Ultra Raid La Meije 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Sir Kermit
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 28 okt 2014 15:46
Rijdt met: negeners

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Sir Kermit »

Yep. Vorig jaar ook met bike gedaan. Is niet echt ver.
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door BGT »

de skerpen schreef:hallo ,

is het mogelijks de eerste dag s'morgens met de mtb van la grave naar de start te fietsen in villar d arlene ? of is een pendeldienst nodig ?
Ik rij nl solo en logeer in hotel castillan .

wie heeft raad ?
Is geen enkel probleem. Je zal ook niet de enige zijn.
Is niet ver, gewoon verder de col op. Door enkele tunnelkes door en je bent er. Dan ben je warm tegen dat je moet vertrekken.
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door MrSwiss »

Zo te zien op videofilmpje van organisatie was het bar slecht weer :( zelf sneeuw !!! Hebben zelf rit van zaterdag moeten inkorten of veranderen. Kan er iemand die deel genomen heeft enige informatie geven ??
Heb deze toertocht verleden jaar gedaan met de fatbike (de formule van 2 dagen). Grt MrSwiss
Gebruikersavatar
Sir Kermit
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 28 okt 2014 15:46
Rijdt met: negeners

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Sir Kermit »

Heb mij echt geamuseerd. Had mij ingeschreven voor de raid+ maar heb de hele rit toch kunnen uitrijden op zaterdag. Leeg weliswaar. Laatste portage heeft veel energie gekost.
Vorig jaar was voor mij te heet, nu was het meer mijn temperatuur. Gelukkig ging het in de namiddag niet harder regenen. Was bij momenten glad maar meeste was goed te rijden. 2x sneeuw maar stoorde niet echt.

Spijtig dat de col er niet in zat en ook die andere weggesneden hellingen en afdalingen. Die zijn zo zwaar maar zo mooi.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Mister A »

Ik vond het ook de max! De wandeling naar de col in de sneeuw, modder en wind de tweede dag zal ik nog lang onthouden. Avontuurlijk! Ook volledig uit mijn dak gegaan op de afdalingen. De tweede dag vond ik het leukst. gemiddelde snelheid 8,2km/u :lol: De eerste dag was iets minder door het aangepaste parcour, we bleven meer in de buurt van het dorp op lagere hoogte. Wel enkele toffe technische off-camber passages en extreem glibberige steile afdalingen die me zijn bijgebleven. Volgend jaar hopelijk nog eens, als ik mij goed kan voorbereiden. Ben benieuwd naar de galibier.
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Wout_RS »

Vraagje is deze doenbaar met een hardtail?
Ik plan deze te doen in 2019, maar bezit enkel een hardtail.
Ook nog nooit in de echte bergen gereden dus vandaar de vraag voor deze die hem al gereden hebben
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door BGT »

Wout_RS schreef:Vraagje is deze doenbaar met een hardtail?
Ik plan deze te doen in 2019, maar bezit enkel een hardtail.
Ook nog nooit in de echte bergen gereden dus vandaar de vraag voor deze die hem al gereden hebben
Deze is zeker te doen met een HT. Ik heb hem 2 keer gereden met een HT.
Een fully zou wel comfortabeler zijn.

Als je nog nooit echt in de bergen gereden hebt, zou ik deze toch niet meteen als eerste nemen!
Ik ken je conditie en technische bagage natuurlijk niet maar 't is toch een niet te onderschatten rit afhankelijk van de formulie die je zou kiezen natuurlijk.

Het is wel een van de mooiste ritten die ik gereden heb.
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door Wout_RS »

Beste,

Wat kan je ons wel aanraden als instapper?
We rijden allen geregeld marathons in de ardennen, qua hoogtemeters moet deze niet onderdoen zie ik.

We zijn op zoek naar eens een meerdaagse, en dit leek ons prima aangezien je ze als rando kan rijden en slechts 2 dagen is.
Ook is de inschrijvingsprijs schappelijk, want veel van die meerdaagse leg je +400 euro neer
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Ultra Raid La Meije 2016

Bericht door BGT »

Kijk eens op http://users.skynet.be/ivandh/marathon2005.htm. Hier vind je alle marathons in binnen- en buitenland op.
Kijk ook eens naar de uitslagen van de vorige jaren. Dan heb je een idee hoe lang er de marathon gedaan wordt. Als je ziet dat toppers er 9 uur over doen....

Als je hier vlot de langste aftstanden van de ardense marathons aankan, zal het ginder ook wel lukken.
Let wel voor de URLM zit je bijna altijd rond of boven de 2000 meter hoogte. Dat kan je hier niet simuleren :wink:
De paadjes die ginder voorgeschoteld krijgt zijn dikwijls smalle singles waar de geiten over lopen. Heel leuk!
Plaats reactie