Grand Raid BCVs Zwitserland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door pearl jam »

Nog iemand die op 24 aug mee doet aan de Grand Raid BCVs in Zwitserland.
Ik start vanuit Verbier.
Aangezien niemand vd club wilt meegaan doe ik alles solo.

http://www.grand-raid-bcvs.ch/
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door Reindert »

Voor de tweede maal. In 2016 heb ik deze gereden en het was echt een leuke ervaring.
Niet technisch, wel supermooi. En een rit in lijn vind ik altijd leuk.
Ik hoop op droog weer die 24ste augustus, dan wordt het weer genieten.

Veel succes. Als je wat marathonervaring en een beetje brede basis hebt, wordt dat top. Geniet ervan.
Mervélo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 mei 2018 17:23

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door Mervélo »

Hey

Ik zou eigenlijk ook willen meedoen maar twijfel nog. Vorig jaar was ik ingeschreven maar 'k heb moeten afzeggen omdat ik gekwetst was. Ik heb dus mijn inschrijvingsgeld van vorig jaar nog dat ik kan recupereren. Ik dacht eigenlijk om iemand te zoeken om dit over te nemen maar als ik compagnie zou vinden om naar daar te rijden dan zou ik die toch nog wel zelf willen meedoen.
Als ik ga is het zeker om vanuit Verbier te vertrekken.

Grts
Gebruikersavatar
adriaan de afrikaan
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 19:57
Rijdt met: Specialized Epix Expert

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door adriaan de afrikaan »

Hallo

Ik neem binnen 1,5 week ook deel aan de Grand Raid. Is er misschien iemand die ook deelneemt en die volgers heeft die onderweg ook op een paar plaatsen gaan staan en waar mijn vrouw eventueel bij mee kan gaan? Zij heeft namelijk niet zoveel zelfvertrouwen om met de auto door de bergen te rijden en daarom zoek ik nu een oplossing zodat ik haar toch misschien een paar keer kan zien. Hopelijk komt er wat reactie! Je mag ook altijd reageren als je iemand kent die deelneemt en volgers heeft! Merci alvast.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door Reindert »

Mijn ouders zijn daar op vakantie en rijden ook van dorp naar dorp. Maar daar zitten mijn kinderen waarsch al op de achterbank.
Mijn vrouw blijft in de vallei en komt misschien tegen de middag naar Evolene. Als ze er zin in heeft. :) Maar enkel omdat ze dat met de camper moet doen.

Ik kan dus niet meteen plaatsen aanbieden, maar kan wel zeggen dat nendaz, veysonnaz, heremence en Evolene eenvoudig te bereiken zijn. Mijn ouders zijn halverwege de zestig en zijn niet speciaal hoogbegaafd in autorijden :). Dat zijn uiteindelijk skistationnetjes. Maw daar rijden in de winter bussen naartoe.
Hopelijk vind je nog plaats, of beter gaat ze zelf rijden. Ze gaat ervan genieten. Succes en geniet van de rit!
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door Biker123 »

Bij ons is er heel misschien nog plaats, moet dat even bekijken.

Zoiezo klopt de reactie van hierboven: Nendaz, Veysonnaz zijn deel van les quatres Vallées, dit zijn grote brede wegen naar boven en niet te steil.
Ook evolene en aankomstplaats Grimentz zijn zeer makkelijk te bereiken.c
Mervélo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 mei 2018 17:23

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door Mervélo »

Ik heb uiteindelijk beslist om niet te gaan, vooral omdat ik er tegenop zie om de rit met de wagen alleen te moeten doen. 'k Heb de voorbije 6 weken ook veel te weinig hoogtemeters gedaan om met een goed gevoel te kunnen starten. Mijn tegoedbon die ik nog heb is 2 jaar geldig, 't zal dus voor volgend jaar zijn. Eigenlijk gaat dat beter uitkomen want mijn zus die daar woont is nu toch niet thuis.
'k Heb gisteren op de poef nog beslist om de MTB van Vlaanderen mee te doen. 'k Was echt niet van plan om te gaan maar 'k neem het ticket over van een vriend die dit weekend zijn pink gebroken heeft. Misschien valt dat al bij al nog mee en 'k ga dan gewoon thuis gaan slapen. 'k Ben al zo veel weg...

Veel succes aan al wie de Grand Raid wel doet!
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door Reindert »

Een mooie editie weeral. Met dank an de uitstekende omstandigheden.
6 dagen fantastisch weer gehad vlak voor en in Zwitserland.
De koers zelf verliep een beetje dubbel. Ik had me voorgenomen om een half uur beter te doen dan vorige keer. Toen had ik er 11u overgedaan.
In Evolene had ik een half uur voorsprong op mijn tijd van 2016. Maar tegelijk wist ik dat het niet eenvoudig werd: van bij de start echt moeite met eten. Dus dat ging zich wreken, vreesde ik.
En jawel, buikkrampen in la veille en 10 minuten moeten neerliggen.
Pas de lona vond ik in 2016 echt niets aan, deze keer was het een mix van buikkrampen en blij dat ik het toch ging halen.
Uiteindelijk gefinished op opnieuw 11u05 en best superblij dat ik hem heb uitgereden. Het niet eten en de buikkrampen waren een dikke blok.

Het enige wat telt is toch de magie rond deze marathon. Hij is niet echt technisch, er zijn er zeker zwaardere, maar de setting, de Zwitserse logistiek, de supporters, helikopters, koeiebellen,.. maken het weer een top herinnering.

Wie weet nog wel eens in de toekomst. :)
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door roger »

Proficiat,heeft geen belang in welke tijd,of je nu 200° of 500° bent,een Crisalp rij je om gewoon uit te rijden,dit is al een prestatie zich en daar mag je fier op zijn.

Als mountainbiker moet je dit eenmaal hebben mee gemaakt om te weten wat het is.

Voor mij was de wedstrijd gedaan als ik de tijdgrens van La vieille was gepasseerd,nadien enkel genieten van het fantastisch zicht op de Pas de Lona en natuurlijk van de afdaling tot Grimetz.Men laatste was op 64 jarige leeftijd dus je hebt nog vele jaren om hem te doen.

Daniel Genet heeft zen dertigste Crisalp gereden,geboortejaar 1958 in 11u29 daar mogen velen een voorbeeld aan nemen.

Een ex collega 62jaar heeft hem op 9u56min,sterk.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Grand Raid BCVs Zwitserland

Bericht door Reindert »

Roger,

Jij bent mijn held van de dag. Kan ik hier ergens iets tekenen dat ik op mijn 64ste nog zo een marathon kan rijden?

Knap. Genieten is inderdaad waar het om draait. Een goeie conditie om het 'comfortabel' uit te rijden, maar vanaf dan is het inderdaad een kwestie van genieten en ervaren.

Ik heb dat artikel gelezen van die mannen die alle 30 edities hebben gereden. Ik geloof dat het er een vijftal zijn. Hoe fantastisch toch! :-D

Op naar de volgende!
Plaats reactie