Mallorca

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
butch777
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 21 apr 2018 18:22

Mallorca

Bericht door butch777 »

Iemand die me kan helpen, binnenkort een reis gepland met enkele vrienden naar Mallorca. Iemand ervaring met een degelijke organisatie waar begeleide ritten organiseren, dus met gids en of ze deftige MTB's verhuren .

Thx
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: Mallorca

Bericht door wattie »

http://www.tramuntanatours.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier verhuren ze ondermeer een Trek top fuel en een Trek Remedy. Rond Soller zouden er ook knappe mtbtrails zijn.

http://www.roxybikemallorca.com/Home/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij roxybike kun je een Radon slide of een Liteville 301 huren, wel 200 euro borg te betalen.

Ik heb hier geen ervaring mee maar heb wel veel zitten opzoeken om uiteindelijk toch niet naar Mallorca te gaan.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Mallorca

Bericht door Beny »

http://www.detoeristbiking.be organiseert MTB vakanties in Mallorca
Volgende 5 regio's worden aangedaan: Lluc, Llevent, Peguera, Alaro, Soller
Deelnemen kan tijdens de georganiseerde groepsreizen of met privé gids in zelf gekozen periode
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Mallorca

Bericht door Byorka »

Wij gaan er komend najaar ook naar toe. Ergens in het noorden.
Zijn van daaruit makkelijk lange routes te vinden of zijn er ergens lange gps-tracks?
Bvd
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Mallorca

Bericht door Beny »

Byorka schreef:Wij gaan er komend najaar ook naar toe. Ergens in het noorden.
Zijn van daaruit makkelijk lange routes te vinden of zijn er ergens lange gps-tracks?
Bvd
Op gps-tour.info vind je redelijk wat, waaronder ook een transtramuntana
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Mallorca

Bericht door roderider »

Ik heb vorig jaar een toer gedaan met tramuntanatours. Het was maar voor een halve dag (gezien we er enkel voor een weekend waren) maar mijn ervaring was positief.
We waren met 4 en hadden een heel gamma van de Trek fietsen. De vriendin de emtb, ik een fuel ex. Mijn broer de remedy en pa de Superfly7. Alle fietsen waren in topstaat, hadden de nodige stevige brede banden en je kon je soort pedaal kiezen.
De vriendin heeft geen technische mtb ervaring en we hebben de Sa comuna toer gedaan. Wat neerkwam op één keer naar boven en daarna afdalen langs een soort dikke keienpad van een meter breed. Niet echt single track dus. Als ik terug ga zou ik eerder de Soller ritten kiezen en een hele dag.
Het was niet goedkoop vond ik. Een 70 tal € per man (30 voor de gids en 40 voor de huur van de fiets)
De op voorhand afgesproken dag regende het maar het was voor hen geen probleem om onze afspraak een dag later te zetten. Ook de gids was sympathiek.
Er is ook een bike park (Paguera) als dat je ding is. (maar daar ben ik niet geraakt)
Zomaar eender welke gps route rijden werd ons afgeraden omdat er veel privé terrein is. Maar als je een betrouwbare bron hebt voor de gps files kan je wel zonder gids volgens mij.
Als je een shuttle zoekt mijn broer heeft daar een buske (zoek eens op facebook naar the happy vans)
Die zal jullie met plezier rondrijden naar de mooiste plekken.
butch777
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 21 apr 2018 18:22

Re: Mallorca

Bericht door butch777 »

Bedankt voor de info :bounce:
Plaats reactie