Mont Ventoux Off road

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
cataloog
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 19:52
Rijdt met: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Mont Ventoux Off road

Bericht door cataloog »

Wij gaan in september de Mont Ventoux met onze club off road beklimmen. Er zijn er zelfs die gaan voor de grand honneur. De meeste kiezen voor Forestier (2 maal).
Zijn er hier bikers die de Kale berg al off road beklommen hebben, of er al een forestier opzitten hebben ?
Zijn er aandachtspunten ? Tips om mee te geven ?
Alle info is nuttig en welkom.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

http://www.alexpages.net/mventoux/mvhome.html

misschien ben je hier iets meer mee?

streets
Gebruikersavatar
cataloog
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 19:52
Rijdt met: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Bericht door cataloog »

In ieder geval bedankt.
We hebben al vele sites bezocht.
En heel wat verschillende dingen gelezen en we lezen vele tegenovergestelde dingen. Heel veel is er niet over te vinden vermits het off road gebeuren nog maar in de kinderschoenen staat. We zouden vooral graag weten hoe het zit met het vinden van de weg, komen we in de dorpjes mogelijkheden tegen om te herbevoorraden, enz......
Alles is welkom
Gebruikersavatar
Special Eyes friend
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 22 jun 2004 18:15
Rijdt met: Specialized Epic - Crossmax Xl - Juicy 7

Bericht door Special Eyes friend »

Compleet off road geraakt je volgens mij niet aan de top.
Vanaf Bedoin zag ik pijlen in het bos tot aan Chalet Renard (?)
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Wij hebben 'm 2 jaar geleden gedaan tot aan Chalet Renard. Toen in combinatie van het kaartje met de mtb-routes en de borden langs de paden. Voor de afdaling laat dit systeem het wel wat afweten, omdat je wat te snel gaat. Ik vond het wel de moeite, maar in de zomer is het puffen geblazen. De bomen zijn meestal niet hoog genoeg om je schaduw te gunnen, maar je krijgt dan wel prachtige vergezichten. Zorg ervoor dat je genoeg drank bij hebt want de Chalet Renard is het eerste bevoorradingspunt (onze camelbacks waren vlak ervoor leeg). Het is zeker een prachtige tocht (vanuit Bedoin) en hopelijk is hij ondertussen al (beter) uitgepijld ik zou er de kaarten 's op moeten nakijken of er paden naar de top gaan ook, maar ik denk niet volledig.
Gebruikersavatar
cataloog
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 19:52
Rijdt met: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Bericht door cataloog »

Genoeg drank hadden wij ook al in gedachten.
Ik heb op de TT in Vlezenbeek gesproken met mannen die de grand duchenne aan mekaar geregen hebben in 3 dagen gereden en die mannen spraken van winkeltje in een dorp waarvan hun de naam ontsnapt. Iemand een idee ?
Voor de afdaling laat dit systeem het wel wat afweten, omdat je wat te snel gaat. Ik vond het wel de moeite, maar in de zomer is het puffen geblazen
De afdalingen zouden nu beter aangeduid moeten zijn. Is het lang geleden dat jullie dit gedaan hebben
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Wij hebben 'm 2 jaar geleden gedaan tot aan Chalet Renard
Of zijn het er al 3?
Gebruikersavatar
Special Eyes friend
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 22 jun 2004 18:15
Rijdt met: Specialized Epic - Crossmax Xl - Juicy 7

Bericht door Special Eyes friend »

Het is effen wennen aan de uitpijling in Frankrijk. Er hangen wel pijltjes, maar daarop zijn ze zuinig. Er staan gele markeringen op de bomen en rotsen. Ze werken met een streepje voor correcte richting, X voor fout. In Bedoin zelf kun je MTB's huren dus info zullen ze ook wel hebben. In ieder stadje is een Office du tourisme. Daar krijg je ook steeds alle info. Klinkt vreemd maar in de bossen kwam ik vaak wegwijzers tegen naar dorpjes - uitzichten - ... Op die manier kon je leuke tochten maken. Zo reden we op "chemin des loups". Hoorden we steeds iets rond lopen tussen de bomen. Hoe kwamen ze op de naam van dit pad?

http://www.utagawavtt.com/ vind je veel routes op terug.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Er staan gele markeringen op de bomen en rotsen. Ze werken met een streepje voor correcte richting, X voor fout.

Dat zijn dan de aanduidingen voor de wandelpaden
een geel/wit horizontaal streepje op een boom/steen

Die zijn idd moeilijk op te volgen in een afdaling, maar gerust te doen met de mtb bergopwaarts.
zoek anders een naar wandelpaden- mont ventoux

Streets
Gebruikersavatar
Ziggy
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 18:08
Rijdt met: Specialized Epic FSR Comp

Bericht door Ziggy »

Wij gaan in september de Mont Ventoux met onze club off road beklimmen.
Wanneer gaan jullie precies ? Met een paar vrienden-wielertoeristen zouden wij ook gaan op 15 en 16 september. Oorspronkelijk was het de bedoeling om die met de mtb op de weg te beklimmen (met slicks). Maar stilaan krijg ik meer en meer goesting om het off-road te proberen (al vrees ik dat het nog een stuk lastiger is ...).
Plaats reactie