rugzak of bagagedrager op bike ?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Dave
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 08 jun 2002 02:00
Rijdt met: Thompson

Bericht door Dave »

T is niet de bedoeling dat we via een organisatie gaan, we doen het op ons eigen. Trouwens ik veronderstel dat bagage laten vervoeren de prijs serieus zal opdrijven, of zijn er organisaties die dat aan een heel democratisch prijsje doen (organisaties die zich specifiek bezighouden met het vervoeren van bagage van de ene naar andere hut/dorp ?
Zjokke
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 nov 2002 15:04
Rijdt met: Giant

Bericht door Zjokke »

en hoelang willen jullie wel onderweg zijn, gewoon uit curieusiteit :roll:
Dave
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 08 jun 2002 02:00
Rijdt met: Thompson

Bericht door Dave »

Een week ongeveer zullen we onderweg zijn. 6 of 7 dagen, een beetje afhankelijk van onze ondervindingen op het moment zelf. we sturen een beetje bij naargelang de omstandigheden. Zo is er ook geen dag vastgelegd, van precies op die dag moeten we aan het Gardameer zijn, dat komt niet op 1 of 2 dagen... Er is nl geen prestatiedrang mee gemoeid, tis puur voor de fun dat we het doen (allee ja sommige beklimmingen zullen altijd ook wel wat afzien zijn vermoed ik op dit zware parcours). Maar we nemen onze tijd om ook van de natuur te genieten...
thiery
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: Duffel
Contacteer:

Bericht door thiery »

Uiteindelijk toch beslist om een rugzak te kopen omwille van de enkele
'draag' passages die de route bevatten (Schiebestrecke). Maar 't zal dan
zo 1 worden waar tussen uw rug en de rugzak zelf nog een vrije ruimte
voor lucht is (dus dat de rugzak niet tegen je rug plakt) zodat je rug niet
helemaal kletsnat is van het zweet... (en dan spreken we nog niet van
de rugzak zelf). Heb al enkele modelletjes bekeken in Decathlon en AS
Adventure... enig idee met welke inhoud (aantal Liter) ik zou toekomen?
Is 30 liter inhoud genoeg voor zo'n tocht?
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

ik zag in het laatste nummer van 'op pad' een mtbrugzak met inbouw drank en lichtstrip, 18.3 liter wat volgens rubriek genoeg was voor een dagtocht
ik denk dat 30 liter krap is maar in plaats van kledij neem je dan maar een tube wasmiddel mee :P
in hetzelfde nummer stond ook een reisverslag van de transalp...de moeite !! en inderdaad soms moet je tevoet, meer nog soms moet je je bike dragen....
Gast

Bericht door Gast »

Vergeet zeker niet in je bagage pen en papier te steken zodat we na je thuiskomst kunnen genieten van je verslag en tips.
Veel succes en 'may the force be with you' :D want ge gaat het nodig hebben.
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

Ik heb hier wel ervaring mee. Heb al een trektocht van een week gedaan in zuid-Spanje( Sierra Nevada voorgebergte), dus wel goed weer.

Hou het absoluut bij een rugzak. Die tocht was echt wel MTB. Er zijn genoeg modellen op de markt die fietsgericht zijn en al rijdend heb je er niet echt veel last van. Het gewicht bepaal je zelf natuurlijk.

Met hoe meer je bent hoe meer je gemeenschappelijke dingen kan verdelen: vb binnenbanden ,buitenband, werkgrief, scheerschuim, shampoo.

Je kan ook kleine tubetjes van ''stalen'' of reclamemonsters bewaren en die gebruiken om de veel te grote tubes shampoo/douchegel in over te gieten. Die kleinere tubes kan je ook gemakkelijker kwijt in de kleinste hoekjes van uw rugzak.

Neem weinig kledij mee,hou het bij functionele kledij. Of zo van die dingen die je niet moet strijken, zijn echt hun geld waard. Korte broek ipv lange.... Fleece trui, regenvest.... Maar wel wasmiddel zodat je s' avonds in de gite uw wasje kan doen. Denk dus niet als uw lief of vrouw die met 3 koffers afkomt voor 1 weekje [-X Spreek op voorhand af wie wat meeneemt. Je zal ervan verbaasd staan met hoe weinig bagage je het kan redden. Oh ja .... uw VISA kan ook soms wel dienst doen.

Mijn rugzak was een Decathlon 30 l rugzak, erg functioneel. Mijn maats reden met Deuter rugzakken van 20 l.
thiery
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: Duffel
Contacteer:

Bericht door thiery »

Binnen 2 weken is het zover! Dan gaan we van start. U kan onze ervaringen (lees: bloed,zweet en tranen) dagelijks meevolgen op onze
website. Tussen 19 juli en 26 juli 2003 kan u (meermaal) dagelijks een
verslag lezen van onze acties... Na de reis volgt dan natuurlijk een
uitgebreid verslag inclusief de foto's.

En euhm het is dus uiteindelijk GEEN bagagedrager geworden maar een
rugzakje van 28 liter.

Het live verslag vindt u op http://www.alpen-routes.be/live
Plaats reactie