Girona Mtb challenge

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
dirkc
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 16:42
Rijdt met: Scott spark premium 29.

Girona Mtb challenge

Bericht door dirkc »

Hallo,
Dit jaar voor de eerste keer aan de start van de girona Mtb challenge.
Wie kan mij hier wat meer over vertellen.
Technisch niveau?

Mvg
Dirk
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Girona Mtb challenge

Bericht door dannyvk »

Dirk.
Ik heb deze vorig jaar gereden en heb me dit jaar terug ingeschreven.
Zoals dat de organisatie zegt welkom in het singel paradijs, dit mag je echt letterlijk nemen,daardoor is de wedstrijd zwaarder dan dat hij op papier lijkt,zeker de tweede dag.
Technisch is deze zeker te doen,mooie afdalingen en veel bochtenwerk,is iets technischer dan de doorsnee marathon in de Ardenne
De stad zelf is een zeer leuke plaats voor te vertoeven dit is zeker ook een pluspunt.

Grtjs

Danny
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Re: Girona Mtb challenge

Bericht door berggeitje1 »

Dit jaar ook deze eens meegedaan, hou er van ieder jaar andere uitdaging te doen.
Zoals eerder vermeld tochten lijken op papier minder zwaar dan in werkelijkheid. De klims zijn nooit lang maar volgen elkaar snel op, er zit weinig recuperatie op de tracks vandaar dat het zwaarder is. De tocht is technisch maar niet extreem soms zijn de single tracks vlam stukken en soms draaien en keren tussen de bomen.
Wat me wel opviel dat er op de singletracks niemand was die zat te roepen of u op te jagen om te kunnen passeren, hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Organisatie zat goed in elkaar.
Door 2 kortere afstanden is er in de namiddag nog tijd om eens Girona te bezoeken.
Er zijn enkele hotels in de buurt van de start/finish zone wat ook makkelijk is.

Zeker een aanrader.
Plaats reactie