Bike Transalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bike Transalp

Bericht door madskatingcow »

Iemand deze al gereden?

Vermits start en aankomst verschillend zijn, hebben jullie gebruik gemaakt van de shuttledienst terug?
Hoe werden de fietsen verpakt? Elk in een box apart en schadevrij ontvangen? Stuur 90° verdraaid, of hoe doet men dat tegenwoordig?
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Bike Transalp

Bericht door MC Jo »

Ik heb deze in 2016 gereden. Dit jaar is het ongeveer dezelfde route als toen. Start- en eindplaats zijn dezelfde.
Heb dus inderdaad gebruik gemaakt van de shuttledienst. Je gaat met de autobus van Arco terug naar Imst, waar je auto op een parking aan de start staat geparkeerd. Ik dacht dat ik daar 60 euro voor betaald had.
De fietsen gaan met aparte camions terug. Ik dacht niet dat het stuur los gemaakt werd. Er zat wel op sommige plaatsen bescherming, maar dat was niet zo heel veel. Heb de fiets wel in dezelfde staat terug gekregen.
Wat mij betreft was dit allemaal in orde. Fietsen worden 's nachts ook op één plaats verzameld en ze worden bewaakt. Er slapen 2 personen in de plaats waar de fietsen staan.
Dit is een deel waarom de inschrijving zoveel is (ook al is dat veel minder dan voor cape epic of crocodile trophy)!
yoran.a
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 jun 2015 08:43

Re: Bike Transalp

Bericht door yoran.a »

Heb deze ook in 2016 gereden.
Shuttledienst is dik in orde, het enige waarvoor je moet zorgen is dat de pedalen gedemonteerd zijn (kan je laten doen door hun) de rest van de fiets blijft onaangeraakt en gata zo de vrachtwagen in. Denk dat dit ook de beste en goedkoopste optie is om terug naar de startplaats te gaan.
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Re: Bike Transalp

Bericht door lowflyer »

Reeds 2x gereden. ( 2014 en 2017 )
Verwacht tip top organisatie.
Tip top uitgestippeld parcours met goede kwalitatieve bevoorradingen.
Locals aan de aakomst zijn zeer gastvrij.

Qua vervoer terug naar de aankomst worden alle fietsen in een gesloten vrachtwagen gepropt.
Er zit karton tussen elke fiets.
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: Bike Transalp

Bericht door slijkridder »

De terugreis naar de start met de bus is dat direct na de aankomst of is dat de dag nadien pas???
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Bike Transalp

Bericht door MC Jo »

slijkridder schreef:De terugreis naar de start met de bus is dat direct na de aankomst of is dat de dag nadien pas???
De dag nadien. 's avonds is er eerst nog een "feestje"! O.a. de volledige podium ceremonie!
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: Bike Transalp

Bericht door slijkridder »

OK merci om te laten weten
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: Bike Transalp

Bericht door slijkridder »

En wat moet k mij daar bij voorstellen bij dat”feestje”???
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Bike Transalp

Bericht door Reindert »

Op de site zie ik dat er 1000 deelnemers kunnen inschrijven?
Hoe ervaar je zoveel volk op het parcours?

In een cristalp sta je bv met een 400 in Verbier, in chds met een 500,..maar dit is het dubbel?
Geeft dit file? Voel je je nog wat vrij in de natuur of zit je lang in het lint?
Plaats reactie