Forumoverzicht Bikemogelijkheden In het buitenland Wales - Snowdonia

Wales - Snowdonia

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 28 jan 2020 15:45
Titser Mountainbiker

Mijn bike: Trek Procaliber 9.7
Bikers,

iemand ervaring met mountainbiken in Snowdonia? We zijn op zoek naar leuke ritten voor hardtail-bikes, dus geen downhill-trails.

Als iemand hier ervaringen mee heeft, of over GPX bestanden beschikt, dat zou fantastisch zijn.

Maar uiteraard is alle info of verhalen meer dan welkom!

Tnx.
Davy

Bericht zo 02 feb 2020 20:47
bip bip Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Colnago baanslet
ik heb enkele dagen in Snowdonia doorgebracht met de mtb , een aanrader. Daar in het noorden van Wales zijn enkele mooie bikeparken waarvan de tracks eerder op natuurlijke trails lijken. De beklimmingen gaan over brede schotterpaden, naar beneden gaat het door het bos over tracks die meestal ook met de hardtail vlot te doen zijn. De tracks zijn trouwens zodanig goed aangelegd dat het ondanks de vele regen die daar valt steeds nog goed te doen is. In Betws-y-Coed is de 25 km lange Marin trail een aanrader , ook de Penmachno trails ( 30 km ) zijn zeer de moeite. De leukste trails zijn echter te vinden in Coed-y-Brenin waar een prachtig park ligt met alle faciliteiten ( bikeshop, afspuitstand, kleine resto) waar je je een ganse dag kan uitleven. Zeker de verplaatsing waard. Mooie bikebestemming maar zeker je regenvestje meenemen :-D .

grt,
bip bip

Bericht ma 03 feb 2020 11:44
Titser Mountainbiker

Mijn bike: Trek Procaliber 9.7
Tnx voor de info. Penmachno hadden we inderdaad al op de agenda staan.
Het regenvestje zal zeker geen overbodige luxe zijn. :-D

Keer terug naar In het buitenland