Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Xa4 LTD5
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 21:02
Rijdt met: Cube Ltd 5 2005

Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door Xa4 LTD5 »

Vanaf omstreeks 15 juli tot begin augustus zullen wij terug met de regelmaat van de klok te vinden zijn op de mountainbikeroutes van de Gavarres aan de Costa Brava, zie: http://www.gencat.net/turisme/btt/uk/ba ... damapa.htm

Zijn er land-, of misschien wel streekgenoten (Limburg/Hasselt) die er ook zullen vertoeven tijdens deze periode en de strandgenoegens willen laten afwisselen met mountainbikeritten?
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

Wij gaan dit jaar naar Llorett De Mar dat is daar ook in de streek.
Vorig jaar zijn we nog gaan MTB'n rond de streek van Platje de Aro & Calonge samen met Univega, die bijna 2 maanden logeert in Platje de Aro.....fantastische streek en fantastische gids. Wij zijn er van 21 juli tot eind juli. Misschien zitten we iets te ver van Platje de Aro om af te spreken....veel plezier.
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

:-D inderdaad vanaf 21 juli ben ik terug in platja. Wegens een gekenlde zenuw (opgelopen tijdens het paasverlof in spanje) ben in nog niet 100% zeker dat ik kan rijden. (voorlopig houd ik mijn conditie op peil met een ligfiets) Hopelijk kunnen we enkele tochtjes maken.... :drunk:
Xa4 LTD5
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 21:02
Rijdt met: Cube Ltd 5 2005

Bericht door Xa4 LTD5 »

Univega, volgens mij hebben wij mekaar vorig jaar tegen het lijf gereden; mijn vrouw had een lekke band, onze pompje deed het het niet, en jij hebt ons terug aan het rijden gebracht. Zit je dit jaar terug in het laatste appartementsblok op de dijk?
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

scottboy schreef:Wij gaan dit jaar naar Llorett De Mar dat is daar ook in de streek.
Vorig jaar zijn we nog gaan MTB'n rond de streek van Platje de Aro & Calonge samen met Univega, die bijna 2 maanden logeert in Platje de Aro.....fantastische streek en fantastische gids. Wij zijn er van 21 juli tot eind juli. Misschien zitten we iets te ver van Platje de Aro om af te spreken....veel plezier.
Wij zijn er vorig jaar geweest! 8)
De foto's (niet allemaal van het biken, ook wat vrouwelijk schoon oa :P ) staan op: http://gallery96529.fotopic.net/c242927.html :lol:
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

:-D Xa4 LTD-Biker wat is de wereld toch klein, inderdaad daar kan ik mij nog iets van herinneren, dat was dicht aan het vertrekpunt in castel d'aro en één van jullie laatste dagen daar...
Het is de 1ste blok op het strand bekeken van de kant van de haven, naast het riviertje de ridaura. Zojuist heb ik vernomen dat mijn broer tot de 23juli zou willen blijven, dus zal ik pas de 24juli ginder zijn...
dikke kuiten
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 01 jul 2005 21:29
Rijdt met: specialized

Bericht door dikke kuiten »

he bikers
wij hebben al een 10 jaar een vaste stek in romanya dit is naast Calonge wij zijn daar met drie en af en toe met vier MTBers in de periode van 15/07/2005 tot 15/08/2005 wij gaan om de twee dagen fietsen als jullie intresse hebben laat maar iets weten, wij hebben daar alles al verkend
groetjes tot ??
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

romanya: dan het je voordeel dat je midden in het mtb gebeuren zit en dat je de masnou niet moet overwinnen ... :-D vele zien het niet meer zitten als ze de masnou beklommen hebben.
Xa4 LTD5
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 21:02
Rijdt met: Cube Ltd 5 2005

Bericht door Xa4 LTD5 »

Romanya de la Selva: mooie lokatie; midden in de zwarte routes (en toch niet in zo'n superluxe villa?)! De meeste routes heb ik ook al gereden (komen er ook al een 6-tal jaar). Zeker interesse!
dikke kuiten
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 01 jul 2005 21:29
Rijdt met: specialized

Bericht door dikke kuiten »

spijtig genoeg wel
maar we gingen het toch hebben over fietsen in spanje en niet over immobieliën!!

wij doen ook grotere tochten tijdens ons verblijf ginder ik geef enkele klasiekers(maar dan moet je soms eerst wel een stukje met de auto)

_vertrek aan het meer van Banyoles langs Besalu,Castellfollit de la Roca naar Olot en via Santa Pau terug +-90km

_vertrek in Girona(Salt) via Sant Gregori,Adri,Pujarnol,Falgons tot op de GI 524 richting Olot en vanaf Olot de Carrilet Route lichtjes bergaf tot in Girona +-140km maar zeer mooi, zeker van Olot terug naar Girona.
dit is het Garattxa(vulkaanis gebied)

_natuurpark Montseny en de Turo'de l'Home beklimmen 1706m hoog en 20 km lang

_Via Palamos langs de kust naar Llafranc naar de vuurtoren(bijna de Mas nou)

_via Calonge naar La Bisbal op de top van de eerste beklimming recht het bos in (de 27 of 28 denk ik)tot in La Bisbal en via Fitor terug naar Palamos

_Els Angels dit is een wit gebouw(klooster) je ziet het als je vanaf Girona naar de kust rijd iets voor La Bisbal het is een beklimming van 5km als je boven bent zie langs de ene kant Girona en langs de andere de kust prachtig.


Dit jaar zeker tussen 16/7/2005 en 29/7/2005 met de trein naar Barcelona (place de Catalunya) midden het centrum afstappen met de fiets over de Rambla aan het standbeeld van Columbus rechts de beklimming van de Montjuic op de top een prachtig zicht over Barcelona en dan met de fiets terug naar Calonge altijd langs de kust via Lorat Del Mar +-120km(denken we)

en ook nog dit jaar een rit iets voorbij Girona maar daarover moeten we nog overleggen

Als startplaats denk dat we dit jaar telkens vertrekken vanuit playa omdat er een biker logeert in S'agaro
Plaats reactie