Dolomiti Superbike 2002

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

A d r i schreef: Maar ik zeg : "eigen singletrack eerst" :wink:
Ze zijn inderdaad allebei meer dan de moeite...
Maar als ik kan kiezen, dan verhuis ik toch naar de Alpen/Dolomieten zulle!!

De Dolomiti heeft het allemaal:
- in't begin klim op asfalt omdat dan het pak nog samen zit
- daarna klim op schotterweg
- snelle afdalingen
- technische afdalingen
- supertechnische single track afdalingen
- 111km (is niet te vergelijken met 80km)
- 4 pieken (1800m, 1800m, 1500m, 2000m)
- 45min. tot 1u klimmen is toch iets anders dan 4 ardennen hellingetjes
- leuke afdaling op asfalt met haarspelden (> 80km/u)
- brugjes, riviertjes, ...

You name, it's there. En dat allemaal bij 30 graden of meer.
Dan is mijn keuze rap gemaakt.

De foto's geven misschien een verkeerde indruk, omdat ik telkens op de rustigere, makkelijke stukken stond te wachten met de camera.
In de moeilijke, smalle, technische stukken was ik aan't genieten op mijn bike en heb ik helaas geen foto's gemaakt... ik zal er volgend jaar eens aan denken :lol:

Of beter nog: afspraak volgend jaar aan de start?

JeTeR
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

JeTeR schreef:In de Polar Precision Performace software kan je de totale Ascent op 2 manieren aflezen:
- rechts klikken op de grafiek en "select entire exercise" dan krijg je onderaan in de tabel een waarde voor totale Ascent en deze is FOUT!!
- recht klikken en dan "remove all selections" en daarna manueel alles selecteren door te slepen met de muis: dit geeft wel de correcte Ascent.
Ik heb dat eens bekeken bij mijn laatste traingen en er zit 'amper' 5-15 hoogtemeters verschil op, de ritten zijn rond 1000hm en ik meet ook altijd op 5s. Eric B met zijn 750hm meer lijkt me wel iets anders dan deze bug...

Maar nu men het toch weer over de S710 en S720 heeft, hebben jullie het ook dat de hartslagmeter beetje doldraait, ipv 115 geeft hij 215 enz aan. Da's dan meestal voor een paar minuten en t'is dan terug over, het gebeurt ook in de middle of nowhere (geen spoorwegen, hoogspanningskabels, etc.).
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

JeTeR schreef:Wacht, wacht, ik wil er wel terug over beginnen...
Broerke, Adri, ik ben in discussie met de support van Polar en... ze zitten met een bug!!

In de Polar Precision Performace software kan je de totale Ascent op 2 manieren aflezen:
- rechts klikken op de grafiek en "select entire exercise" dan krijg je onderaan in de tabel een waarde voor totale Ascent en deze is FOUT!!
- recht klikken en dan "remove all selections" en daarna manueel alles selecteren door te slepen met de muis: dit geeft wel de correcte Ascent.

Polar moet dit nu alleen nog zien te fixen...

For the record: de correcte werkwijze geeft bij mij 3210hm met 5s sample voor de Dolomiti.

Er is dus niks mis met de metingen, maar wel met de software :cry:

JeTeR
AHHHAAAAH, nu zijn we erachter :D

moet ik straks ook effe proberen

maar, op je Polar zelf, als je daar de waarde opvraagd, wat krijgt je dan, normaal gezien toch ook 3210hm (er kan wel een kleine decalage zitten tussen hm op de Polar en de hm op de PC, vermits eea herberekend wordt tijdens het downloaden...)

zoals Epic al zei, meer dan 750 hm erbij lappen op 3000hm is toch teveel van het goede, dat is bijna 1/3e
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Na controle blijven er nog 3200 en een beetje over...

Het zijn er inderdaad een 750 te veel ...

Eric B
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

@Epic

Ik heb ook last gehad met mijn polar, hartslag ging van 1xx naar 2xx en terug, heb deze binnen gedaan en ze hebben daar een ander batterij laten insteken, koste me 16€ en het probleem was opgelost.
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

Scorpion schreef:@Epic

Ik heb ook last gehad met mijn polar, hartslag ging van 1xx naar 2xx en terug, heb deze binnen gedaan en ze hebben daar een ander batterij laten insteken, koste me 16€ en het probleem was opgelost.
In uw horloge of in de band??
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

Awel dat ik het eigenlijk niet weet, heb beiden afgegeven toen. Goei vraag!
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

1. Band is uit één stuk dus geen batterij te vervangen in de band.
2. Horloge kostte bij mij ook 15€ voor een nieuwe batterij.

Wat ik wel al gehad heb ... na x aantal jaar begon die van mij ook te flippen en bleken de electroden gecorrodeerd te zijn (ze kunnen dat ook testen bij vitasport) en dus een nieuwe borstband en het was opgelost.
Ik ging eigenlijk voor een nieuwe batterij, maar grondig als ze daar altijd zijn bij vitasport testen ze alles en vraagt dieje gast zo van ' gij hebt toevallig geen last van heel hoge en heel lage oregelmatige uitlezingen'... blijkt dus aan de electroden te liggen...niet enkel afdrogen, maar ook regelmatig een keer goed schoonmaken is de boodschap.

Een andere probleem is een wapperend shirt dat soms de nodige storingen veroorzaakt...

Succes
Eric
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

A d r i schreef: maar, op je Polar zelf, als je daar de waarde opvraagd, wat krijgt je dan, normaal gezien toch ook 3210hm (er kan wel een kleine decalage zitten tussen hm op de Polar en de hm op de PC, vermits eea herberekend wordt tijdens het downloaden...)

zoals Epic al zei, meer dan 750 hm erbij lappen op 3000hm is toch teveel van het goede, dat is bijna 1/3e
Ik kijk eigenlijk zelden of nooit naar de Polar zelf, altijd naar de PC. Ik zou inderdaad ook eens moeten controleren wat er op de meter zelf staat.

Die afwijking is inderdaad reusachtig. Polar support heeft mij gevraagd om een *.hrm file op te sturen waarbij ik dat probleem heb. Dat is ondertussen gebeurd en ze zoeken het nu maar uit...

JeTeR
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Eric B schreef:Na controle blijven er nog 3200 en een beetje over...

Het zijn er inderdaad een 750 te veel ...

Eric B

ik had 3025hogtemeters op mijne polar
Plaats reactie