mtb-bestemmingen voor tijdens de winter

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

mtb-bestemmingen voor tijdens de winter

Bericht door Splenter »

Aangezien mijn job mij ervan verhinderd om op reis te gaan tijdens de zomervakantie, ben ik nu aan het kijken waar ik tijdens de winter zou kunnen gaan biken in het buitenland. Let wel, ik ben dus niet op zoek naar ondergesneeuwde bestemmingen, maar wel plekken waar je met een aangenaam temperatuurtje (liefst boven de 18°) kunt gaan biken.. Ik zou ook liefst met de auto gaan, dus geen al te exotische bestemmingen Het moet liefst ook bergachtig zijn.

Ik ga tijdens de wintermaanden al iets van een anderhalve maand naar Spanje (Malaga) voor mijn werk, ik hoop/veronderstel dat je daar tijdens de winter wel mooi kunt biken beneden een bepaalde hoogte. Maar ik zoek dus vooral iets om daarnaast nog te doen (eventueel van daaruit).

Ik had al zelf gedacht aan een drietal bestemmingen:
1/ Marokko, maar wat zijn de mogelijkheden ginder in je eentje..?
2/ Schotland, maar das daar hetzelfde weer als hier eh, dus niet bepaald schitterend..
3/ Portugal


Ik ben dus op zoek naar commentaar over deze bestemmingen betreffend:
- wedertype
- bikemogelijkheden
- verblijf

Over schotland ben ik eigenlijk vooralsnog enkel geïnteresseerd naar de amusementswaarde van de streek tijdens de winter. (liefst via persoonlijke ervaringen dus)

Daarnaast mag je ook nog zoveel mogelijk andere leuke bestemmingen aanbrengen!!!

En ten slotte: zijn er mensen die ook meer vrije tijd hebben in de winter en die ook wel interesse hebben om te gaan biken in die periode? Laat dan gerust ook maar iets weten! Periode: begin december/eind januari/februari

Arrivederci!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ben begin vorig jaar een dikke week naar andalucia geweest
met de vlieger tot in malaga (den bike mee in een transportkoffer)
daar nen volkswagen transporter gehuurd
heb daar om de twee dagen op den bike gezeten
de dagen tussenin de verplaatsing (tussen de 80 en 200km) en wat cultuur
via bubion (parque natural sierra nevada), priego de cordoba (parque natural sierra subbeticas), sevilla, grazalema (parque natural sierra de grazalema), ardales (embalse del conde de guadalhorce), malaga
op elke plaats behalve sevilla 2 overnachtingen in, of aan de rand van een nationaal park van daar uit kan je mooie tochten maken
die heb ik ter plaatse uitgestippeld op de kaart
wel telkens off-road, maar niet echt mtb-technisch
maar ideaal om een stuk van die parken aan te doen
indien je verdere info wilt... pb
beny
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door luke »

Iets voor Cannes, namelijk in Napoule het Esterelgebergte intrekken en er gaat een nieuwe wereld voor je open.
Prachtige beklimmingen met panoramische uitzichten waar je mond zal van openvallen.
Dan afdalingen langs kleine beekjes en meren en tussen de bomen met prachtige singeltracks.
Kortom een bikersparadijs.
Alle kaarten zoals onderandere de NGI kaart van de streek kan je ter plaatse kopen in alle dagbladwinkels.
Ze zijn zeer duidelijk en verloren rijden is bijna uitgesloten.
Een probleem kan zijn dat je in die periode geen 20 graden meer hebt maar 15 a 16 graden is volgens mij mogelijk. :wink:
bumper
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 dec 2003 21:37

Bericht door bumper »

op www.mtbiker.be hebben ze pas de Ruta Andalucia gereden ( boven Malaga) . Je kan er een presentatie met de routes downloaden.
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

awel, ik vind er de foto's van, maar het verslag niet... Waar vind je dat ergens? Is nogal een onoverzichtelijke site zo... Maar dat verslag kan wel van goudwaarde zijn voor mij!
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

bumper?
Dieter
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 dec 2003 14:39

mtb trails in de winter

Bericht door Dieter »

Ik heb op basis van de info in deze en andere threads wel een aantal interessante gebieden gevonden (Costa blanca, algarve, Zuid-Italie) maar als ik dan verder zoek op het net kom ik steeds op tochten met een organisatie/gids uit. Is dat de enige manier om in die streken niet verloren te rijden, of heeft er iemand info over tochten in die gebieden die op een degelijke kaart staan aangeduid, GPS-gegevens of misschien zelfs bewegwijzerd?

alvast bedankt
Dieter

ps: we zijn zinnens eerste helft december te gaan, dus echt best niet te hoog en zuidelijk genoeg.
Antonio's pizza
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 18:24

Bericht door Antonio's pizza »

Als je wil gaan MTB'en in de winter en toch perfecte temperaturen moet je naar de streek van Los Angeles gaan. De temperatuur is er gemiddeld 20 graden (in december = koudste maand van het jaar), weinig regen, en je zal waarschijnlijk nergens zoveel MTB trails vinden als daar. Je hebt er bergen tot 3000m hoogte op een uur rijden, daar is het wel koud, je kan er gaan skien.
Gebruikersavatar
sanchez
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 04 aug 2007 12:00
Rijdt met: trek 6500

Bericht door sanchez »

Antonio's pizza schreef:Als je wil gaan MTB'en in de winter en toch perfecte temperaturen moet je naar de streek van Los Angeles gaan. De temperatuur is er gemiddeld 20 graden (in december = koudste maand van het jaar), weinig regen, en je zal waarschijnlijk nergens zoveel MTB trails vinden als daar. Je hebt er bergen tot 3000m hoogte op een uur rijden, daar is het wel koud, je kan er gaan skien.

das wel een stukje rijde met de auto :P
Antonio's pizza
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 18:24

Bericht door Antonio's pizza »

sanchez schreef:
Antonio's pizza schreef:Als je wil gaan MTB'en in de winter en toch perfecte temperaturen moet je naar de streek van Los Angeles gaan. De temperatuur is er gemiddeld 20 graden (in december = koudste maand van het jaar), weinig regen, en je zal waarschijnlijk nergens zoveel MTB trails vinden als daar. Je hebt er bergen tot 3000m hoogte op een uur rijden, daar is het wel koud, je kan er gaan skien.

das wel een stukje rijde met de auto :P
Je moet er iets voor over hebben als je en warm weer en bergen en heel veel trails wil :wink: En er zijn veel schoon vrouwen: dat gaat ge in Schotland toch ook niet vinden .
Plaats reactie