Roc d’azur

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Jacky
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 sep 2008 20:46

Roc d’azur

Bericht door Jacky »

Ik ga dit jaar voor het eerst roc d’azur rijden. (5dagen) Iemand ervaring of deze zeer technisch is? Ik heb momenteel een hardtail. Is een fully vereist? Ik overweeg namelijk om er één te kopen fully. Maar zal mij dan moeten haasten gezien levertijd ...
Ben aan het kijken geweest voor fully. Als ik er één koop zal het scott spark rc 900 pro of specialized epic worden. Graag jullie advies/ervaring over roc en keuze fully
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: Roc d’azur

Bericht door weldman »

Al een aantal jaar afgezakt naar de ROC een fully is daar echt geen luxe ,veel rotsen ea. De meesten bij ons rijden daar epic ikzelf met een camber . Er rijden er daar ook mee met harttail maar die gaan meestal te voet op de steile afdalingen.
Jacky
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 sep 2008 20:46

Re: Roc d’azur

Bericht door Jacky »

Bedankt voor info dus fully is eigenlijk een must
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: Roc d’azur

Bericht door weldman »

Best wel een investering waard ,laat ook best de banden met antilek vloeistof vullen.
De weide van de parking is bezaaid met stekers en doornen daar ga je best te voet tot op het asfalt als je al niet wil platstaan aan de start.
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: Roc d’azur

Bericht door weldman »

Best wel een investering waard ,laat ook best de banden met antilek vloeistof vullen.
De weide van de parking is bezaaid met stekers en doornen daar ga je best te voet tot op het asfalt als je al niet wil platstaan aan de start.
Jacky
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 sep 2008 20:46

Re: Roc d’azur

Bericht door Jacky »

Thx, plat staan aan de start is idd niet leuk :-)
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Roc d’azur

Bericht door Zotte Marre »

weldman schreef:Al een aantal jaar afgezakt naar de ROC een fully is daar echt geen luxe ,veel rotsen ea. De meesten bij ons rijden daar epic ikzelf met een camber . Er rijden er daar ook mee met harttail maar die gaan meestal te voet op de steile afdalingen.
En het Roc parcours is OOK te doen met een hardtail ! Allemaal afhankelijk van hoe goed je met die hardtail bent ! Als je technische parcours met een hardtail kan rijden in de Ardennen (ala RDHF) zal je de Roc ook wel met een hardtail overleven. (Tenzij je de Enduro's gaat doen ?)

Maar als je een fully wil kopen, dan mag dat he ;-)
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Roc d’azur

Bericht door Thibault »

Jacky schreef:Bedankt voor info dus fully is eigenlijk een must
Zeker geen must (voor de XC onderdelen), al zal hij wel heel welkom zijn.

Ga voor de derde keer dit jaar met mijn hardtail (Canyon Exceed). Moet zo goed als niet afstappen en ik ben zeker geen heel technisch begaafd rijder, helaas :)

Als ik twee fietsen had, nam ik wel sowieso een fully mee
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Roc d’azur

Bericht door Zotte Marre »

Alles is mogelijk met een hardtail:

Mega-Avalanche on a hardtail ! https://youtu.be/fEGdonFCL7A
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Roc d’azur

Bericht door dirkdierickx »

Zotte Marre schreef:Alles is mogelijk met een hardtail:

Mega-Avalanche on a hardtail ! https://youtu.be/fEGdonFCL7A
ja, duh. ik sta altijd versteld als ik van die oude mtb filmpjes bekijk waar ze met van die aftandse oude fietsen (je kan ze amper mtb's noemen) de zotste parcours afraggen aan een snelheid die ik nog niet eens met een fully zou overwegen. in principe kan je alles met eender welke fiets rijden, of het dan nog wel echt leuk is, is maar de vraag.
Plaats reactie