Roc d'Azur 2018

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door Thibault »

KrisMaes76 schreef:
Free_ltd schreef:
Thibault schreef:
Begint al goed daar. Gewoon gepikt tussen al die fietsliefhebbers?
Rugzak gestolen in bxl zuid. Even leek het erop dat ik zelfs niet ging kunnen vertrekken maar gelukkig heeft iemand mijn portefeuille teruggevonden.

Gps en fietsonderdelen, fietsbril etc kwijt :(

Kheb je niemeer gezien, hoe was het nog de zondag?
Veel beter dan verwacht!

Twee jaar geleden met enorme files te maken gekregen (start in wave 8/8).
Dit jaar gestart in wave 6/8 en op twee korte opstroppingen na overal kunnen doorrijden. Hier en daar wel tegengehouden door een slomere (groep) biker(s) (vooral naar boven in mijn geval), maar niet in die mate dat het enerveerde.

In 2016 de zondagrit in 5u15. Nu in 4u08.

Gelukkig op geen van de 3 dagen mechanische pech, want ik was op de baan met alleen een basic multitool.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door KrisMaes76 »

Thibault schreef:
Veel beter dan verwacht!

Twee jaar geleden met enorme files te maken gekregen (start in wave 8/8).
Dit jaar gestart in wave 6/8 en op twee korte opstroppingen na overal kunnen doorrijden. Hier en daar wel tegengehouden door een slomere (groep) biker(s) (vooral naar boven in mijn geval), maar niet in die mate dat het enerveerde.

In 2016 de zondagrit in 5u15. Nu in 4u08.

Gelukkig op geen van de 3 dagen mechanische pech, want ik was op de baan met alleen een basic multitool.
Ik ben zo een slome klimmer :) en in de afdaling ist alle hens aan dek om er zo veel mogelijk voorbij te steken tegen dak beneden ben 8)
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door Giobiker »

jammer genoeg geen strandpassage meer op zondag? iemand die weet waarom? de wedstrijden van de dames deden die wel nog...
goof
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 jan 2009 19:38
Rijdt met: Rocky Mountain 999RSL - Trek Procaliber 9.8

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door goof »

Giobiker schreef:jammer genoeg geen strandpassage meer op zondag? iemand die weet waarom? de wedstrijden van de dames deden die wel nog...
Jammer genoeg? Het strand is nog cava, het stuk langs de zee heeft voor mij persoonlijk 0,0 meerwaarde.
Dus ik was blij dat het er ineens uit was :-)
Verder speciale editie met alle water, maar alles bij elkaar weer top.
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door Thibault »

Giobiker schreef:jammer genoeg geen strandpassage meer op zondag? iemand die weet waarom? de wedstrijden van de dames deden die wel nog...
Ik denk dat het water te ver op kwam. Zee zag er onrustig uit.

Die sentier des douaniers kan mij ook gestolen worden. Zeker als je achter zo'n pipo van die verkleedtocht zit.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door KrisMaes76 »

Thibault schreef:
Giobiker schreef:jammer genoeg geen strandpassage meer op zondag? iemand die weet waarom? de wedstrijden van de dames deden die wel nog...
Ik denk dat het water te ver op kwam. Zee zag er onrustig uit.

Die sentier des douaniers kan mij ook gestolen worden. Zeker als je achter zo'n pipo van die verkleedtocht zit.
zee te hoog en die brug te onstabiel, we zijn donderdag over die brug gereden en is niet simpel om bij ruwe zee overeind te blijven op die wiebelende brug.

Dat stukje aan de kust valt wel nog mee als je niet vast zit achter iemand. Wel 2 passage die te smal zijn voor een stuur van 800mm.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door Giobiker »

Het aantal deelnemers met een stuur van 800mm zal dan ook wel niet zo groot zijn... met een van 700 heb je al dikwijls problemen tussen bomen en zo.
Die passage hoort gewoon bij de roc, zal wel een streep door de rekening geweest zijn van de terrasuitbaters bij het strand...
jangen
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 28 jan 2013 12:56

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door jangen »

toegekomen op woensdag en het water stond in de straten van grimaud waar we verbleven.
Roc altitude van donderdag afgelast, gans de nacht onophoudelijk blijven regenen.
De vraag was in welke omstandigheden de marathon zou kunnen doorgaan als hij al kon doorgaan ...
Het zeker voor het onzekere genomen en koffers en fietsen ingeladen en richting de luberon, 250km hogerop, eenmaal op de autostrade afrit marseille 24° en stralend weer, toegkomen in de luberon (streek rond APT), daar alles droog en mooi weer.
Gids gehuurd en 3x dagen gereden.
Eind goed al goed maar wel spijtig dat we de roc niet kunnen doen hebben.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door uncle sam »

Ook mijn verhaaltje gepost: http://sknockaert.blogspot.com/2018/10/ ... n-roc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Roc d'Azur 2018

Bericht door bip bip »

uncle sam schreef:Ook mijn verhaaltje gepost: http://sknockaert.blogspot.com/2018/10/ ... n-roc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mooi verslagje, herkenbaar :wink: ( maar dan wel ergens in de middenmoot ).
Plaats reactie