Aischdall Bike 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Aischdall Bike 2003

Bericht door etienne »

heeft er iemand ervaring met dit evenement? is het zwaar?
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

ik ben er vorig jaar naartoe geweest. Het is een schitterende tocht, 98% in bos, op perfect onderhouden wegen. De organisatie is dik in orde, de bevoorradingen zijn ruim voldoende in aantal en keuze, ruime warme douches, ....
In 2002 was de grote spelbreker echter het weer. Was vertrokken met het idee de 100km te doen, maar na ong. 70 km moeten stoppen wegens totaal onderkoeld en doornat, door constant regen!!.
Het parcours zelf gaat over brede boswegen, singletracks, zeer lange klimmen, op sommige stukken vrij technisch. Al bij al is het toch een vrij zware tocht (zeker de 80 en 100 km parcours)
Een aanrader wat mij betreft, ik ga zeker terug deelnemen dit jaar met een aantal bike-copains. We gaan wel op zaterdagnamiddag vertrekken, want vanuit regio brussel is het toch 2 uur rijden.
Misschien een idee om samen met alle forummers die zouden deelnemen af te spreken aan de start??
Gast

Bericht door Gast »

pascal en ik zouden hier ook eventueel willen starten.....als het weer meezit tenminste...op hun sites staan een groot aantal pics en ook enkele videokes...
Gebruikersavatar
david134
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 20:45
Rijdt met: Minerva hurricane deore lx "oldskool"

Bericht door david134 »

waar vind ik info over dit evenement.
en waar is dit ergens??
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

A

Bericht door KONA-boy »

alle info vind je op
www.aischdall-bike.lu
de verschillende afstanden, de organisatie,...
Het is in het Groothertogdom Luxemburg, niet zo ver van Arlon, de tocht gaat echter volledig Luxemburg in.
p.s. als je effe op hun site gaat kijken, selecteer dan een andere taal dan het "lezteburgs", want daar versta je geen kl**ten van ' :-? )
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Bericht door toerist »

ziet er goed uit
zonder tegenbericht heb ik die toer aangeduid in mijn kalender
dus tot de 4de mei
stefan
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 22:16
Rijdt met: GT I-DRIVE

04/05/2003 Aischdall-bike

Bericht door stefan »

Ik ga zondag ook naar Hobscheid. Zijn jullie ergens afgesproken ?
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

wij, dat zijn ikke en joeke van dit forum (en nog een derde biker) zijn reeds daar van zaterdagavond. We zullen aan de start veschijnen zo ergens tussen 7h30 en 8h00.. Logeren op een camping op ong. 1,5km van de startplaats verwijderd ( www.camping-steinfort.lu ).
See you aan de start !! :wink:
Gebruikersavatar
flupke
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 05 apr 2002 02:00
Rijdt met: Trek 6500 upgraded + cannondale

Bericht door flupke »

waarschijnlijk ben ik daar ook voor de 100KM.... (als de verkoudheid volledig uit mijn lijf is tenminste)....
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

net terug uit luxemburg waar ik met joeke en een derde biker de 100km gereden hebben. En het was fantastisch : schitterend weer (wel zéér fris 's ochtends) , een magnifiek parcours dat bestond uit lange klimmen in bossen, leuke singletracks, technische afdalingen en slechts sporadisch een beetje asfalt. De bewegwijzering was ook dik ok met pijlen aan de bomen en op de grond geschilderd, en 4 ruime bevoorradingen maken het plaatje helemaal compleet. Hebben er ong. 6h30 over gedaan, rustig gestart en steeds hetzelfde tempo aangehouden, kortom een perfect dagje.
Volgend jaar zien ze ons zeker weer :wink:
Plaats reactie