Mont Ventoux Off road

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Bericht door appel »

Klopt het dat het niet te doen is met een hardtail op de echte mtb paden op de Ventoux? en dat je toch wel wat techniek nodig hebt? (ooit eens ergens gelezen...)

grtz
Gebruikersavatar
Vrzes
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:38
Rijdt met: Cannondale F1 29'er 2012 / Canyon nerve al 9.9 sl 2015

Bericht door Vrzes »

appel schreef:Klopt het dat het niet te doen is met een hardtail op de echte mtb paden op de Ventoux? en dat je toch wel wat techniek nodig hebt? (ooit eens ergens gelezen...)

grtz
Afbeelding

Dit is de offroad klim vanuit Bédoin. Die komt uit op de weg 1km over Chalet Renard. Het onverharde valt reuze mee. Hier en daar liggen er meer steenbrokken. Natuurlijk heB je ook de downhillsparcours, deze zij quasi niet boven te rijden.
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Bericht door appel »

Dat ziet er wel héél wat gemakkelijker uit als ik in gedachten had. daar wil ik mij wel aan wagen. (op den asfalt was da toch iets te saai :P


Grtz
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

appel schreef:Dat ziet er wel héél wat gemakkelijker uit als ik in gedachten had. daar wil ik mij wel aan wagen. (op den asfalt was da toch iets te saai :P


Grtz
Goh ja, dit is ook wel de gewone grote offroadroute, die je moet doen voor uitdagingen (zoals Forestier/Galérien) enzo. Een mooie route, maar inderdaad niet zo moeilijk (al is dat natuurlijk relatief, want als je al meerdere beklimmingen gedaan hebt, wat bij die uitdagingen meestal het geval is, dan weegt dit al veel meer door natuurlijk).
Persoonlijk vind ik het veel interessanter (en plezanter :wink:) om de kleinere paadjes te nemen. Als je dat wil, kan ik daarvan een folder + info doorsturen (die dateert wel al van een aantal jaar geleden, maar ik denk niet dat daar al echt veel aan veranderd is).
Ik zal eens zien in de loop van volgende week of ik daar een paar fotokes van terugvind en ze hier dan eens posten.
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Bericht door appel »

Zeker doen =D>
Ik vind kleinere paadjes zeker ook leuker. Maar ik heb ook weer geen zin om iets te proberen wat ik/ mijn veloke, ni aankan eh, vandaar ook mijn vraag :-)

Al bedankt voor de antwoorden allebei
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

U vraagt, wij draaien :wink:

Behalve de Route rond Les Dentelles de Montmirail, zijn het allemaal routes die op de Ventoux starten. De Tour Mont Serein blijft echt op de flanken, terwijl vb. de Tour Sault start aan Chalet Renard, waarna je echt afdaalt tot in het dorpje Sault en daarna een ganse offroad beklimming doet vanaf daar.

Ik moet eerlijk zeggen, als ik de foto's terugzie lijkt het wel beter mee te vallen dan ik het toen ter plaatse vond. Kan mij nu wel niet meer herinneren of dat is omdat ik toen technisch echt nog niet sterk was, of omdat we op de moeilijkste stukken gewoon geen foto's hebben getrokken, wegens teveel bezig met het rijden op zich :P

Btw, als ge die folder wilt, stuurt ge dan efkes uw e-mailadres via pb? In die mail staat, naast de folder, ook nog een hoop uitleg.

Offroadroute vanaf Bédoin (+/- 7km op de asfalt blijven en dan het bos indraaien) naar Mont Serein (onderweg kom je dan die splitsing tegen waar je ook naar Chalet Renard kan, zoals Vrzes van hierboven gedaan heeft)
Afbeelding

Afbeelding

Route rond Les Dentelles de Montmirail (ook eerder bredere wegen)
Afbeelding

Tour du Ventoux
Afbeelding

Afbeelding

Tour Mont Serein (en jups, dat baantje op de tweede foto halfweg de flank, daar moet ge over :wink:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tour Sault
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Bericht door appel »

Op foto ziet het er haalbaar uit.. (tot als ik het echt moet doen natuurlijk :oops: :P )

Ik zal je een pb'tje sturen, mss kan ik deze zomer nog eens naar daar [-o<
Gebruikersavatar
Mainturion
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:53
Rijdt met: SantaCruz TallboyC, Ibis Ripmo, Nordest Bardino, SantaCruz Jackal

Ventoux GPS-tracks?

Bericht door Mainturion »

Mijn respect voor iedere biker die dit avontuur al eens tot een goed einde heeft gebracht! :-)

In Mei van dit jaar wil ik ook eens een poging wagen en ben nu op zoek naar GPS-tracks voor wat mooie paden zodat we het asfalt kunnen mijden.
Wie kan mij daaraan helpen of weet waar (welke website) ik die kan vinden?

@Haaike: mooie foto's!

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Re: Ventoux GPS-tracks?

Bericht door Haaike »

Mainturion schreef:Wie kan mij daaraan helpen of weet waar (welke website) ik die kan vinden?

@Haaike: mooie foto's!
Thx!

Ik heb zelf geen gps-tracks, maar ben eens gaan graven in de vorige Ventoux-topics en zowel hier als hier is er blijkbaar iemand die gps-tracks heeft. Misschien die mensen eens een pb'tje sturen?
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

effe kicken

Heeft er iemand recente gps tracks van de ventoux off road?

Streets

dan doe ik hem misschien eens in augustus
Plaats reactie