Campings rond de Mont Ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Campings rond de Mont Ventoux

Bericht door Jochen74 »

Zes jaar geleden probeerde ik de Mont Ventoux te beklimmen, maar door knieblessure moest ik aan Chalet Renard opgeven. Ondertussen gaat het beter, en in mijn hoofd moet ik er volledig kunnen oprijden.
Bedoeling is om in 2021, augustus of september, ofwel een week met het vrouwke dichtbij de Ventoux in een stacaravan of iets dergelijks te verblijven, ofwel met maten een vierdaagse in tent of gite. In het tweede geval dag oprijden, dag beklimming met koersfiets, dag off-road naar beneden met mtb, dag terugreis.
Wie heeft ervaring met welke campings in de omgeving? Liefst enkel de goede.
Ik ben vooral op zoek om niet te ver te moeten rijden tot het startpunt van de beklimming, maar hoeft niet per sé enkel met de fiets. Deel auto tot pakweg 20 km mag.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Campings rond de Mont Ventoux

Bericht door BertG »

Paar keer op camping Camping 'les pré des arbres' gezeten in Montbrun-Les-Bains met de tent, knap dorpje met uitzicht op de Ventoux. Naast camping groot zwembad. Je zit in de Drôme dus ook zeer goed om te mountainbiken daar. Ik vond dat wel een vrij goede camping (ik heb er al heel wat gedaan) maar ik heb ook niet veel nodig, ik bleef ook maar 2-3 dagen om dan verder te trekken. Wel geen grote plaatsen maar dat is meestal zo in de meer toeristische streken, stoorde ook niet zo.
Plaats reactie