Chemins du Soleil 2015

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Nifty »

-Weet er soms iemand of je daar ergens de mogelijkheid hebt om je gps op te laden? Of sta je daar met 50 man rond 1 stopcontact?

-Tips welke tent te gebruiken? Zo'n gooitentje is goedkoop en makkelijk op te zetten maar blijkbaar niet makkelijk op te vouwen en niet zo stevig?
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door master j »

Heb een gooitentje van den decathlon, dacht iets van een 60-70 euro.
Is toch handig en stevig genoeg.
Dat ineenfrommelen is een truk, genoeg filmpjes op YouTube en op voorhand oefenen helpt wel.

Die laadpunten... meestal zit je op campings, is dan terwijl je je tanden aan het poetsen bent he...
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door whaleshark »

Dat wordt dan waarschijnlijk lang tanden poetsen... :-D
Gebruikersavatar
Glenn92
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 18:46
Rijdt met: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
Contacteer:

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Glenn92 »

Nifty schreef:-Weet er soms iemand of je daar ergens de mogelijkheid hebt om je gps op te laden? Of sta je daar met 50 man rond 1 stopcontact?

-Tips welke tent te gebruiken? Zo'n gooitentje is goedkoop en makkelijk op te zetten maar blijkbaar niet makkelijk op te vouwen en niet zo stevig?
Ik had mij een mobiele oplader gekocht van Duracell en kwam er de 3 dagen mee toe.
http://www.duracell.nl/nl-nl/products/b ... lader%205h
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Jemp »

Had ook al zoiets in gedachten...
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Wollie »

meer capaciteit, minder geld :

http://www.banggood.com/buy/Power-bank.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Bresciani »

Topicske ne keer volgen, 't ziet er leuk uit ginder... ;-)
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Enfant terrible »

Wie gaat er met een SRAM XX1, X01 of X1 in combinatie met 29" wieltjes ?
Wat zal je vooraan gebruiken : 26T,28T,30T,32T,...? :-k

Ik denk te starten met 28T op dag 1 en zien wat het geeft. Ik neem alvast een 30T mee om evt te wisselen :
op de meeste videos zie je , dat wanneer het echt steil wordt op een singletrail, je te voet in het rijtje mag volgen...

Iemand ervaring met deze aandrijvinging op deze tocht vorig jaar ?

Thx !
Laatst gewijzigd door Enfant terrible op vr 27 mar 2015 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Wollie »

Vorig jaar dit gereden met Epic marathon van 10,5kg (2X10) en waar het echt steil is gaat iedereen te voet. Ofwel omdat er geen plaats is om te rijden ofwel omdat je teveel krachten verspilt door persé te willen rijden (zeker als dit 300hm in één trek is op korte afstand).

Dus dit jaar : 13-13,5kg zware trailbike met 1X11... 32T vooraan, reeds getest rond kluisbergen en omgeving. En daar lukte het zonder probleem, als het nog steiler is denk ik toch te voet te gaan. Misschien dat 30 een betere keus is maar het nut van 28 zie ik echt niet in.

Grtjs en tot op CDS :)

ah ja, en ben je van het kaliber die toch overal wil rijden zal je niveau het wel toelaten om met een 32T te rijden :) :) en start je 's morgens een half uur vroeger ...
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Enfant terrible »

Wollie schreef:Dus dit jaar : 13-13,5kg zware trailbike met 1X11... 32T vooraan, reeds getest rond kluisbergen en omgeving. En daar lukte het zonder probleem, als het nog steiler is denk ik toch te voet te gaan. Misschien dat 30 een betere keus is maar het nut van 28 zie ik echt niet in.
Ik heb mijn vraag wat specifieker gemaakt, was een detail (ahum) vergeten : 29" wiellekes.
Heb zowat een jaar met 32T gereden. Heb weinig zware marathons gereden vorig jaar. "De Herders" bvb wel en ook "Mill-Man-Trail" (maar geen zwaar technische Ardennentochten). Dit is te doen met 32T, vermits je geregeld je benen serieus pijnigd. Hier heb je echter nooit echt lang beklimmingen zoals in CDH, en het waren 1dagsmarathons.
Heb onlangs een 28T en 30T gekocht en hier wat mee getest..., dat klimt toch iets makkelijker...
Wollie schreef: ah ja, en ben je van het kaliber die toch overal wil rijden zal je niveau het wel toelaten om met een 32T te rijden :) :) en start je 's morgens een half uur vroeger...

Ja, ik stap idd niet graag af, en neen ik start bij de genieters...
Wollie schreef: Grtjs en tot op CDS :)
Yeah, CU there


PS : als je toch uit onze streek bent... Een leuke test op 12April : Cassel Trophy. Wij gaan er met 3 CDH-ers naartoe. Ingeschreven voor
moeilijkste (niet langste) aftdand, 46Kms. Die proberen we 2x uit te rijden.
Plaats reactie