Ultra Raid La Meije 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jonas_g
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: di 17 aug 2010 11:11
Rijdt met: Cube 29 HPC Elite Race

Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door jonas_g »

Dag iedereen,

Zijn er mensen die dit jaar zouden willen deelnemen aan Ultra Raid La Meije ?

Ik zou deze dit jaar graag eens willen rijden maar raak er moeilijk.

Ben dus opzoek naar een plekje tegen betaling natuurlijk!

Alvast bedankt,

Jonas
de skerpen
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 17:32
Rijdt met: Merida Mission 3000 disc , Ridley Shark

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door de skerpen »

Hallo ;

ik ga ook naar ginder en ben solo , dus er is plaats in m'n wagen .

Je moet maar s een seintje geven .
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Aeromax »

sinds de verzakking van de berg is het idd moeilijk om er te geraken
zorg dat je "van de juiste kant" de valei in rijdt
Gebruikersavatar
Sir Kermit
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 28 okt 2014 15:46
Rijdt met: negeners

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Sir Kermit »

ik ging hem dit jaar opnieuw rijden, maar maat heeft autoaccident gehad, dus die past. Zou met gelijkgezinden wel willen meerijden ( of meenemen).
Zou de 2-daagse variant rijden wegens minder getraind als vorig jaar.

Stond toen op een heel goede camping vlak aan de aankomst. Rustig en met nieuwe sanitair.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Mister A »

Ik ga ook nekeer zot doen en mij inschrijven. In twee dagen, met start om 9u bovenaan eerste dag. Mijn allereerste keer in de echte bergen. ik zou ook graag carpoolen, ik ben van Oostrozebeke, wvl. Kheb zelf een auto met fietsrek voor 2 fietsen.
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door fredo »

Mister A schreef:Ik ga ook nekeer zot doen en mij inschrijven. In twee dagen, met start om 9u bovenaan eerste dag. Mijn allereerste keer in de echte bergen. ik zou ook graag carpoolen, ik ben van Oostrozebeke, wvl. Kheb zelf een auto met fietsrek voor 2 fietsen.
allereerste keer in de echte bergen??? ... ik hoop dat je weet dat deze tocht naast vermoeiend ook super technisch is ;)

ter info, La Grave is gewoon bereikbaar vanuit de richting Grenoble -> Bourg d'Oisans via een recent aangelegde "noodweg". Caravans en mobilhomes moeten echter wel rondrijden.


Ik woon in de buurt en ken het parcours redelijk goed. Wie vragen heeft, shoot! ;)
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door BGT »

Mister A schreef:Ik ga ook nekeer zot doen en mij inschrijven. In twee dagen, met start om 9u bovenaan eerste dag. Mijn allereerste keer in de echte bergen. ik zou ook graag carpoolen, ik ben van Oostrozebeke, wvl. Kheb zelf een auto met fietsrek voor 2 fietsen.
Doe maar wandelschoenen aan dan ipv fietsschoenen! Heb hem al 2 keer gereden, ook in 2 dagen weliswaar.
Ik denk dat er mooiere (lees: betere 'eerste keer') marathons zijn dan deze.

Als je om 9 uur start, mis je eigenlijk een van de mooiste dingen van de eerste dag. Het omhoog zien kruipen van de witte en rode lichtjes!

Veel plezier (en geluk)
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Mister A »

tzal wel lukken, in de ardennen kun je ook straffe ritten doen die al aardig in de buurt komen van dit.
Ondertussen 2 vrienden kunnen overtuigen om mee te gaan.
Welke banden zou je me aanraden? Ik rij nu met roro-rara snakeskin. Maar die scheuren nogal rap. (5x in 2 jaar).
Kan je mij een hotel of dergelijk aanraden?
thanx!
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door BGT »

Nogmaals, veel geluk en vooral veel plezier. De omgeving ginder is ronduit schitterend.

Ik heb er gereden met 1x met roro voor en achter gereden omdat het toen 's morgens regende. De andere keer met rara Double Defense voor en achter en ben geen enkele keer lek gereden.

Zoek bij Booking.com naar La Grave en daar vind je wel wat: Breche Pacave, Les Enfetchores (appartementen), Hotel Castillan. Ben in ze allemaal al geweest. Het hotel is maar 2 sterren en dat toont zich natuurlijk in de kamers en het ontbijt. Maar het is zeker te doen.
Deze liggen allemaal in het centrum van La Grave, vlakbij de aankomst van de 1ste dag en de start en aankomst van de 2de dag.

Om te gaan eten kan ik je het italiaans restaurant in La Grave aanbevelen. Simpele maar eerlijke keuken en lekker.
de skerpen
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 17:32
Rijdt met: Merida Mission 3000 disc , Ridley Shark

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door de skerpen »

hallo ,

is het mogelijks de eerste dag s'morgens met de mtb van la grave naar de start te fietsen in villar d arlene ? of is een pendeldienst nodig ?
Ik rij nl solo en logeer in hotel castillan .

wie heeft raad ?
Plaats reactie