engadin bike giro

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
bmc1976
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 16 dec 2018 13:36

engadin bike giro

Bericht door bmc1976 »

hey ik ben van plan om engadin bike giro te rijden eind juni .
zijn hier nog mede bikers die deze op planning hebben staan.
tsmol
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 01 sep 2018 14:31

Re: engadin bike giro

Bericht door tsmol »

Heb je de Engadin Bike Giro gereden dit jaar? Zou deze op de planning willen zetten volgend jaar.

Zou je je ervaringen kunnen/willen delen?
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: engadin bike giro

Bericht door W_H »

Deze staat bij mij op mijn verlanglijstje voor volgend jaar.
Voorlopig nog niet geboekt. Ziet er veelbelovend uit...
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: engadin bike giro

Bericht door bip bip »

tsmol schreef:Heb je de Engadin Bike Giro gereden dit jaar? Zou deze op de planning willen zetten volgend jaar.

Zou je je ervaringen kunnen/willen delen?
ik heb hem in 2018 gereden , een aanrader !
Organisatie is dik in orde, de streek is uiteraard top en qua parcours kan je je als klimgeit en als liefhebber van technische trails eens goed uitleven.
Op papier lijken de ritten qua lengte en hoogtemeters goed te doen, de hoogte ( steeds tussen 1800 en 2600 m ) maakt het toch best lastig.
Ook de tijdrit was plezant met toen 9 km steil klimmen en een prachtige flow trail afdaling van een km of 6.
De 2 andere ritten waren 79 km en 2300 hm en 62 km met 2100 hm. Vooral de laatste dag was qua techniek redelijk pittig met veel tracks over rotsen.
Klimmen is vaak steil met zelfs een stuk flow trail afdaling waar je mag opklauteren :-D .
topper!

grt,
bip bip
tsmol
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 01 sep 2018 14:31

Re: engadin bike giro

Bericht door tsmol »

Bedankt! Ik heb me alvast inschreven

De tijdrit hebben ze afgeschaft voor volgende jaar. Dit wordt een korte 'normale' openingsetappe.
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: engadin bike giro

Bericht door W_H »

de kans is ook héél groot dat ik mij ga inschrijven.
In het verleden 2x alps epic gereden, ook niet te onderschatten. vorig jaar een rit gehad van rond de 65km met 3000hm en ook veel klauteren op bepaalde plaatsen.
Afgelopen augustus eiger bike in grindelwald deze was wel een pak minder technisch.

Ik denk dat dat allemaal wel wat te vergelijken valt, maar Zwitserland is zoooo mooi... :-D :-D :-D

Ik heb ook liever gewone ritten, zoveel mogelijk van de omgeving proberen genieten
Plaats reactie