wie gaat de marmotte rijden. Zijn er kandidaten ?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gast

Bericht door Gast »

Proficiat, heb in juni de Ardèchoise gereden, wel een categorie lager dan de Marmotte, maar ik kan 'meevoelen' met wat je meegemaakt hebt. De koppijn zal waarschijnlijk door vocht te kort komen.
Laatst gewijzigd door Gast op wo 09 jul 2003 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

Ben ook terug van gisteren. Amai, wat was dat zeg. Loodzwaar en afgezien dat ik heb, maar wel uitgereden in 11hr53 en heb daarmee brons gehaald. De tijd op zich speelde voor mij geen rol, wel kunnen uitrijden en dat is me dus gelukt. Ik heb heel de rit goed gedoseerd en op elke col mijn tijd genomen en zelfs een foto genomen met de naam en de hoogte van de col. Het begon al met de aanloop naar col de la croix de Fer. Klimmen tot aan het meer en dan vervolgens verder omhoog klimmen tot 1254m, dan een afzink van 12% en dan begon de eigenlijke beklimming van de col de la croix fer. Deze col zeer goed verteerd en nadien de afdaling en dan te beginnen aan de col du télégrafhe. Deze was geleidelijker omhoog en leverde geen problemen op. De afdaling was zeer kort en de col du galibier kregen we al voor de wielen. Deze kwam ik zeer moeizaam boven en ben wel 10 keer gestorven onderweg. Hier kreeg ik het een beetje benauwd en op ongeveer 5 km van de top was een terrasje, waar ik dan een cola ben gaan drinken en dat had goed gedaan. De galibier over was het 40 km dalen en dan nog alpe d'huez op. Daar ging het goed tot 3 km voor de top, daar kreeg ik een slag van de hamer en ben even aan de kant gegaan om een bidon leeg te drinken en nog wat vloeibaar voedsel bij te nemen. Terug opgestapt en verder uitgereden zonder problemen. Als je dan over de streep rijd, weet je eigenlijk niet wat je voelt. Ongelooflijk die kick die je dan krijgt, zeker als je de marmotte bijna kon vergeten. Was donderdag col d'ornon gaan beklimmen en in de afdaling een bocht verkeerd ingeschat en zwaar ten val gekomen. Ik had niet hard genoeg afgeremd, omdat ik dacht dat het een bocht was van 90 graden, maar deze was bijna 180 graden en kreeg de bocht niet meer genomen. Remmen dicht en fiets schoof onder mij weg en ik knalde tegen de vangrails, werd over de fiets gekatapulteerd en viel boven op de vangrail en zo op de grond. Even vreesde ik voor mijn sleutelbeen, maar na tien minuten kon ik mijn arm terug bewegen, maar mijn schouder lag helemaal open en mijn kin lag open. Zaterdag dan toch aan de marmotte begonnen en zoals in een sprookje eind goed al goed.
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Bericht door toerist »

nen dikken proficiat aan diegenen die over de streep gekomen zijn, tijd is inderdaad niet zo belangrijk
en hoe was het weer aldaar
de marmotte staat bij mij volgend jaar op de kalender, terug iets meer koersfiets daar er volgend jaar terug parijs roubaix is voor wielertoeristen, en hopelijk ook dolemietenmarathon als ie niet samenvalt met de marmotte zoals dit jaar
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

Ben daar geweest van 1 tot 7 juli en het weer was er goed. Hebben 2 dagen snachts wat regen gehad, maar overdag altijd goed weer gehad. Vanaf vrijdag was het zelfs zeer warm. Aan iedereen die denkt om de marmotte eens te rijden, zeker doen. Het is een aparte ervaring erbij.
Plaats reactie