wie gaat de marmotte rijden. Zijn er kandidaten ?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Bericht door toerist »

den dezen heeft den marmotte al gedaan, niet met die organisatie maar alleen, vorig jaar eind jui
inderdaad, veel kilometers hier doen, de volledige rvv rijden, tilf bastogne tilf, enkele andere ardeense toertochten en vooral ritten boven de 200 km doen zodat je een goed uithoudingsvermogen hebt en de konditie goed is, beste is pieken ernaar toe, hoe beter de konditie hoe leuker en hoe minder je afziet (alhoewel de warmte kan soms spelbreker zijn, vorig jaar eind juni was het tot 35 graden aldaar, gelukkig iets frissers op de cols, als het beneden maar 20 gr is dan is het boven de helft.)
heb dan ook nog enkele andere cols gedaan izoard, reverand, iseran,.....
dit jaar zal ik ook niet deelnemen ga met lcmt weekje biken in de dolemieten
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Ik ben al ingeschreven van half januari,dit is de eerste keer voor mij!Mountainbike nu een jaar of 2 en had mij een koersfiets besteld om mijn snelheid wat bij te schaven maar heb me dan door wat vrienden laten overhalen de marmotte mee te doen!Heb al de rvv 255km gereden en een keer of 5 ritten van rond de 200km en nu begint de echte voorbereiding!Zaterdag "La Magnifique"Rochefort 164km-24mei "Ardens weekend"La Roche 213km verder rij ik "Ardenns Trophy" in theux met de mtb en "Raid des hautes fagnes"te malmedy omdat ik deze zeker niet wil missen!Verder onderhoud ik mijn duurtrainingen tijdens de week van 3 a 4 uur per rit!Ik hoop dat dit kan volstaan om de marmotte uit te rijden dat is mijn doelstelling!Heb nu reeds 3600km koersfiets en mtb samen dit jaar,kan iemand mij bevestigen of dit een goede basis is en met wat nog moet komen ? Groetjes Misty :wink:
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

Als voorbereiding op de Cristalp plan ik ook enkele grote ritten (vandaag mijn programma aangepast - zie website) waaronder op 24/5 Bilzen Classic 170km-2065hm, op 31/5 Waalse Pijl 210km-3835hm en op 26/7 Luik-Bastenaken-Luik 205km-3000hm, als ook de mtb-marathons in Theux en Malmedy.
Gast

Bericht door Gast »

misty69 schreef:Ik ben al ingeschreven van half januari,dit is de eerste keer voor mij!Mountainbike nu een jaar of 2 en had mij een koersfiets besteld om mijn snelheid wat bij te schaven maar heb me dan door wat vrienden laten overhalen de marmotte mee te doen!Heb al de rvv 255km gereden en een keer of 5 ritten van rond de 200km en nu begint de echte voorbereiding!Zaterdag "La Magnifique"Rochefort 164km-24mei "Ardens weekend"La Roche 213km verder rij ik "Ardenns Trophy" in theux met de mtb en "Raid des hautes fagnes"te malmedy omdat ik deze zeker niet wil missen!Verder onderhoud ik mijn duurtrainingen tijdens de week van 3 a 4 uur per rit!Ik hoop dat dit kan volstaan om de marmotte uit te rijden dat is mijn doelstelling!Heb nu reeds 3600km koersfiets en mtb samen dit jaar,kan iemand mij bevestigen of dit een goede basis is en met wat nog moet komen ? Groetjes Misty :wink:
Je aantal gereden Km zijn zeker goed (zit ong. aaan hetzelfde voor de Ardèchoise in juni). Je duurtrainingen langzaam opdrijven tot 300' per rit. Maar dit (deze duur) enkel 1 keer per week. Zeker niet vergeten krachttraining te combineren met je duurtrainingen (klimmen) en je duurtrainingen afwisselen met MLSS-training en weerstandstrainingen om je snelheid te behouden.
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

Ik heb nu ook ongeveer een 3600 km gereden als voorbereiding, maar kom momenteel nog kracht en weerstand te kort. Heb reeds de ronde van vlaanderen gereden ( korte versie ), twee ritten van 190 km en donderdag nog 230 km gereden. Ga nu specifiek op weerstand en kracht trainen en dan zou het moeten lukken om de marmotte uit te rijden.
Gast

Bericht door Gast »

Ik volg gewoon het trainingsschema van fiets. Je voelt je dan echt 'pieken' op de wedstrijddagen.
Een tip voor zo'n wedstrijden: volg een strak schema van regelmatig drinken en eten, ook al heb je geen dorst of honger. Als het hongergevoel of dorstgevoel opduikt is het al te laat.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Ik heb dus gisteren "La Magnifique"gereden te Rochefort,heel lastig parcours met serieuse kuitenbijters!Daar kwam gewoon geen einde aan,het was constand van begin tot einde bergop en bergaf!Had 170km in 07:15 gemidd van 23.5 en 2945 hgtemeters!Mijn snelheid op zo een parcours kan dus nog zeker beter,mijn vrienden die mee waren en juist maar met de koersfiets rijden hadden een gemidd van 27.5 !Hoe verbeter je trouwens je snelheid in de bergen!Ik had eigenlijk nooit gedacht dat het verschil mountainbike-koersfiets zo groot kon zijn,ik rij nu wel nog maar een goeie 3maand met de koersfiets en hoop toch nog een wat te verbeteren tegen de marmotte!Heb nog een vraagje:mijn vrienden raden me aan in functie van de marmotte mijn mtb wat aan de kant te zetten maar ik als echte mountainbiker zie da zeker niet zitten!Ik kan het mountainbiken gewoon niet missen!Geeft het mtb'en voor de marmotte een slechte invloed tegenover de koersfiets???Mijn doel is dan ook alleen de marmotte uit te rijden hé!Volgende week rij ik ardens weekend in La roche 213km dat beloofd! :wink: misty
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

misty69 schreef:Ik heb dus gisteren "La Magnifique"gereden te Rochefort,heel lastig parcours met serieuse kuitenbijters!Daar kwam gewoon geen einde aan,het was constand van begin tot einde bergop en bergaf!Had 170km in 07:15 gemidd van 23.5 en 2945 hgtemeters!Mijn snelheid op zo een parcours kan dus nog zeker beter,mijn vrienden die mee waren en juist maar met de koersfiets rijden hadden een gemidd van 27.5 !Hoe verbeter je trouwens je snelheid in de bergen!Ik had eigenlijk nooit gedacht dat het verschil mountainbike-koersfiets zo groot kon zijn,ik rij nu wel nog maar een goeie 3maand met de koersfiets en hoop toch nog een wat te verbeteren tegen de marmotte!Heb nog een vraagje:mijn vrienden raden me aan in functie van de marmotte mijn mtb wat aan de kant te zetten maar ik als echte mountainbiker zie da zeker niet zitten!Ik kan het mountainbiken gewoon niet missen!Geeft het mtb'en voor de marmotte een slechte invloed tegenover de koersfiets???Mijn doel is dan ook alleen de marmotte uit te rijden hé!Volgende week rij ik ardens weekend in La roche 213km dat beloofd! :wink: misty
misty69 hoe lang ga je naar daar en waar logeer je? Ik ben van 1juli tot 7 juli daar op camping le colporteur. Misschien kunnen we ginder afspreken
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Hey troontrapper,wij zijn met 4man en vertrekken woensdagavond 2juli richting alpen!Wij logeren in chàteau hotel de la muzelle in Bourg D'arud-38520-Venosc-Oisans!2 van de ons 4 hebben al meerdere malen de marmotte gereden voor mij dus ook de eerste keer!Ja en het begint nu wel dichterbij te komen!De laatste weken wat ritten gedaan in de ardennen om meer bergritme op te doen zoals gisteren de Waalse Pijl en AMAAI da was wel nen serieuse rit hoor!210km 3800hoogtemeters over 20 hellingen,ik som je de voornaamste eens op:La redoute/Cote-d'avister/cote de roche à frene/cote de mont-le-soie/en dan volgens mijn vrienden die mee waren de zwaarste van belgie Le Stockeu,da was nie normaal stijl lang er kwam maar geen einde aan!Ik dacht boven te zijn aan het stambeeld van Eddy Merckx maar da was het zeker niet!Daarna kwamen nog cote de wanne/de zware Le thier de coo/la houte levéé en als afsluiter Le rosier!Ik zat er helemaal door,heb vooral last had met de ademhaling ik kon de laatste 40km niet meer diep ademhalen(pijn longen)heb dit nog al had bij zwaardere inspanningen en vraag me eigenlijk af hoe dat komt en wat ik er kan aan doen!In verband met de marmotte kunnen we zeker eens afspreken!Groetjes Misty
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

wij zijn vrijdag gaan rijden in Diest ( prinsenbos, grasbos, helling aan schaffen vliegveld) en zo richting Rillaar en Aarschot. Hebben bijna elke helling gedaan die er is. Had vrijdag 140 km op de teller. Heb er een goei training van gemaakt.
Plaats reactie