden; en ik moet zeggen : het was schitterend !!!!
Na 700km autorijden kwamen we vrijdagnamiddag aan de aankomstplaats toe, waar een vriendelijke dame ons wat wegwijs maakte en uitleg gaf over de formaliteiten (afhalen nummer, kledingzak, ...) en ons ook een adres èn kaart gaf van een camping ( http://lacgenin.free.fr ) in de buurt. En het moet gezegd, het was er adembenemend mooi.
Zaterdag zijn we naar de start en aankomstplaatsen geweest, de forestière is namelijk een rit in lijn.
Zondag de grote dag. Vertrek is om 8h00, we waren er al om 7h00 om te onbijten en vooral veel kou te hebben. Stipt om 8h00 "wijle weg" met direct een furieus stuk omhoog in gras, daarmee was de toon gezet. de hele tocht bleek een combinatie van prachtige weilanden zowel bergop als bergaf (die keihard lagen !!), zéér technische passages over schotterwegen met grote losliggende rotsen en onvergetelijke passages door eindeloze bossen. Na 10km echter de eerste pech : ketting over. Na 10 minuutjes vloeken en prutsen weer weg om na 10km een luide kloink te horen. Het verdict : spaak achteraan van de Crossrock over (een podiumplaats zat er vanaf dan niet meer in :lol: ). De enige oplossing was om voorzichtig verder te rijden tot de eerstvolgende bevoorrading met materiaalstand. Daar heeft men mijn wiel terug gerecht en na 30km was er dan een MAVIC-assistentiewagen die kosteloos een nieuwe spaak hebben gestoken (dank u mannen !!) Door al deze problemen zeker een uur verloren (wachten, ...) en dan volledig uit mijn ritme. Toch nog enorm genoten van magnifieke vergezichten, de Haut-Jura blijkt een schitterende streek te zijn, niet te toeristisch ! de afdalingen, singletracks en serieuze klimmen volgden mekaar gezwind op, er zat nog een uiterst zware extra lus voor de 100km bij, uiteindelijk compleet leeg maar tevreden over de streep gebold.
verdict : een loodzware schitterende tocht in een waanzinnig mooi decor, met een ongelooflijke sfeer (door de locale bevolking wordt je overal aangemoedigd, perfecte bevoorradingen door de gemeenten zelf georganiseerd, ...), een organisatie die echt op punt staat en voor dit jaar prachtig weer !!!!
Hier gaan ze me nog terugzien, zeker weten ...
Plaats reactie