Bollendorf

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
jit
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 03 apr 2006 17:40
Rijdt met: Cannondale F1000SL

Bollendorf

Bericht door jit »

Hoi
We gaan een lang weekend naar Bollendorf tegen de Luxemburgse Duitse grens
Is er misschien iemand die in Bollendorf of in die omgeving een paar leuke mtb routes weet?
Groetjes Jit :wink:
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

jit,

Ik ga dit weekeinde naar Beaufort voor een mtb weekeinde. Ik neem ook mijn GPS mee en zal de tracks op internet zetten.
Ik ga daar nu al 28 jaar op vakantie en ken mijn weg zowat in de gebure.:wink: In Duits Bollendorf zijn er wel aangelegde mtb route(s) doch in Luxemburg niet.
Doch de meeste wandelwegen lenen zich uitstekend voor mtbeejen. Ge zult echter wel een paar keer de velo afmoeten.
Een uitdaging is de klim naar Berdorf :-D
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Bericht door tpl »

vraag eens aan mijn broer (#skull op het forum).

Die is daar vorig jaar op vakantie geweest en heeft daar wel wat rondgecrost.
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

Hier is de Track. Enkel de zaterdag kunnen rijden, heel de dag in de gietende regen en nergens een droog stukje :( :(
En dan de zondag erbij uitgekomen dak bloed aant hoesten was, maw, een goei longontsteking opgelopen en zit nu heel de week thuis binnen :(
De gps is wel zijn signaal verloren aan de hallerbaach doch dit kan geen probleem zijn om te volgen. Aan het kasteel van Beaufort rijdt je dus langs de vijver het bos in en volg deze pad. Na het "grote" kruispunt rechtdoor de beek volgen en als je dan een wandelpad tegenkomt langs de rechterkant, deze steeds nemen. Het signaal is terug gekomen aan Vugelsmillen. Schone toer, 38km mee een 700 tal hoogtemeters.
http://users.skynet.be/zwartemiddenslag ... 5-2006.gdb
jit
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 03 apr 2006 17:40
Rijdt met: Cannondale F1000SL

Bericht door jit »

hey Metalcat bedankt voor de gps :lol: zeer tof
minder tof is je longontsteking beterschap!
heb net de weer berichten zitten kijken voor het weekend in luxemburg zwaar klote weer :evil: regen regen en nog eens regen dus bollendorf komt wat later als de weergoden een wat betere bui hebben :cry:

Groetjes Jit
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Ben idd daar vorig jaar op vakantie geweest.
Heb daar 3 à 4 toeren gedaan en ze waren stuk voor stuk de moeite!
Vaste toeren zijn daar niet te vinden, maar met een stafkaart zijn er heel mooie stukken te doen.
Laatst gewijzigd door S k u l l op ma 17 mei 2010 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

Een van de weken gaanek onze caravan van stal halen en dan hemmek mijn wandelkaart ook terug. Kzal dan een paar schoon toerkes verzinnen. 8)
sjarels
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 18:21
Rijdt met: Commencal meta 4.1 '08 ; CUBE LTD CC '05

Bericht door sjarels »

In Larochette is er een perfect uitgepijlde route. Die is maar 30 km, maar wel 30 km afzien. Vertrek aan de sporthal, een kilometer buiten het centrum. In het centrum kan je ook aanpikken.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

sjarels schreef:In Larochette is er een perfect uitgepijlde route. Die is maar 30 km, maar wel 30 km afzien. Vertrek aan de sporthal, een kilometer buiten het centrum. In het centrum kan je ook aanpikken.
Moet ik onthouden als we nog eens een verlengd weekend naar Echternach gaan.
Is deze route beetje technisch ?
sjarels
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 18:21
Rijdt met: Commencal meta 4.1 '08 ; CUBE LTD CC '05

Bericht door sjarels »

Sommige stukken waren behoorlijk technisch, maar ik herinner me vooral de zwarte vlekken voor mijn ogen bij een aantal beklimmingen :-?
Plaats reactie