Kandelberg in het zwarte woud

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bulchman
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 26 aug 2003 19:10
Rijdt met: Isaac Carbon Impact

Kandelberg in het zwarte woud

Bericht door Bulchman »

Wie beklom de kandelberg? info over die beklimming?(site)
Hij is 12 km lang vertrekt in Waldkirch.(zwarte woud)
Leuk om te doen.
C.U
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

Ik ben zonet terug van het zwarte woud, in simonswald leuke klim gedaan van 9 km maar een mindere afdaling, namelijk eenmaal bovengekomen werd het heel mistig en vervolgens hevige stortbuien.
Tweede dag het hoogste punt in feldberg beklommen, zeer leuk, afdaling idem dito. Voor de rest weinig kilometers gemaakt omdat mijn kompaan na iedere klim erdoor zat

:( Dus best gaan met iemand die wat getraind is, anders is het wel klote dat je al na één klim terug naar onder moet gaan. Ik heb wel mijn fietske eens tegoei kunnen uittesten daar en het rijdt fijn 8)
wel een aanrader
Gebruikersavatar
diesel
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 aug 2004 19:46

Bericht door diesel »

Hebben jullie geen info over MTB in het Zwarte Woud?
Alvast bedankt.
jheymans
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 jan 2005 10:54

Re: Kandelberg in het zwarte woud

Bericht door jheymans »

Bulchman schreef:Wie beklom de kandelberg? info over die beklimming?(site)
Hij is 12 km lang vertrekt in Waldkirch.(zwarte woud)
Leuk om te doen.
C.U
Vorige week hebben we de Kandelberg een 9-tal keren beklommen als ultieme voorbereiding op de 5 -daagse Vaude Trans Schwarzwald. Gisteren hebben we het bericht gekregen dat de wedstrijd afgelast wordt wegens problemen met bepaalde toelatingen... dat is 6 dagen voor de start !!! Daar heb je dan maanden naar toegeleefd. Dit is werkelijk de groootste ontgoocheling uit mijn MTB carrière.
Wat betreft de Kandelberg kan ik melden dat dit de ideale trainingshelling is. Je kan ofwel vanuit Waldkirch, Simonswald of St-Peter de beklimming starten. Met een gedetailleerde kaart of GPS kunnen nog verschillende varianten gevonden worden.
De hoogteverschillen variëren van 700 m tot net iets meer dan 900 m. De
aangeduide routes zijn echter niet technisch maar des te meer fysiek belastend.
P.S.: we hebben vanavond beslist om op 06/08 de Iron Bike in Ischgl te rijden, kwestie van de opgedane conditie trachten om te zetten in een mooie prestatie
Plaats reactie