ROC D'AZUR 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Goldfinger1
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 aug 2005 12:22
Rijdt met: Specialized Sworks M5

Bericht door Goldfinger1 »

.Het percentage aan platte banden was enorm,zelf het slachtoffer de donderdag en zondag voor de start van de Roc(doorns in het gras)
Inderdaad, dat was ik nog vergeten te melden! Rij niet over het gras ter hoogte van de ingang van de base of op graspleinen voor de start! Het is een soort gras met doornen, en hele straffe doornen! 2 jaar geleden bijna mijn start gemist hierdoor, en ik was niet alleen!
Blij te horen dat het weer fijn was, jammer te beseffen dat ik dit jaar weer deze megafestatie gemist heb! Roc...see you next year!!!
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

oldy but goldy schreef:.Het percentage aan platte banden was enorm,zelf het slachtoffer de donderdag en zondag voor de start van de Roc(doorns in het gras)
Inderdaad, dat was ik nog vergeten te melden! Rij niet over het gras ter hoogte van de ingang van de base of op graspleinen voor de start! Het is een soort gras met doornen, en hele straffe doornen! 2 jaar geleden bijna mijn start gemist hierdoor, en ik was niet alleen!
Blij te horen dat het weer fijn was, jammer te beseffen dat ik dit jaar weer deze megafestatie gemist heb! Roc...see you next year!!!
is een klein plantje afkomstig uit algerije. die doorntjes zijn een soort "vierpikkels". een bepaald jaar had elk lid van ons team (op ikke na, kwas via den asfalt gereden) er zo'n 25 per band steken... nieuwe band, of slime, en ge kon weer verder...
Gebruikersavatar
Stievie
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 14:07
Rijdt met: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...
Contacteer:

Bericht door Stievie »

Net thuis van een weekje Roc Azur...Was m'n eerste deelname met op vrijdag de marathon waar ik 113e eindigde en zondag de Roc zelf 159e. Ben super tevreden over m'n prestaties, na mijn 3e plaats in Mont-St-Anne in Canada kon mijn jaar niet meer stuk! Roc rock's!!! Prachtig dit event, volgend jaar waarschijnlijk met eerste groep starten, te laat ingeschreven. Dankzij de goeie prestaties van dit jaar zal ik misschien een lager startnr krijgen? Eén ding, die doorns in het gras, echt nie te doen, ze lagen overal naast de startbaan en langs het kanaal!
Gebruikersavatar
Goldfinger1
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 aug 2005 12:22
Rijdt met: Specialized Sworks M5

Bericht door Goldfinger1 »

Iegienie schreef:
oldy but goldy schreef:.Het percentage aan platte banden was enorm,zelf het slachtoffer de donderdag en zondag voor de start van de Roc(doorns in het gras)
Inderdaad, dat was ik nog vergeten te melden! Rij niet over het gras ter hoogte van de ingang van de base of op graspleinen voor de start! Het is een soort gras met doornen, en hele straffe doornen! 2 jaar geleden bijna mijn start gemist hierdoor, en ik was niet alleen!
Blij te horen dat het weer fijn was, jammer te beseffen dat ik dit jaar weer deze megafestatie gemist heb! Roc...see you next year!!!
is een klein plantje afkomstig uit algerije. die doorntjes zijn een soort "vierpikkels". een bepaald jaar had elk lid van ons team (op ikke na, kwas via den asfalt gereden) er zo'n 25 per band steken... nieuwe band, of slime, en ge kon weer verder...
Idd, ik zie ze nog met 10-tallen in mijn banden steken, zo plat als een vijg!!! Ken het plantje niet maar jaarlijks weerkomend fenomeen!
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

Stievie schreef:Net thuis van een weekje Roc Azur...Was m'n eerste deelname met op vrijdag de marathon waar ik 113e eindigde en zondag de Roc zelf 159e. Ben super tevreden over m'n prestaties, na mijn 3e plaats in Mont-St-Anne in Canada kon mijn jaar niet meer stuk! Roc rock's!!! Prachtig dit event, volgend jaar waarschijnlijk met eerste groep starten, te laat ingeschreven. Dankzij de goeie prestaties van dit jaar zal ik misschien een lager startnr krijgen? Eén ding, die doorns in het gras, echt nie te doen, ze lagen overal naast de startbaan en langs het kanaal!

eerste groep is niet echt een voordeel : de eerste honderd starten zo snel dat ze eerder dan je aan het brugje zijn (tenzij ge echt een superstarter zijt...), zodat ge er minutenlang moet wachten. beter is de tweede groep, al verlies je ook dan hier en daar een minuut met een pippo die in de eerste groep terecht gekomen is, en die de afdalingen blokkeert. sommigen in die eerste groep kunnen echt niet met nen vlo rijden...

trouwens, ferm gereden Stievie. amajnie...
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Pukkie schreef:
Biestie1 schreef:Effe een vraagje over dat gevraagd medisch attest ; is daar echt zo'n zware controle op ?
Ik lees in de brochure dat ook lidkaart van "een bij de UCI aangesloten wielerbond of andere nationale wielerbond" ook goed is.
Is mijn VWB-kaart dan geldig als bewijs ?
Biestie,

je komt er niet in zonder een papier dat op een doktorsbriefje lijkt.
Maakt wel niet uit als het van een dierenarts of dokter komt. Als het er maar op lijkt.

De VWB is een hobbytent en is erkent door Bloso. Echter niet door de UCI. Heb ook een VWB kaart maar dat werkt dus niet.

Pukkie
... is dus helemaal niet waar !!
VWB-kaart is voldoende. Doktersattest niet nodig.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Prachtige afsluiter van een lang seizoen. Puur op en top MTB-parkoers. Bij verkenning goed op mijn patatten gegaan, in de wedstrijden ging het allemaal een stuk beter.
14132 deelnemers in totaal en toch wordt alles perfect georganiseerd. Had nooit gedacht dat ge daar zo weinig last zou hebben van opstoppingen, nochthans zat er genoeg single-track in. De start is wel fameus, ge moet vlammen om vooraan aan het brugske toe te komen. En hiervoor moet ge zowiezo door het gras met de doorntjes. Zondag 3 keer moeten pompen, maar lang leve de No-Tubes-latex.
Als ik 1 minpuntje zou moeten geven : alles speelt zich af op hetzelfde parkoers. Als je dus voor 3 evenementen inschrijft (bijv. Roc Marathon, Roc Noir en Roc d'Azur) dan doe je 3 keer hetzelfde parkoers.
En ze hebben daar verdorie zoveel foto's genomen, dat ik nie kan kiezen welke ik ga bestellen #-o
Wij zaten in hetzelfde hotel als Absalon en Dietsch ; ik heb hetzelfde gegeten, maar het heeft nie geholpen ... Zij hadden wel elk een schoon madam bij, ik nie, het zal dus da geweest zijn.
Volgend jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
Stievie
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 14:07
Rijdt met: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...
Contacteer:

Bericht door Stievie »

mijn volledige reis- en bikeverslag staat te lezen op het forum van www.joybikers.be Voor degenen die er niet bij waren, jullie kunnen even meeproeven van de geweldige reis! Stievie.
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ik kan hier maar weinig meer aan toevoegen ......
Vorig jaar het Roc virus ook te pakken gekregen.
Dit jaar door andere bezigheden zondags heel weinig aan mountainbiken toegekomen.
Welgeteld 1 :( TT gedaan (90 km demervalei diest) maar toch terug naar Fréjus geweest.

De marathon zit er ni in voor mij dus vrijdag de Roc masters gedaan en dan zondag de roc zelf.

Het was dus weer een super vet weekje. Beetje kleine technissche problemen gehad maar niks rampzalig. Vier lekke banden moeten plakken ....... van de kinderbuggy :P

Als ik dan toch enig minpuntje moet zeggen ....... hopelijk maken ze volgend jaar een tweede in/uirit voor de parking want allemaal over dat ene weggetje lukt gewoon ni. :roll:

Ik kijk al uit naar volgend jaar.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

[quote="Biestie1"][quote="Pukkie"][quote="Biestie1"]Effe een vraagje over dat gevraagd medisch attest ; is daar echt zo'n zware controle op ?
Ik lees in de brochure dat ook lidkaart van "een bij de UCI aangesloten wielerbond of andere nationale wielerbond" ook goed is.
Is mijn VWB-kaart dan geldig als bewijs ?[/quote]

Biestie,

je komt er niet in zonder een papier dat op een doktorsbriefje lijkt.
Maakt wel niet uit als het van een dierenarts of dokter komt. Als het er maar op lijkt.

De VWB is een hobbytent en is erkent door Bloso. Echter niet door de UCI. Heb ook een VWB kaart maar dat werkt dus niet.

Pukkie[/quote]

... is dus helemaal niet waar !!
VWB-kaart is voldoende. Doktersattest niet nodig.[/quote]

Veel hing waarschijnlijk af van de 'ingesteldheid' van de persoon waarbij je je startnummer moest afhalen. Bij de marathon vroegen ze mij niet eens naar een licentie of doktersattest, bij de Noir (nogal wiedes) ook niet en bij de Azur moest de dame wel een doktersbriefje zien. Voor de 'grap' had ik daar opgeschreven: 'patient is na een epokuur geschikt bevonden om te mogen meedoen als koerskonijn'.
No problemo dus.
Plaats reactie