Ötztal

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
JanMetDePet
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: do 25 nov 2004 23:03
Rijdt met: Schwinn Moab 3

Ötztal

Bericht door JanMetDePet »

Iemand ervaring met mountainbiken in Ötztal ....meer bepaald in SÖLDEN ?
Ben van plan een weekje met de familie naar daar te gaan...en hopelijk daar wat te kunnen mountainbiken.
Alle info is welkom.
Gebruikersavatar
speedfreak
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: za 30 jul 2005 19:20
Rijdt met: cannondale caad5 team marta sl

Bericht door speedfreak »

Zeer mooie streek, ben er al een paar keer geweest.
Een smal dal met hoge bergen, je mag je aan serieuze beklimmingen verwachten.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Gipfelsturmer van hier op 't forum is daar ook geweest, stuur hem
eens een pm misschien... :wink:
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik ben als klein manneke ooit eens in Sölden geweest. Het enige wat ik mij herinner is dat er in de zomer veel luchtballons opstijgen :wink:
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Re: Ötztal

Bericht door Monke »

JanMetDePet schreef:Iemand ervaring met mountainbiken in Ötztal ....meer bepaald in SÖLDEN ?
Ben van plan een weekje met de familie naar daar te gaan...en hopelijk daar wat te kunnen mountainbiken.
Alle info is welkom.
Ben er vorig jaar geweest!
Was knap er! 8)
Gebruikersavatar
rakker
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 apr 2005 23:22
Rijdt met: scott genius rc10, mud bike Scott comp racing

Bericht door rakker »

Hoi Janmetdepet, Ik ben van deze nacht terug van Sölden, heb gelogeerd in hotel Liebe Sonne. Zeer mooie streek. Ligt op 1300 m tussen de 3000m bergen. Vanuit het hotel werd er een mountainbiketocht georganiseerd. Ik ben 2x van Sölden naar Hoogsölden(2000m) over een asfaltweg gebiket met de mountainbike. Ze hebben in het Oztal een hele organisatie van mountainbikeroutes aangelegd. De kaart hiervan kan je overal krijgen(bijv. in de Freizeit Arena). Je kan deze routes verbinden vanuit Sölden naar bijvoorbeeld Langenfeld of Vent. De routes zijn goed aangegeven doormiddel van pijlen. Het is echt de moeite waard om je bike mee te nemen. Je hebt ook een bikestore in Sölden waar je je fiets kabn laten repareren bij sutkken. Er zijn nog vele andere mogelijkheden aldaar, zoals de Aqua Dome, een prachtig zwembad vlakbij Sölden.Er is ook de rettenbach-Gletser, waar je kan zomerskien, Hier loopt ook een asfaltweg naar toe tot 3000m, maar ik weet niet of je hier ook met de fiets op mag. Als je wat foto's wil zien kan ik je ze altijd doormailen via e-mail. Groetjes
Gebruikersavatar
JanMetDePet
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: do 25 nov 2004 23:03
Rijdt met: Schwinn Moab 3

Bericht door JanMetDePet »

Wow, ziet er goed uit moet ik zeggen.
Nog een kort vraagje...ik ben eigenlijk aan het twijfelen om mijn fiets mee te slepen en dacht eraan om daar iets te huren. Heb je dat daar gezien?...en wat voor iets kan je daar huren?
Gebruikersavatar
rakker
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 apr 2005 23:22
Rijdt met: scott genius rc10, mud bike Scott comp racing

Bericht door rakker »

Ze gooien je dood met mountainbikes daar, de prijzen ken ik niet omdat ik zelf mijn bike mee had. Bij Intersport (midden in het centrum tegenover de Post) kan je een Scott Hardtail of Scott Genius Full Suspension huren. Bij andere mountainbikeverhuur staat het merk Genesis. Dit is een plaatselijk merk, Deze fiets is meestal afgemonteerd met Shimano Acera. Je kan ook downhill fietsen huren. Bij Intersport kan je eventueel de Scott kopen, die je gehuurd hebt na aftrek van de huurprijs. De aankoopprijzen zijn gelijkaardige prijzen vergeleken met hier, zelfs iets duurder. Ik wil nogmaals benadrukken dat Sölden een prachtige streek is, mooi gelegen tussen de 3000 meter bergen. Je kan je hartje ophalen. veel succes.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

In Längenfeld (iets terug in het dal) kan je met de bike naar de Ambergerhütte, in Vent (iets verder, een zijdalletje) kan je naar de Martin Bushhütte, dat is + 2500m, je kan ook nog met de bike over de Timmelsjoch, en dan heb ik nog héél veel dingen niet vernoemd :wink: . Een bikeparadijs dus. Succes ermee :-D
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

Magura schreef:In Längenfeld (iets terug in het dal) kan je met de bike naar de Ambergerhütte, in Vent (iets verder, een zijdalletje) kan je naar de Martin Bushhütte, dat is + 2500m, je kan ook nog met de bike over de Timmelsjoch, en dan heb ik nog héél veel dingen niet vernoemd :wink: . Een bikeparadijs dus. Succes ermee :-D
Hebben wij ook gedaan; inderdaad schitterend! :wink:
Plaats reactie