Vogezen Corcieux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

frawiwi schreef:hey nie stille vallen he, wie heeft nog tips? Wie is eventueel ook die periode in de streek ?
groetjes
ben klein 2 weken nog een verlengd WE naar de Vogezen geweest.
Ik heb zo'n klein kaartje dat je een idee geeft waar je uitkomt; 'normaal' is zo'n kaartje voldoende. Af en toe bestaat de kans dat je heel even moet zoeken. Ik vind afpijling over het algemeen goed; als je niet zeker bent van de juiste afslag, vind je normaal een pijltje dat aangeeft dat je verkeerd bent. Vooral tijdens een afdaling heb je kans dat je een afslag mist aangezien je je ogen best op de weg houdt. :roll:

Ik had natuurlijk mijn kaartje thuis vergeten :oops: en heb dus zonder gereden. Dit lukt wel (ik moet wel toegeven dat ik de streek redelijk ken en mij kan orienteren als je bv een weg oversteekt)

Wil je op zeker spelen, dan moet je gedetailleerde kaart kopen.

Dus normaal ontbreken er geen pijltjes; enkel staan ze soms op een ongelukkige plaats. Ik heb wel een route gereden waar ze net bomen aan het neerhalen waren (en gelukkig reed ik traag) en ze hebben net die boom waar het pijltje aanhing ook neergehaald #-o

ik zoek nog een verlengd weekendje te plannen met een paar maten; nog totaal geen data vastgelegd. Welke periode exact ben je daar?
Laatst gewijzigd door Teze op di 03 jul 2007 00:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

Diet schreef:zoals ge al las is de streek méér dan de moeite. ik trok er de vorige twee jaren net na Pasen naartoe maar botste steeds op overvloedige sneeuw.
dat zal dit jaar niet opnieuw het geval geweest zijn. Ze hebben daar dit jaar spijtig genoeg ni veel sneeuw gezien.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

ik zoek nog een verlengd weekendje te plannen met een paar maten; nog totaal geen data vastgelegd. Welke periode exact ben je daar?[/quote]

wij vertrekken de laatste zaterdag van augustus en blijven er tot zaterdag 1 september.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

wie is in de streek dit weekend ??? of tijdens de periode dat ik er ben, ik logeer op camping les bans
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

:-D , net terug uit de vogezen. prima bikestreek. Ik heb me er supergeamuseerd. Ik vond de bepijling van de routes die ik probeerde te rijden ondermaats, ik had ook routebeschrijving gekregen bij de touristische dienst, maar ook deze was ondermaats en zo komt het dat ik na 2 routes te proberen het maar voorzichtjes bij het baanwerk gehouden heb. Ook leuk en een goeie training voor Daun volgend weekend. Hoogste col die ik beklom was de honecker, 1366 m, schoon ritje uit corsieux, 36 km tot de top , bijna allemaal klimwerk, mooie uitzichten, ik heb echt genoten. Aan de Honecker aangekomen reed ik het padje op naar de top, best wel steil, bovengekomen kreeg ik spontaan applaus van enkele toeschouwers die waarschijnlijk dachten: ' hoe gaat dienen dikken hier boven geraken :^o #-o :drunk: , maar ik sleurde gezwind mijn 'wat minder gestroomlijnd lichaam' naar de top. Heerlijk uitzicht daar , gelukkig had ik een regenjasje mee, naar beneden aan 70/u . ik kon het echter niet laten om ook nog een off road wegeltje in te slaan en te genieten van de schokken en de kicks die zo n afdaling u geven.
jammer was t wel dat de bepijling in Corsieux te wensen over liet, de offroad die ik er reed waren best heel uitdagend, vooral boswegels en keiwegels, redelijk steil naar boven . Heerlijk uitgestrekte natuur. daar ik helemaal in mijn eentje reed wou ik geen risico s nemen en hield me aan de gewone wegen.
Zeker voor herhaling vatbaar maar volgende keer kies ik misschien om nog iets dichter bij la Breese of Gerardmer te logeren. De camping ' les bains' in corsieux was prima, net en kindvriendelijk, maar ik denk dat de uitgepijlde routes daar veel beter bepijld zijn, er is ook een heel groot aanbod van routes, en je bent direct waar je moet zijn, in de Hoge vogezen, prachtige reis, niet te ver, niet te duur
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

:-D , net terug uit de vogezen. prima bikestreek. Ik heb me er supergeamuseerd. Ik vond de bepijling van de routes die ik probeerde te rijden ondermaats, ik had ook routebeschrijving gekregen bij de touristische dienst, maar ook deze was ondermaats en zo komt het dat ik na 2 routes te proberen het maar voorzichtjes bij het baanwerk gehouden heb. Ook leuk en een goeie training voor Daun volgend weekend. Hoogste col die ik beklom was de honecker, 1366 m, schoon ritje uit corsieux, 36 km tot de top , bijna allemaal klimwerk, mooie uitzichten, ik heb echt genoten. Aan de Honecker aangekomen reed ik het padje op naar de top, best wel steil, bovengekomen kreeg ik spontaan applaus van enkele toeschouwers die waarschijnlijk dachten: ' hoe gaat dienen dikken hier boven geraken :^o #-o :drunk: , maar ik sleurde gezwind mijn 'wat minder gestroomlijnd lichaam' naar de top. Heerlijk uitzicht daar , gelukkig had ik een regenjasje mee, naar beneden aan 70/u . ik kon het echter niet laten om ook nog een off road wegeltje in te slaan en te genieten van de schokken en de kicks die zo n afdaling u geven.
jammer was t wel dat de bepijling in Corsieux te wensen over liet, de offroad die ik er reed waren best heel uitdagend, vooral boswegels en keiwegels, redelijk steil naar boven . Heerlijk uitgestrekte natuur. daar ik helemaal in mijn eentje reed wou ik geen risico s nemen en hield me aan de gewone wegen.
Zeker voor herhaling vatbaar maar volgende keer kies ik misschien om nog iets dichter bij la Breese of Gerardmer te logeren. De camping ' les bains' in corsieux was prima, net en kindvriendelijk, maar ik denk dat de uitgepijlde routes daar veel beter bepijld zijn, er is ook een heel groot aanbod van routes, en je bent direct waar je moet zijn, in de Hoge vogezen, prachtige reis, niet te ver, niet te duur
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

Ben net terug van een verlengd mountainbikeweekend in de Vogezen.
Deze tochten waren super; vooral die van La Bresse en Gerardmeer.
De bewegwijzering is er uitstekend, weinig modder en toch met wat technische stukken. Ben je in de buurt, moet je zeker de parcours 12 en 13 rijden + verbinding maken met parcours nr 2.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

volgende keer, en die komt er zeker ga k dat zeker doen, thx voor de tip
ik plaats nog foto s later
Plaats reactie