Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Phoenix
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 21:36
Rijdt met: LX af-montage

Bericht door Phoenix »

Die tochten in de buurt van Platja, zijn die bewegwijzerd of moet je een kaart aanschaffen?

Hoe is de ondergrond? Veel stenen? Veel platte banden?
Welke tochten zijn echte aanraders op de volgende link:
http://www.gencat.net/turisme/btt/uk/ba ... damapa.htm
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

gratis plannetje toerismebureau (centrum)
veel stenen
er staan bordjes, pijltjes hoor

een plannetje lijkt me toch veilig!!
succes
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Dit jaar ben ik de laatste 2 weken van juli in l'Escala. Zijn er daar mtb routes in de buurt? Is het eigenlijk te doen om in die hitte te rijden?
Heb al wat gezocht op internet maar ik vind niet echt iets wat me verder kan helpen.(Spaans is niet echt men taal)
alle info is welkom.
GuntherW
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 jan 2007 11:42
Rijdt met: Trek

Bericht door GuntherW »

iemand een idee of er een off road route bestaat van girona naar barcelona?

en is deze de moeite?

Groeten G.
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Je kan inderdaad off road van girona naar barcelona.
Je moet de GR92 volgen, de hoofdroute komt niet echt door Girona maar volgt meer de kust. De GR92.1 komt door Bisbal. Via de PR-C99 kan je van Girona (Quart) naar de GR 92.1 en deze gaat verder naar Barcelona
GR is de hoofdWANDELWEG aangeduid met wit-rood
PR is een plaatselijke wandelweg aangeduid met geel-wit.
Deze GR route kan je op stafkaarten van de streek terugvinden en zijn redelijk goed te volgen. Zelf heb ik hem al gevolgd van Bisbal tot in Tossa de mare.
Als je hem wilt volgen tot in Barcelona kan je best een tentje meenemen om onderweg te overnachten, want dat zal je niet lukken in 1 dag.
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Het verlengd weekend van 15 tot 20 mei ben ik even gaan mtb'n in platja, heerlijk bikeweer.
Van 8juli tot 16 aug ben ik er weer, is er dan nog volk in de buurt ?
Phoenix
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 21:36
Rijdt met: LX af-montage

Bericht door Phoenix »

Ik ben van 15 juli tem 25 juli in Platja. Ik weet wel nog niet als ik mijn mtb ga meenemen, zal van plaats in de auto afhangen.

Maar ik vroeg mij af als er daar in de buurt van Platja nog wat te beleven valt buiten op het strand liggen en op stap gaan? Kun je kleine uitstapjes van daaruit doen? Iets bezienswaardig? Cultureel, of natuur of weet ik veel.
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Barcelona is natuurlijk de top: je kan best met de trein gaan, erg goedkoop en je stapt af in het centrum van de stad (pg de gracia). Je neemt best de trein in Caldes de malavella een klein rustig dorpje in de buurt van Llagostera-girona waar je gerust je auto aan het station kunt parkeren.

Girona mag je natuurlijk ook niet vergeten, kan gemakkelijk met de auto of de bus en via een oude spoorlijn welke omgevormd is tot fietspad (met dolomiet ondergrond)

Pals is een historisch dorpje met een kasteel of omwalling en ligt op een heuvel

Castel d'aro: hier is het de moeite om naast de kerk naar een museum te gaan, hier start ook een wandelroute

Palamos heeft een mooie haven...

Bisbal, Sant Felieu zijn grotere dorpen...(steden ?)

Als je erg goed tegen de wagenziekte kan, moet je zeker de kustweg van sant felieu naar tossa de mare doen, 365 bochten op en neer.. ,geweldige zichten.1x heb ik het gedaan en half weg moest ik stoppen om de dochter uit de auto te laten... we zijn maar langs de grote weg naar huis gereden.Nu doe ik het dan maar met de fiets.

In Santa Christina is een klooster Solius waar je ook binnen kan naar miniaturen kijken.

Het best kan je naar de toeristische dienst in platje d'aro gaan naast de mac donnalds, daar kan je folders krijgen.
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

univega schreef:
Als je erg goed tegen de wagenziekte kan, moet je zeker de kustweg van sant felieu naar tossa de mare doen, 365 bochten op en neer.. ,geweldige zichten.1x heb ik het gedaan en half weg moest ik stoppen om de dochter uit de auto te laten... we zijn maar langs de grote weg naar huis gereden.Nu doe ik het dan maar met de fiets.
Wel Univega ik kan dat beamen mijn vrouw heeft ook nog mogen uitstappen op die baan. Wel een mooie baan om met de fiets te doen remember onze gezamelijke fietstochten in 2004...... groetjes Henk
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Henk,
Onze eerste rit vergeet ik nooit, jij met smalle baanbandjes gaan mtb'n op een steil grintpad, ik dacht dat gaat nooit goed komen. Gelukkig had je de volgende dagen geschikt schoensel voor je bike, zodat we toch op enkele mooie plaatsen geweest zijn, zoals de uitkijktoren aan het weerstation,het terrasje in Girona, Fittor,..we hebben afgezien maar het was telkens de moeite he. In het hotel waar je was waren ze minder gelukkig denk ik, want ik liet je niet altijd in de beste staat achter !!!
Hopelijk kunnen we nog eens samen enkele tochtjes maken
groeten Kurt
Laatst gewijzigd door univega op vr 13 aug 2010 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie