Mooie routes omgeving Heimbach/Eifel - DE

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
BelgianR26
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 11:42

Mooie routes omgeving Heimbach/Eifel - DE

Bericht door BelgianR26 »

Goedemiddag,

Volgende maand staat er een mountainbikeweekend met wat vrienden op de planning. We logeren in het Landal Park in Heimbach DE.
Nu heb ik al wat zitten zoeken en blijkbaar zijn er daar in de omgeving geen bepijlde routes beschikbaar. Althans geen mountainbikeroutes.
Zijn er hier mensen op het forum die leuke idee hebben of gpx bestanden? Misschien iemand die eens via Garmin Connect of hoe heet dat wil opzoeken? Ik heb dat namelijk niet. We zijn daar moet de auto dus we kunnen wel een verplaatsing doen indien er binnen een straal van 30 km wat te beleven valt.

Bedankt voor de hulp alvast...

Mvg
Kristof
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Mooie routes omgeving Heimbach/Eifel - DE

Bericht door Dickie »

Heb je een GPS-toestel?
Op routeyou zijn er heel wat mtb-routes in de buurt te downloaden. Zoeken naar routes van een bepaald type in het keuzemenu linksboven, daar kan je dan mtb aanvinken.
Die kan je rechtstreeks op je gps, PC of Smartphone zetten.
Alternatief:
Ik heb, als backup, de app GPS-hiker op mijn Smartphone staan.
Een interessante GPX-route stuur ik mezelf dan via mail en open het bestandje met de app.
Makkelijk en gedetailleerd genoeg om na te rijden, mits een powerbank en stuuradapter ook voor lange tochten.
dmute
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 18 nov 2014 13:53

Re: Mooie routes omgeving Heimbach/Eifel - DE

Bericht door dmute »

Topic van onder het stof halen.
Ook wij gaan naar dat Landal park. Zijn er mooie routes in de buurt, liefst zonder auto te moeten nemen ?
Ervaringen ?
Tnx.
Plaats reactie