wie gaat de marmotte rijden. Zijn er kandidaten ?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

@mist69 : zaterdag ook de Waalse Pijl gaan rijden, gekozen voor de 160km en 17 beklimmingen. Zeer knappe rit maar zeer lastig. Toch knap wat België allemaal te bieden heeft op fietsgebied.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Zatterdag La namuroise 18km gaan rijden in andenne,heel mooie rit met als mooiste beklimming voor mij de citadel van namur!!Na 4weken ardennen offensief met de koersfiets 750km 12.500ghtemtrs heb ik toch al enig bergritme in de benen,laat de marmotte maar komen zou ik zeggen!Nu nog hier en daar wat vtt'tjes meepakken met de mtb en mijn duurtrainingen onderhouden met de koersfiets zullen wel volstaan denk ik om de marmotte uit te rijden!Groetjes Misty :wink:
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

misty69 schreef:Zatterdag La namuroise 18km gaan rijden in andenne,heel mooie rit met als mooiste beklimming voor mij de citadel van namur!!Na 4weken ardennen offensief met de koersfiets 750km 12.500ghtemtrs heb ik toch al enig bergritme in de benen,laat de marmotte maar komen zou ik zeggen!Nu nog hier en daar wat vtt'tjes meepakken met de mtb en mijn duurtrainingen onderhouden met de koersfiets zullen wel volstaan denk ik om de marmotte uit te rijden!Groetjes Misty :wink:
Ben ook de Namuroise gaan rijden, voor de eerste bevoorrading fout gereden en uiteindelijk 190km op den teller, prachtige rit en een ideale training. De Citadel was inderdaad leuk om een te rijden en verder was het steeds op en af, leek niet zo zwaar maar naar het einde toe was het toch genoeg.
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

de vertrekdatum komt nu heel dicht bij. Het aftellen is begonnen.
Gast

Bericht door Gast »

Misschien een laatste tip uit ervaring. Je in het eerste gedeelte vooral SPAREN ook al gaat alles goed. Ben juist terug van de Ardèchoise. Geweldig heet, 38° in de schaduw en ze weten ginder voorlopig van geen ophouden.
Het duurde 50' (15.000 deelnemers) voordat ik de startlijn gepasseerd was. Gezien we om 12.00 uur een bepaalde col moesten gepasseerd zijn om het 2de gedeelte te mogen verderrijden wat te veel gas gegeven in het begin. Ter vergelijk: 4Hr 14' op het eerste deel en slechts 9Hr 45' in totaal. Na 120 Km krampen in de bovenbenen (en meer drinken kon echt niet, had wel minstens tien liter binnen) waardoor ik de langste klim van 22 Km op souplesse heb moeten naar boven rijden en de volgende cols niet meer tot het uiterste ben durven gaan gezien mijn eerste doelstelling was hem uit te rijden. Wel veel 'lijken' langs de kant van de weg zien liggen.
Als het kan doe dan ook lichte raceschoenen aan (indien het zo heet blijft tenminste) Ik had MTB schoenen aan met zwarte rubberen tippen en ben drie keer moeten stoppen om water in mijn schoenen te gieten omdat mijn tenen precies aan het verbranden waren. Maar het blijft een niet te vergeten belevenis en weeral wat meer geleerd voor volgende keer.
En vooral .... hoofd koel houden (bergop letterlijk en bergaf figuurlijk).
Veel succes!
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Ja het aftellen is zeker begonnen!Ik heb vandaag nog een rit gedaan van 135km met een 1200hgtemtrs nu nog zaterdag naar adinkerke "cap blac nez" een rit van 210km en dan doe ik niks meer juist msh nog wat losrijden!Na de 4weken in de ardennen kon ik het toch niet laten terug wat meer te mountainbiken maar ik heb vandaag toch moeten ondervinden dat dit de koersfiets niet ten goede komt de eerste 70km heb ik serieus afgezien daarna ging het stukken betr!Met de koersfiets rijden heeft mijn snelheid op de mtb serieus verbeterd en het bergop rijden gaat ook beter dan vorig jaar maar heb wel ondervonden zondag in kluisbergen(vtt) dat dit met de mountainbike zeker nog betr moet kunnen door wat minder met de koersfiets te rijden na de marmotte!Dus na de marmotte zal ik terug meer mtb'en en wordt mijn grootste doel godefroy de 160km als ik de marmotte overleef wel te verstaan!Ik heb wel nog een vraagje voor de mannen met ervaring in de alpen!Ik ben namelijk nog aant twijfelen of ik mijn camelback mee doe of niet,ik heb een "mule" met een waterzak van 3L zou hij mij echt van pas komen tijdens de marmotte of niet??Groetjes Misty :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Heb de mijne toch altijd mee (gevuld) alleen om al 'gerust' te zijn moet ik een bevoorading missen of juist dorst hebben en geen bevoorading in zicht.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Ik ben sinds gisteren terug uit de Alpen en heb de marmotte uitgereden dat was het grotste doel!Het was een ongelofelijk zwaar maar prachtig parcours een echte belevenis als je het mij vraagt!Mijn tijd 10:56 26min te lang om zilver te behalen,heb veel tijd verloren tijden de beklimming van de Galibier door hevige koppijn en moest ik mijn inspanningen serieus doseren om de pijn niet te verergeren,boven op de Galibier heb ik dan 2aspirinnen gekregen waarna ik in de afdaling(40km) er terug boven kwam en heb ik hem alsnog kunnen uitrijden!Maar de Galibier zal ik nooit vergeten amai wa was da nen col en zeker omdat hij na de telegraaf ligt!Zondag 13juli in de ronde van frankrijk rijden ze een vergelijkende rit waar ze juist de crois du fair nie doen :wink: !Zeker kijken!!!
Groetjes Misty
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

Misty, nen helen dikke proficiat joh!

Heb er al veel van gehoord van men trainingsmaten-coureurs,en chapeaux!

Hoedje af! Ge hebt da fijn klaargespeeld! En wa is nu de volgende uitdaging? Kwestie van nie in een zwart gat te vallen. :wink:
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Nu de marmotte achter de rug is ga ik zeker de koersfiets wat meer laten staan,juist één duurtraining en een snelheidstraining de rest mountainbiken en het bergop rijden nog wat beteren door rgelmatig op de kluis te gaan trainen zodat ik tegen 15september de 160km in bouillon aan kan!Dit is dus het volgende doel!
Plaats reactie