Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
vin100
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 jan 2012 12:28
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011 650b en Rocky Mountain Slayer

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door vin100 »

heya samen,

zijn jullie van plan om ergens rond de 27e/28e te gaan fietsen? ik ben dan al een paar dagen daar en denk dat ik dan genoeg geacclimatiseerd ben om eens een tochtje mee te fietsen.

Ik neem overigens mijn rocky mountain slayer mee (150mm speelweg), dus qua rijstijl zal het eerder speels zijn dan snelheid ;-) (voor bergop e.d. heb ik propedal ;-) )

Ik neem aan dat ik 'gewoon' internet heb, dus zal dit topic in de gaten houden.

Groeten Vincent/vin100
Kevin79
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 18:51
Rijdt met: Merida

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door Kevin79 »

Hallo,
Net terug van Platja d'Aro camping Mas San Jozef, daar waar de mtb langs passeert op de oude treinweg.In de info dienst kun je een kaart verkrijgen met alle uitgestippelde mtb routes.
De route "8" is zeker aan te raden voor de ervaren mtb'er.
Zelf heb ik deze gereden met een crossfiets en het is maar net gelukt op de heuvels van de verschillende bergen.
De bepijling is soms moeilijk te zien maar tijdens het klimmen kun je niet missen alleen het afdalen is wat moeilijker.
De rit is ongeveer 30 km lang en zeer pittig maar enorm mooi en plezant.Het enige wat ik de volgende keer zal doen is deze niet meer alleen rijden want moest je vallen dan ben je moeilijk te vinden.
De andere routes zijn maar niks zelfs sommigen constant op de openbare weg nooit off-road.
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door univega »

Kevin79 schreef:Hallo,
Net terug van Platja d'Aro camping Mas San Jozef, daar waar de mtb langs passeert op de oude treinweg.In de info dienst kun je een kaart verkrijgen met alle uitgestippelde mtb routes.
De route "8" is zeker aan te raden voor de ervaren mtb'er.
Zelf heb ik deze gereden met een crossfiets en het is maar net gelukt op de heuvels van de verschillende bergen.
De bepijling is soms moeilijk te zien maar tijdens het klimmen kun je niet missen alleen het afdalen is wat moeilijker.
De rit is ongeveer 30 km lang en zeer pittig maar enorm mooi en plezant.Het enige wat ik de volgende keer zal doen is deze niet meer alleen rijden want moest je vallen dan ben je moeilijk te vinden.
De andere routes zijn maar niks zelfs sommigen constant op de openbare weg nooit off-road.
De 7 is ook een aanrader , de 9 ook, ...ook allemaal off-road maar er zijn zeer veel aanduidingen verdwenen door bosbranden, houtkap enz, je kan ook gebruik maken van de wandelwegen (single tracks) en vooral de paden van de wilde varkens, als je daar een combinatie van maakt kan je een hele vakantie off-road fietsen zonder 2x hetzelfde paadje te doen.
Alleen rijden is inderdaad niet aangeraden, er zijn zovele single tracks dat je snel de weg kwijt bent. Ik nam Bollie en Raf eens mee voor een tocht rond het stuwmeer :-), wij waren al een geschikte overnachtingsplaats aan het zoeken in het bos :-)
Zorg er ook voor dat je voldoende reparatie middelen bij hebt, de laatste rit van Reesbiker had hij een ketting breuk en een gebroken spaak en die heeft een topbike.
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door Jokke_vlo »

Voila, ook ter plaatse (NM) hotel. Zijn er mannen die morgen, zondag, een toertje doen (ik ben wel niet van plan tot 15u weg te blijven :D)

Heb hier wat zitten zoeken naar die rode kruis vertrekpost, maar heb er enkel eentje gevonden aan de camping Vall D'Or vlakbij de haven.......

Heb wel wat gps tracks gevonden maar het lijkt me veiliger niet alleen te fietsen.....
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door univega »

Jokke_vlo schreef:Voila, ook ter plaatse (NM) hotel. Zijn er mannen die morgen, zondag, een toertje doen (ik ben wel niet van plan tot 15u weg te blijven :D)

Heb hier wat zitten zoeken naar die rode kruis vertrekpost, maar heb er enkel eentje gevonden aan de camping Vall D'Or vlakbij de haven.......

Heb wel wat gps tracks gevonden maar het lijkt me veiliger niet alleen te fietsen.....
Ik ben een weekendje naar België, dinsdag ga ik terug fietsen, 9h rode kruispost einde dijk naast riviertje ridaura en camping Call d'or. De haven is wel een eindje verder...
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door Jokke_vlo »

Ok Thx ik probeer er morgen om
9u te zijn,
Gewoon de rivier volgen van aan de kust moet lukken...
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door univega »

Jokke_vlo schreef:Ok Thx ik probeer er morgen om
9u te zijn,
Gewoon de rivier volgen van aan de kust moet lukken...
Morgen zondag zal er niemand zijn want dan vertrek ik met de auto richting playa, DINSDAG ga ik pas fietsen...
Gebruikersavatar
jkeverh
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 20 aug 2008 15:25
Rijdt met: Specialized Camber Elite 29 (2016) + Cube Reaction (2008)

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door jkeverh »

Je kan hier wel alleen rondrijden maar altijd voorzichtig zijn :wink:
vooral op single tracks niet te veel of onnodige risico's nemen en in een afdaling er altijd rekening meehouden dat er op de grotere paden wel is een auto omhoog kan komen (in 2003 over een auto gevlogen, heel veel geluk gehad door net op tijd te springen en over de moterkap te lopen of ik was mogelijk één van mijn benen kwijt geweest)

plus zoals univega zegt idd voldoende reserve materiaal meenemen en ni zoals ik vorige week zaterdag na lek te rijden in de "cap de creus" nog een 26" binnenband in je zadeltasje te hebben als je met 29" rijd :oops: (volgend jaar tubeless :wink:) en dan nog een pompje dat de geest geeft bij het voor de 4x bijpompen van de leegloper (uiteindelijk 7 gaatjes #-o, heel wat plak werk) kan een goeie gps met de topografisch kaart van Spanje praktisch zijn om je via de korstte weg terug naar je auto/vertrekpunt te brengen
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door Jokke_vlo »

30km verloren gereden met bijna 900hm, aangename vermoeiende kennismaking :D wel heel veel bramen :( en een gem snelheid om bij te "bleiten" had zo een gps track gedownload, viel even tegen :D
Gebruikersavatar
jkeverh
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 20 aug 2008 15:25
Rijdt met: Specialized Camber Elite 29 (2016) + Cube Reaction (2008)

Re: Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Bericht door jkeverh »

Vandaag voor het eerst eens gaan rijden in het Natuurpark van Montnegre vertrekkende vanuit Sant Celoni.
Kort samengevat heel leuke geleidelijke klim naar Sant Marti de Montnegre (een restaurantje waar verschillende Spaanse mtbikers ook toekwamen) daarna door naar de Kerk van Horstsavinya en een snelle afdaling langs Ramio richting de autostrade om daarnaast terug te keren richting Sant Celoni.
Een mooie 50km langs grotere paden (1x single track stukje gedaan) en heel veel andere mtbikers, die als je even een foto staat te nemen je netjes vragen of je problemen hebt :)
Voor volgend jaar hier een iets meer uitdagend ritje zoeken.
Plaats reactie