Forumoverzicht Bikemogelijkheden In het buitenland Vogezen

Vogezen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 22 dec 2019 19:37
assea Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale F29 - carbon 4
Wie heeft voor mij info over de Vogezen?

Ik zou graag het volgende willen weten;
1. Welke streek moet ik een hotel zoeken, of ken je een hotel.
2. Heeft er iemand voor mij GPS files , dan ben ik zeker dat het mooie ritten zijn !

Ik zoek dus waar ik het beste kan gaan mountainbiken, geen downhill, mag wel technisch zijn maar geen jump toestanden van ik weet niet hoe hoog !

Thx alvast

Bericht zo 22 dec 2019 22:45
Thomas Van Gorp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Kona unit en Rocky mountain vertex
Ik ben 2 keer in de vogezen geweest om te fietsen.

1 keer hebben we overnacht bij sportherberg (https://sportherberg.com/). Zowel koersfiets als mountainbike is hier mogelijk. Het gemakkelijke is dat je hier echt "leeft als een prof". De avond ervoor bespreek je met de eigenaar wat voor type route je wilt doen, hij stelt wat samen en laad het op de GPS en geeft nog wat instructies over de rit. 's morgens stevige maaltijd en eventueel boterhamme smeren om mee te nemen en fietsen maar. Tegen 15 a 16h als je terug bent van een dagje fietsen staat er verse pasta klaar om de eerste honger te stillen, snel douchen en fiets onderhouden en tegen 18 a 19h staat er terug een stevige maaltijd klaar en bespreek je weer de volgende dag. Herberg is basic maar eigenlijk ben je hier bijna nooit en meer dan voldoende... Eten is best lekker!

De andere keer waren we in la bresse, qua streek is dit wel veel mooier vind ik maar hier hadden we zelf een huisje gehuurd dus waren we op onszelf aangewezen. De bekende beklimmingen zoals Grand ballon enzo moet je zeker eens gedaan hebben, vanuit la bresse zijn ze allemaal op fietsafstand te doen.

Groetjes, Thomas

Bericht ma 23 dec 2019 11:51
dirkdierickx Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp
ik heb de transvogezen mtb gereden met een organisatie, je moet alleen denken aan fietsen en zij zorgen voor de rest (overnachting, eten, etc). de route krijg je mee in je gps. prachtige streek om te MTB'en, met veel variatie. aanrader en valt best wel mee in prijs.

https://www.transvogezen.nl/

Bericht vr 10 jan 2020 13:23
dennisVO Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Spectral CF 8.0 2017
Thomas Van Gorp schreef:

De andere keer waren we in la bresse, qua streek is dit wel veel mooier vind ik maar hier hadden we zelf een huisje gehuurd dus waren we op onszelf aangewezen. De bekende beklimmingen zoals Grand ballon enzo moet je zeker eens gedaan hebben, vanuit la bresse zijn ze allemaal op fietsafstand te doen.

Groetjes, Thomas

Het Bikepark van La Bresse was ons hoogtepunt afgelopen zomer!
een dikke 60km en +3500hm afdalen

Bericht za 11 jan 2020 03:35
Headshot Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Hier wil ik ook wel eens enkele dagen gaan biken

Bericht zo 12 jan 2020 18:23
lucky7 Avatar gebruiker
Freelance medewerker

Mijn bike: Moozes

Bericht ma 24 feb 2020 16:46
Lottepetot Mountainbiker

Al enkele malen Vogezen aangedaan.

Zowel La Bresse (HOHNECK) als Gerardmer zijn meest geschikt als uitvalsbasis. Als je eventueel een co-biker zoekt om daar te gaan toeren mag je me altijd contacteren

Grtz PP

Keer terug naar In het buitenland